Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  "hornbolte"

Tags:
No tags yet.

(permalink) REN Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Er der nogen her, der i lighed med mig :-(, har prøvet at kværne gevindet på en af de to "hoved" bolte bag i (dem på hornene )
Hvis der er.....Så, Hva faen gør man ved det???
Goddamn man kan græde...... :'( :'( :'(
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Køber et nyt horn. Hvis ikke det kan fåes, må du skære den gamle bolt af glat med bagsiden. Kan du så komme til at bore hul midt i bolten og bruge resten som "møtrik" altså ved at skære gevind i resten af den gamle bolt. Eller sætte en ny bolt i fra bagsiden og evt. sølvlodde den for at holde den ?
Svar tilbage
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Sorry men jeg har nok ikke udtrykt mig helt korrekt. Det at bolten er kværnet er sådan set ikke mit problem. det er mere det at gevindet Inde i hornet også har taget skade..

Det gik fint nok med at "prøvesamle". men da jeg skulle tage gearkasse ophænget af igen gik det så galt
Tror måske det er lidt af materialet fra sandblæsningen der er gledet ud i gevindet da jeg sænkede(Læs: kastede) bunden ned fra de bukke hvor jeg har lavet den...Darn...

Jeg havde håbet at man kunne få et "rep-stykke" til enden så jeg ikke skulle skift hele hornet....
Nu ender det så nok med at jeg prøver at rense gevindet op igen med en snittap og locktiter bolten i..

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvis det er gevindet i rammehornet. Jeg troede det var et kofangerhorn.
Nå men ja det har jeg også prøvet. men jeg har også engang bygget min bil om til at køre med en 6cyl. Porsche motor. Der måtte jeg korte hornene op for at flytte gearkassen 5 cm. frem  8)
Men du kan da bare skære svejsningen op på en anden gammel bund og tage gevindbøsningen fra den. Det er jo bare en gevindbøsning der er svejset i enden af hornet. Den er nem at flytte over. Brug gearkassebøjlen som holder så den kommer til at sidde rigtigt
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Det er jo et LANGT gevind, så mon du ikke kan få det renset op med en snittap nok til at du kan få bolten til at sidde fast..?

Jeg havde engang samme problem, og ingen snittap i den rigtige størrelse, så jeg lavede en intermistisk en ved at skære nogle dybe riller i en god bolt med en vinkelsliber, på tværs af gevindrillerne.
Bolten svejsede for enden af en jernstang (en gammel krydsnøgle faktisk) -så jeg kunne styre retningen når jeg styrede bolten ind i geviindet.

Man tager hvad man har..
(permalink) REN Member
Skrev for 54 years siden | | | |
"rart" ikke at være alene.. ;)

Har vist skaffet en tap i den rigtige størrelse....So here goes...Men nogen finger skrue bliver det nu nok aldrig...

Hvis det glipper så tror jeg jeg følger dit råd Frank og finder et emnerør fra en gammel bund og klatter i...

Takker for input..
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com

Reply

You must log in to post.