Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp oliekøler spil

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
 :'(min olie køler bliver hved med at dryppe olie jeg har lige istansat motoren dvs. alt har fåget nye pakninger også oliekøleren jeg har spændt den efter men ingen ting hjælper det kommer der fra hvor man spænder den fast til blokken kom med nogen gode råd kan man ha brugt nogen forkerte pakninger jeg har brugt de sorte der er lidt tykkere på mitten det så helt ok ud da jeg samlede det please hjælp :'(
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
oliekølerpakningerne kommer i alle mulige farver, så det er ikke lige til at sige hvilke du har brugt..

skil ad, og håb på at det er køleren eller pakningerne...
(Jeg har set et par blokke der var flækket lige ved oliekølerhullerne..)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Når du sætter køleren på uden at spænde den, skal du kunne se at den vil klemme ca. 1-1,5 mm. når den bliver spændt ned. Hvis den mangler 3mm. knuser du bare de nye pakninger. Så må du underlægge køleren. Det er ikke fusk, det foreskriver VW. Visse pakningssæt har disse skiver. Der er mange forskellige pakninger. VW har også lavet nogen til at bruge på ombytningsmotorer, når man f.eks. skulle køre med en nyere blok og en gammel køler.
Når du nu har samlet den igen. Så start den mens den står på et bord eller på gulvet og varm den op uden blæserhus på, og se om den er tæt. Det kunne jo også være køleren.
Hvis det er køleren og du skal bruge en anden. Så køb en ny eller tag en brugt der IKKE har ligget i en rodekasse og blevet fyldt med sand. Tag en der sidder på en motor. Hvis den er forurenet er næste stop lejerne.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hov jeg glemte at det jo også kunne være din reduktionsventil til olietrykket der sidder fast. Prøv at skrue den eller dem ud og se om stemplet let falder ned. Det er lettere end at tage motoren ud igen.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
reduktionsventil hvor sidder den fætter hænde :-[
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej Alex!
Jeg har fri idag, så du kan bare komme forbi og jeg skal hjælpe dig!

Mvwh Dennis
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
jo tak jeg skal lige ud og stille tændning jeg er også hjemme jeg er  sygmeldt med en fiber i den ene arm :'(av av men vw er lavet så mer ondt gør det ik
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Reduktionsventilen sidder bagerst til venstre for oliepumpen. En stor prop med en alm. kærv som til en stor skrutrækker. Fra 8.70 sidder der også en forrest på blokken, altså 2 ialt, lidt svær at se men lige før gearkassen. Begge kan tages ud nedefra, uden at skille mere ad.
(permalink) flexer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
sådan noget pis blokken er revnet lige neden under oliekøleren så kan jeg jo begynde på endnu en motor pis pis pis :'( :'( :'( :'( :'( :'(
-------------------------------------------
62 til salg ikke til valg

Reply

You must log in to post.