Hey Jungs
Jeg har i længere tid oplevet, at min bobbel ryster når jeg sætter gang i slæden efter at have holdt stille. Hvis den får lidt mere gas, sådan lidt mormor agtigt, sker det dog ikke. Er der mon noget galt, eller er det blot et spm. om, at den skal have lidt rabekka når jeg "tager fra land"? (har tidligere posted et spm. ang tomgang, hvor der var en der foreslog noget med tændingen....! Da jeg endnu ikke har fået den tjekket/stillet, kan det så evt. hænge sammen??)
Go røv og god weekend
J.C.
Min gamle 59´er gjorde det også og det var motorophænget som var slidt/knækket. Det kan være det også er det der er galt med din.
Hilsen Steven.
OK....og så kommer der lige et følge spørgsmål: Er det skidt eller hur???
JC
Det skal skiftes, jeg ved ikke hvordan man gør.
Hilsen Steven.
Steven har helt ret - forreste gearkasseophæng!
skift og du får en helt anden bil at køre i..!
En anden mulighed er at din trykfod (koblingen) er blevet "skæv"....... d.v.s. at en eller flere af trykfodens fjedre er defekte . Det leder til at koblingen presser uens med en rysten til følge.
Jeg har også tidligere oplevet at køre med et skævt svinghjul........ giver samme symptomer.
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
[quote author=Steven link=board=teknik;num=1030110278;start=0#3 date=08/23/02 kl. 18:20:00]Det skal skiftes, jeg ved ikke hvordan man gør.
Hilsen Steven.
PIS I KAGEN...Det tager sgu ikke lang tid,altså det forreste.Hvis de 2 bagereste skal skiftes er du nød til at have motoren ud....Nu ikke noget med at skifte til DRAGRACER R
Inden vi kommer med alt for mange svar, er vi lige nødt til at tænke tilbage-
Har du ændret noget og er rysteriet kommet herefter.
På en 1300 er det faktisk svært at sætte koblingen på svinghjulet hvis man ikke bruger de clips der er monteret fra ny. Så kommer den let til at stå på kant fordi den centrerer inden i svinghjulet. Bare et eksempel ;)
Det er noget der er kommet hen af vejen. Dennis har haft motoren ude i forbindelse med at der skulle skiftes nogle topstykker, ellers er der ikke blevet lavet noget i den sammenhæng. Jeg satser derfor på at det nok er ophænget den er gal med!
Tak for alle de gode råd....!
Brgds
J.C.
Jeg har også oplevet at det kan være koblingen der er flækket. Dvs. at den ene halvdel af koblingen manglede. ( Den lå som støv i bunden af koblingshuset). Men jeg tror nu mest på at det er olie på koblingen. Så begynder den også at ryste når du kobler ud, og den vil også begynde at glide...
En type1-2-3 ryster ved tilkobling når eller hvis:
Svinghjulet er skævt.
Koblingen er skæv eller defekt.
Det fleksible føringsrør til kablet er for kort.
Tryklejet sidder skævt, måske fordi en af armene er skæv eller ved at knække.
På 12-1300 fordi koblingen ikke er centreret i svinghjulet.
Koblingsnavet er blevet bøjet ved at tage motoren ud og ind. Men det plejer også at vise sig ved at den ikke kan koble ud.
Og sidst men ikke mindst hvis det forreste ophæng er defekt, eller alle tre.
Det var vist det hele. Svar så pænt tilbage når du har fundet fejlen
[quote author=Frank Andersen link=board=teknik;num=1030110278;start=0#10 date=08/27/02 kl. 22:13:17]En type1-2-3 ryster ved tilkobling når eller hvis:
Svinghjulet er skævt.
Koblingen er skæv eller defekt.
Det fleksible føringsrør til kablet er for kort.
Tryklejet sidder skævt, måske fordi en af armene er skæv eller ved at knække.
På 12-1300 fordi koblingen ikke er centreret i svinghjulet.
Koblingsnavet er blevet bøjet ved at tage motoren ud og ind. Men det plejer også at vise sig ved at den ikke kan koble ud.
Og sidst men ikke mindst hvis det forreste ophæng er defekt, eller alle tre.
Det var vist det hele. Svar så pænt tilbage når du har fundet fejlen
Hej Frank
Jeg skal nok svare pænt tilbage....! Jeg vil jo nødigt gå glik af nogle af alle jeres guldkorn ved en senere lejlighed ;) !
Slesvig, det tror jeg nok frisør!
J.C.