Kadron Carb Balancing
Er der nogen der kan hjælpe mig med mine Kadrons?
Mit problem er at jeg vil lære at justere mine dobelte kadrons med Co osv.
Jeg har fundet en side som beskriver fremgangs måden (
http://www.sandrail.com/kadrons.mv ), men han skriver at men skal justere Unisyn altså luft flowet gennem kaburatoren.
Dette gør han ved at montere et eller andet instrument som ligner en dåse!
Findes der en god & billig måde selv at konstruere en sådan måler på?
Hilsen fra
Jesper ???
[flash=200,200]URL[/flash] HELLO JJ....! [flash=200,200]URL[/flash]
Du er da´ nød til at ringe til vores vw-motortuning/justerings-expert i klubben, Kim er altid frisk med hjælpende hænder...?
Word Up fra Søren...
PS: Har du hørt Kim bygger 2,7....?
Hej søren!
2,7 l, og han får de samme problemer med justeringen som jeg!! :)
Hilsen
JJ
Jeg ville gerne give dig en hånd med justeringen men det ville koste dig det samme som en sync-tester at køre til mit værksted i Kbh. ;D
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
Hej Thomas!
Det bliver en billig tester!! jeg bor i Valby med post Nr. 2500 ;D
Hilsen
Jesper
Okay , godt ord igen Jesper........ jeg læste li'som mellem linierne at du kom fra Lolland-Falster men var nok lidt for hurtig der.
Dermed ikke sagt at jeg vil spæne fra mit tilbud, men i burde nu investere i en uni sync ....... slå jer sammen om udgiften (som jo i forvejen ikke er det vilde) . Et uundværligt "høreapparat" til dobbeltkarburerede VW motorer..........
Nu er Kadron'erne jo ikke det mest komplicerede at skrue på, jeg mener justeringsskruerne er til at overskue, så du behøver ikke at bekymre dig om Co så længe din motor ellers går som den skal (ventiler, tænding o.s.v.)
Har selv lige sat Kadrons på min 1914cc (tak for lån brormand) justeret dem ind og sat af på en tur til Sverige........... ca. 700 km ved 110-120 km/t. og 15 km/L.
Hvad er problemet med dine karbs?...... dårlig økonomi eller har motoren en hakkende acceleration?
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
Hej Thomas...
- Jeg har samme problem med mine karburatorer....., som sidder i en 1303´er.. en HAKKENDE acceleration og dårlig økonomi... jeg bor selv på frederiksberg, og vil høre om du evt. havde tid til at se på mine og høre om hvad det vil koste....
- Jeg har et sæt 40mm web. som jeg skal ha sat i men mangler lidt erfaring, (justering osv.)...
- Mit nr: 20 88 54 63 (Alf)... det vil hjælpe mig meget.....
Håber at høre fra dig
-------------------------------------------
"NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF A BUG"
Med et par Kadrons skal du kontrollere at accelerationspumperne giver 0,4-0,5 cc pr. slag. De 3-4 sæt jeg har monteret har enten ikke givet noget eller alt for meget.
Så tager du et stykke benzinslange og holder med fingrene 50-60 mm. fra enden. Den stiikker du ned i karburatoren og den anden ende i øret. Så lytter du til lyden. Så stikker du slangen ned i den anden karb. og så skal de lyde ens. Hvis ikke så justerer du på spjældskruen. Når motoren så går nogenlunde, justerer du blandingen. Hvis det så ændrer på tomgangshastigheden, tager du turen med slangen igen.
Det er vigtigt at du stikker slangen lige langt ned og ca. samme sted i begge, ellers snyder du dig selv.
Glemte jeg at sige at du SKAL tage den ene kugle af så karburatorerne ikke er forbundet, når du stiller tomgang.
Så forbinder du dem igen og giver let gas 1500-1800 omdr. og ser efter at den tager gassen blødt og uden rysten. Hvis ikke justerer du speedertrækket så de følges ad.
Jeg behøver ikke sige at du har styr på tændingen først vel ? ;)
Hej Frank
- 1000 tak for hjælpen, det vil jeg prøve, og hvis det heller ikke dur, så giver jeg bilen til vw-værksted, men så får man heller ikke noget ud af det, får man ser ikke hvordan man og der bliver ikke fortalt hvordan og hvorledes....., man skal jo starte et sted...... kan du eller andre vwenner fortælle hvor man kan få viden og info vedr. adskille/samle motor.
- Måske skulle man starte et kursus(1-2 uge.) op får de nybegyndere som mig selv..., så man får lært den slags ting....
- Endnu engang takker jeg ....... vwi tales vwed
-------------------------------------------
"NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF A BUG"
Jeg har prøvet at sætte et indlæg ind om emnet engang, men systemet stoppede mig og sagde at det var for langt. Med hensyn til kurset var det måske en idé til et træf eller klubaften. Jeg stiller gerne op. Eller måske hos mig ligesom MIBs stumpemarked sidste gang. Eller i forbindelse med det næste ? ;)
Med hensyn til at lave motorer. Tag en mekaniker-uddannelse. Det tager 3,5 år. Og rod så med gamle Vw-er i fritiden, for det lærer man nemlig ikke noget om under uddannelsen, men man lærer hvad det grundlæggende drejer sig om.
Nej det jeg mener er at man kan ikke give råd om adskillelse og samling af motorer hvis ikke de grundlæggende ting er på plads. Jeg skiller da heller ikke mit fjernsyn eller min computer ad vel ?
"Jeg skiller da heller ikke mit fjernsyn eller min computer ad vel ? "- Citat : F.Andersen ( Byrsted ).
Her må det vel nærmest være på sin plads, at tilføje et
middelsvært " N
Hej Thomas
Jeg har pt. ingen rigtige problemer med mine cabs, men jeg er en "værktøjs narkoman". For det rigtige værktøj er det halve arbejde! og så er det jo sjove at rode.
Jeg skilder tit ting ad som kan tage lang lang tid at samle ellers lærer man jo ikke noget nyt, vel!!
Hilsen
Jesper
Hej kloge hoveder.....
- Man ikke kan lave det selv, det skriver man over nettet...., så kommer der en hel del kloge ord, som man slet ikke vidste overhovedet.
- Man bliver nærmest svine til, og man kan godt føle sig lidt utilpas.... Hør her kloge drenge.... hvorfor sletter man ikke denne side, hvor man har tekniske hjælp, spørgsmål, svar og ideer.
- Kort sagt: jeg har brug for hjælp.... Kort svar: ja eller nej.
Hilsen Alf
-------------------------------------------
"NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF A BUG"
Min økonomi er ok. ca 10-10,5 km/l når jeg køre alm. pænt.
Det skal lige siges at den sidder i en bus, så det er nok derfor.
Det ku jo være at der var nogle der også mente at den sku ku køre længere.
What ever, lidt om motoren.
1500ccm
type 3 singel port toppe der er mild portet
1:1,1 niggediggere
2 enkelte (40) kadron på singel manifold
std knast
tarmslyng m. quiet pack
Den har ca 60hk ...v. 4330 o/m så hut jeg visker. 8)
Jeg har hørt om et billigt trick fra en oldgammel mekaniker, ved ikke om det duer men alligevel:
I stedet for at købe det hersens dyre stykke værktøj,
tager man et stykke vandslange og lytter sig frem, jeg ved ikke om det virker, men jeg har sku respekt for de der gamle
bildoktorer som kan gøre det på den gammeldavs måde.
I dag skal de jo bruge alverdens ting for at måle sig frem.
Jeg har ikke selv ret meget begreb om motorer , men jeg syntes da det lyder som en god ide.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Det er fuldstændig rigtigt Bornholmer......... et godt gammelt trik med den slange . Og det virker!!!!!
Selv ganske små ændringer i gasspjældets indstilling kan høres overraskende tydeligt på denne måde.
Men det er nu lettere med en uni-sync .... og så er det jo et cooolt stykke værktøj..
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro