Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilken type bremsevædske ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwbus2 Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej !

Hvilken type bremsevædske hældes på en type 2 årg. 1977.
Syntetisk eller mineralsk (jeg "tror" at den er originalt bremse setup). ?

På forhånd tak :-)

Tom Hansen
Søborg

(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Ganske almindelig bremsevæske, den er nok minaralsk.
Der findes silicone bremsevæske som det hævdes ikke optager vand og derfor ikke er så tilbøjelig til at danne rust i cylindrene.
Men væsken skal jo optage vandet og så skifter vi væsken ud jævnligt og på den måde holder vi vores biler ved lige ?
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hmmmm

Jeg har læst et andet sted(jeg kan ikke huske hvor, muligvis på ramva nyhedsgruppen), at silikone baseret er bedre end almindelig(optager ikke vand, ætser ikke lak og har ikke så nemt ved at lave bobler), men man må ikke blande de to.
Man skal faktisk starte med et helt friskt bremsesystem hvis man vil skifte.

Og er der ikke noget om at der er forskellige typer almindelig væske Dot1,2 og 3 ??? som man heller ikke må blande ???

Eller er jeg helt gal på den ???

TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg ved ikke om man stadig kan købe DOT 1-2-3.
Det almindelige er DOT 4.
ATE, ved jeg, tilbyder en DOT 5 "blue racing" Den har et højere kogepunkt og en flot blå farve.
Man kan ikke undgå at der dannes vand i systemet, det er kondens der dannes ved defusion. Jeg ved ikke om det er stavet rigtigt, men fugten trænger ind gennem støbejernsdelene og ind fra beholderen. Dets skadelige virkning kan kun undgås ved at skifte væsken.
Silicone bremsevæske ville jeg ikke være tryg ved at bruge.
Men igen - Lad nu være med at gøre det til en problem. Køb ganske almindelig DOT 4 bremsevæske og kør med det. Det har virket i 50 år så det går nok.

Reply

You must log in to post.