Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  8 eller 10mm pindbolte

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik W Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg er jo ved at bygge en 1914 motor hvor der sidder 10mm pindbolte i,men så var der en der sagde jeg skulle sætte nogle 8mm pindbolte i istedet for.
Men jeg kan ikke se nogle fordele i 8mm frem for 10mm,andet end en 10mm er da stærker end en 8mm.
Hvad siger de erfarne tuner
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Farmer Member
Skrev for 55 years siden | | | |
10 mm. pinbolte er fint til en 1914ér. Der er dog en lille risiko for at trække gevindet med ud ved meget højkomprimerede motorer. Så til gadebrug, - don´t worry.

8 mm til bigbore er egentlig osse ok, sålænge man er 120 % sikker på at pinboltene er af TYSK afstamning, og
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg kan forstå på dig at jeg kan roligt køre med min 10mm pinbolte.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Ja nu har VW anvendt 10mm. i omkring 50 år, så det går nok  ;)
Nej der er en tendens til at gøre alt til en videnskab, men det er altid godt at bruge det sidste nye som de store bilfabrikker har udviklet. Det ved jo nok bedst, eller de bruger ihvertfald mange penge på det.
Tænk at på visse Porsche 911 motorer har man brugt en isolerende strømpe udenpå for at holde på varmen så de bedre kunne udvide sig med motoren. ( det må I ikke nævne for et amerikansk firma, for så kan de nok snart fås i dinosauer-rødt, lasergult og koboltblå ) Indtil at man på Porsche 911 turbo satte bolte i af Dilivarstål. De udvider sig lige så hurtigt som Alu.
Det var et sidespring, men bolte der trækkes ud af blokken skyldes oftest tændingsbanken og overophedning. I den gamle " how to hotrod VW engines" foreslås det at man under monteringen spænder topstykkerne op med et halvt kilo af gangen højre/venstre for at udligne spændinger i blokken ?
Har nogen af jer nogensinde lagt mærke til at på de sidste 1974-79 Type2 med højt blæserkus, har man pludselig sat en ekstra lufttragt på bag på blæserhuset ?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 55 years siden | | | |
JODA! Det har jeg funderet meget over. Men har aldrig fået/fundet noget endegyldigt svar på hvorfor.

Min lommefilosofi tror det har noget at gøre med at ved at montere den kan man måske forøge luftmængden - deraf bedre køling.

Enlighten us if you can, please!

Farmer.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.