mit gear kasseophæng foran er færdigt... så et nyt skal der jo på... men skal jeg hive motor gearkasse, og hele moleviten bagud, for at få det lort.... ophæng af ???og nyt på
(håber ikke dette indlæg udløse en kindhest fra frank andersen ;) )
gearstangen skal af og så kan du med nød og næppe komme til at trække det bagud men husk nu de to bagerste skal lige ud af bolthulerne :P :P
ps. du skal måske understøtte motoren lidt
-------------------------------------------
62 til salg ikke til valg
har tænkt så langt, at jeg har under støttet gearkassen... og gearstangen ryger nu, stikker du så bare fks. et lille ko ben opmellem kasse og ophæng...? og trækker?
jeps men jeg måtte holde tryg på mens jeg med den anden hånd fik vrikket det ud det var ik nemt men den kom da ud med lidt (vold)
-------------------------------------------
62 til salg ikke til valg
Kindhest ?
Nej hvorfor dog. Har jeg gjort dig noget? I givet fald er jeg ked af det.
det var bare for sjov frank, der var jo sat ;D med på indlægget . du plejer jo ikke just at holde mund, når du syntes der er noget der skal siges. det var slet ingen kritik. nyder at læse dine indlæg. du har ikke et par gode råd, med det ophæng? det virker som om du har rodet med det en meneske alder.... (hvem der bare havde samme viden :-/)
Nåh, jeg ved godt jeg sommetider kan være lidt hård i mine udtalelser.
Nu lige dit problem med det forreste gearkasseophæng kan jeg godt forstå. Hvis bilen er fra før 8/72 kan det godt være noget pis. Hvor hårdt tør man brække idet ? er der noget mere der skal skilles ad ? osv. Men det jeg sommetider ikke kan forstå er,- hvorfor er der så mange der gør bilen til sin hobby, men ikke sætter sig ind i det ?
Især kan jeg ikke forstå, jo jeg kan godt forstå spørgsmålene, alle de spørgsmål omkring tuning. Hvis man vil tune er man nødt til at sætte sig ind i det. Jeg har set mange bruge både 10 og 15000kr. på et olie-savlende bæst der bare gik ad helvede til. Jeg er selv ved at tune min hverdagsbil. Til det formål har jeg blandt andet købt et par vandrette Dellorto karburatorer. Jeg er da allerede ved at samle oplysninger om disse længe før de kommer ud at køre. Bare sådan en simpel ting som, hvor sidder tomgangsdyserne ? Hvorfor spekulerer jeg på det ? Fordi jeg fra 25 års tuning ved at det er de første dyser jeg kommer til at rense. De er så vigtige for motorens opførsel ved bykørsel og op til måske 140 km/t at det er det første man kommer til at rode med. Jeg blev ringet op af en fyr i går der havde kørt i 2 år med et par Webere og nu ville han vide hvor de sad ? Jamen kære menneske jeg tror sku´aldrig jeg har haft en motor hvor der ikke har været snavs, gummi fra en ny benzinslange, eller en spån fra fremstillingen af karburatoren, både 3 og 4 gange de første 14 dage. Men han syntes godt nok også at den gik dårligt ! Nej jeg kunne blive, men jeg kommer altid til at lyde spids. 8)
Hvis bilen er før aug 72, så er det nemmeste at mejsle hele beslaget til gearkassebeslaget af bunden, montere et nyt ophæng, og svejse det på igen, tager ca. et kvarter..
Det er jeg ked af Morten. Det kan man måske gøre på en gammel møgspand der alligevel skal til huggeren. Men måden er da at man løsner kabler og gearforbindelse, de 2 bageste bolte i rammehornene og tager det bageste motorblik af.
Så kan man ret nemt vride hele drivværket tilbage og lirke ophænget op og ned.
;D ::)He-He Morten, din provokatør! ;D
Rune
-------------------------------------------
hej frank. kan nemt følge dig i man skal sætte sig ind i tingene... men når bilen er ved at ryste i stykker, og der kommer grumme banke lyde under bilen hver gang man drejer.... var der ikke lige tid til at under søge sagen i bund. da jeg bruger bilen dagligt... men det virkede bare forkert at man skulle skilde halvdelen af bilen ad for at få sådan en gummi dims ud, men sådan skal det åbenbart være. havde vil et naivt håb, om at der var en fidus, jeg havde over set. men intet svar uden at spørger...
og det indlæg var ikke sjovt morten, tanken var op og vende et svagt øjeblik... ::)
men tak for svarne....