Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tuning af porsche 356 1600s motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Da jeg alligevel skal til at skaffe et sæt cylindre og stempler, kan jeg jo lige så godt få fat i de rigtige fra starten.
Jeg ser at Thomas356 har en super90 med 1776ccm, så noget tyder på at der fndes oversized stuff for Porsche også.
De eneste stumer jeg har kunnet finde på nettet er allesammen original-størrelse stumper, hvor kan jeg finde de sjove dele ???

Jeg kunne forestille mig at der skal udføres lidt arbejde på blok og toppe for at give plads til et sæt større cylindre (jeg har jo selvfølgelig ikke lyst til at kører med papir tynde cylindre), men hvem kan udfører det?
Herudover er der en eller anden ekspert der skal kigge på mine toppe. Jeg har ikke en jordisk chance for at vurdere om ventiler, ventilstyr, ventilsæder og ventilfjedre er OK eller skal skiftes. Jeg havde også forestillet mig at få toppene match-portede og polerede. Hvem er denne ekspert?
De toppe jeg har er monteret med 31mm udstødnings og 38mm indsugnings ventiler, er det noget der kan/skal laves om på nu når jeg alligevel er igang?
Kompressionen er opgivet til 8,5:1 er det noget der skal laves om på?
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Karmann_Racing Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Det med at tune på en 356 motor er forbandet dyrt og man kan let komme galdt afsted. Der må jo også være en grund til at Porsche ikke hiver flere ponyer ud end de 90. som de har for starten.  

Prøv at se på ahnendorp.com eller ring til kim fra Porsche centrum i køge, han kan sikkert hjælpe dig med stumper.

Mvh Søren
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Min motor er en super motor dvs. født med 75 HK, så 90 HK ville da være en kærkommen forbedring.
I forhold til super90 motoren har denne motor nummeret mindre indsugnings ventiler (38 mod 40 mm), andre hovdelejer (som jo kan gøre at selv 90 HK er i over kanten?), mindre kompression (8,5:1 mod 9:1) og endelig andre stempler og cylindre.

> Der må jo også være en grund til at Porsche ikke ......
Ja, ja. Men jeg kunne f.eks godt leve med en væsentlig reduceret levetid - skal vi sige 40-50.000 km.

Når man står med stumperne i hånden virker det fuldstændig usansynligt at man ikke kan presse dem lidt (på en pæn og venlig måde), men hvis nogen ved hvor og hvorfor man skal  passe på, så sig endelig til.

> Ahnendorp
Det helt fede udstøningssystem
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Farmer Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Dyrt ? YOU BET !!!

Men efter hvad jeg har set og ikke mindst hørt fra mennesker der har "big bore" sæt på deres 356 motorer, lyder det som om det både fungerer og holder fornuftigt. Der kører mindst 2 rundt her i DK som jeg kender til. Og den ene ved jeg kører rigtig godt.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Der findes cyl.sæt til 1712cc. til 356. Peter Iversen på 98380833 har lavet en del af disse motorer og det virker fint, men regn med at 50000kr. forsvinder som dug for solen.
Du kan vel lave en frisk 1776´er for 30-35000. jeg ved at det er deromkring Morten Iversen fra MIB har brugt på hans. Men det er vist også kun plejlstænger og svinghjul der er genbrug. Men det skal jo til og det ved Morten og den er tæt for olie.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg glemte at sige: pas på med at grave i de topstykker på 356. Det har Porsche rodet med. Jeg har set en, det vil sige jeg har synet en der gav 140HK. H
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
[quote author=Frank Andersen link=board=teknik;num=1027331043;start=0#5 date=07/22/02 kl. 16:16:26]Jeg har set en, det vil sige jeg har synet en der gav 140HK. H
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Er der nogen der ved hvor langt hen ad vejen Porsches standart oliepumpe, benzipumpe (den sene type) og oliefilter holder ???
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg tænker på om man kan benytte oxyboxer princippet på denne blok ???

Hvis jeg skulle droppe den helt, hvad kan så genbruges i en T1'er. Jeg tænker her på 8 stiftet svinghjul, plejstænger mv. (motoren har sidst siddet på en vw-gearkasse) ???
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
remhjulet og øhhh.. ikke ret meget mere..
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Er der nogen der ved lidt om fordeleren ( Bosch VIR4BR18 ) ???
Hos Pelican Parts skal man hoste op med $406.43 for at få den skiftet :o

Når jeg spørger er det fordi min vw1600 ikke kører for fedt med 009'eren, så det kunne være man skulle prøve denne her der sad på Porsche motoeren.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Nu må du ikke blive sur vel ?
Men har du prøvet den strømfordeler VW i sin tid satte på motoren ?
Hvis den er tunet med knast og Kadron eller Webere, så kør med 050 eller for nyligt ved jeg at Morten Iversen fra MIB har sat en Mallory på. En helt anden motor sige han.
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Gode råd medtages altid med  :-*hånd.

Og jo, motoren kørte noget bedre med den originale vakum fætter, men pga. db. webere blev den erstatet med 009'eren.
Det jeg havde håbet, var at Porsche fordeleren var bedre egnet end 009'eren - lidt a'la 050'eren måske.

Mallory og vennerne får lov at vente til jeg går igang med den rigtige motor.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg er ved at søge nettet igennem for at blive klogere på 356 motoren.

Nu kan jeg ikke lade være med at hive denne frem...

I min browser, står der at denne tråd er... 46 år gammel.... aaarh vel...
Kan man ikke regne med det der står øverst i trådene, eller er det min browser/PC der driller??

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er fordi vwnettet har skiftet platform nogle gange


Reply

You must log in to post.