Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Automatgear/kobling

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik W Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Under biler sælges bliver der skrevet om en vw hvor den ene mener den  har automat gear og den anden mener den har automat kobling.Hvordan viker en automatkobling,kan man så skifte gear uden brug af kobling.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja, det kaldes også "stickshift"..

Det er en 3gears gearkasse der kobler koblingen ud vha vacuum idet du rør ved gearstangen. Der er kun 2 pedaler i  bilerne.

Gearene svarer til 1. 2. og 3. i en normal gearkasse. iflg vw skal man bruge 2. til bykørsel, og 3. ved motorvej
(permalink) MchAlf Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej Henrik.

Forestil dig at der er indskudt en automatic konverter imellem det normale svinghjul og krumtappen.
Den overføre nu kraften fra krumtappen til svinghjulet via olien ( ATF ) den har indeni.
Du kan sætte bilen i hvilket som helst gear, give gas og bilen kommer, alt efter gear, langsomt op i fart.

Gearkassen's skifte mekanisme er næsten den samme som på alm. manuelle gearkasser.
Men for at kunne skifte gear, er man nødt til at afbryde forbindelsen imellem motor og gaerkassen, og det er der den alm. kobling kommer ind.
Når du lægger hånden på gear stangen, og belaster den i nedadgående retning ( lodret ) sluttes der en kontakt, der via en el_ventil og en stor vaccum dåse,  overtager den gl. koblings mekaniske funktion.
Forbindelsen imellem motor / gearkassen er nu afbrudt og du kan skifte op eller ned i gear.
Når du slipper gearstangen, afbrydes kontakten og den manuelle kobling kobler til igen = motor kraften kan igen overføres til hjulene.
Under gear skiftet har man selvfølgeligt fjernet foden fra speederen.

Her er forresten et godt automatic link :

http://www.volks.org/vwar/index.php


MchAlf
(permalink) kew Member
Skrev for 54 years siden | | | |
;)er det ikke ca. 2,3,4 gear der er i...

auto:
Low   2.24 : 1  
Medium   1.26 : 1
High  0.89 : 1
og standart:
1st Gear: 3,78
2nd Gear: 2,06
3rd Gear: 1,26
4th Gear: 0,89


-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
jo...

Reply

You must log in to post.