Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Arrgghh  Pisse forsikrings-se

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hejsa allesammen.

Jeg går med tanker om at købe en VW 1303 S fra 74. Den er forholdsvis billig og den skal bruges til at kører i til dagligt. Dog starter den ud med at blive mit første bilprojekt, men alt det jeg læser her om forsikring skræmmer mig lidt.   :o

Jeg er jo, som sikkert mange herinde er, "fattig" studerende og 10-20kilo/året virker af meget men er det standard når det drejer sig om en hverdagsbil, eller har det noget med bilalderen at gøre eller hvordan?  ???

Jeg kommer nok til at bruge en del tid herinde, og da jeg er ny herinde vil jeg lige benytte lejligheden til at sige pænt goddag til jer alle -> Pænt goddag  ;D

Er der nogen her der stammer fra nordsjælland, som man kunne omgås i ny og næ? Meget rart at vide når det er første VW-proojekt, hehe.

Hyg jer!

/Partyman
(permalink) partyman Member
Hey gutter.

Er der nogen herinde der har nogle forslag til forsikringsselskaber foruden provins, topdanmark, og trekroner?

Jeg står og skal ha en 1303'er fra 74 forsikret, som første bil, og jeg er 20 år.

Jeg har kørt relativt meget det sidste års tid i de gamles bil, siden jeg fik kørekort, så mon ikke det kan sænke prisen lidt?

Mvh Kenneth
(permalink) TeddyC Member
Det er jeg bange for ikke nytter, med mindre du er rigtig god til at argumentere for din syge moster, og kan dokumentere at du har kørt.

Jeg har selv været der,jeg var dog 27, og kunne ikke komme afsted med det selv om jeg havde haft kørekort i 8 år.

Det jeg gjorde var at finde et selvskab hvor man hurtigt kunne optjene ancinitet, og samtidt med at jeg kun kørte med en lav ansvarsforsikring.

Men prøv om du kan forhandle et eller andet hjem, du er nok nødt til at starte fra en ende af i tlf.bogen,så måske du er heldig.

Jeg har selv forsikring i Lærestandens(kun for pædagoger,lærere, og socialrådgivere)men startede med at betale ca. 5000 for det første år, hvorefter prisen begynte at falde.

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Anonym Member
Jeg vil foreslå at du provinsforsikring. HAr lige forsikret kærestens 1961 for 1.082 DKK med fire års kørsel. Good luck
(permalink) kew Member
Har lige talt med Provinsforsikring ang. Min speedster da jeg ikke har fået nogle papirer fra den siden den blev forsikret i maj, de lovet de mig en kasko til 2800,- da den ikke kan forsikres som veteran hos Nordisk veteran, da den er ombyget, MEN nu vil de ikke da bilen er fra før 1977, så de kan kun til byde ansvar (2221,- på trin 12) og jeg har anden bil, og andre forsikringer hos dem
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) jacob Member
[quote author=kew link=board=teknik;num=1030463379;start=15#29 date=09/06/02 kl. 14:36:59]Så hvor er jeres Buggyer og roasters forsikret ???

Mit eneste motorkørertøj, en Porsche spyder kitcar, er veteran-forsikret i Alm. Brand til små 2100 om året (min eneste forsikring i selvskabet). ;)
Mob. 2682 0060
(permalink) partyman Member
Ok.... jeg fik en tlf. svarer da dem i provins henviste mig til en trekroner-mand..... skummelt ik' sandt?  ::)

Men jeg prøver en gang mere imorgen.
Syntes det er noget skummelt noget, men da jeg jo er datamatikerstuderende, må der da også være en forbindelse mellem min branceforening: Samdata og et forsikringsselskab, det skal jeg også ha hørt om.... men ideen om at få bilen i en forældres navn holder jo ikke i længden... selv om man får den billigere optjener man jo ikke selv ancinitet så det tror jeg går i glemmebogen.... selv om 7900 er meget pr år.... men selvf. i forhold til de 20.000 jeg hører andre steder, og de 10.000 jeg blev tilbudt i provins, så er det vel ok.

Hader det her forsikrings-ræs... men som så meget andre er det jo nødvendigt.  :-/

Men ellers er der ingen der har nogle positive erfaringer?

- vwmorten, du må da ha forsikret en halv bilpark efterhånden... har du ikke et par tips til os nybegyndere?  ???

/Partyman
(permalink) kew Member
[quote author=jacob link=board=teknik;num=1030463379;start=30#30 date=09/06/02 kl. 16:37:52]
Mit eneste motorkørertøj, en Porsche spyder kitcar, er veteran-forsikret i Alm. Brand til små 2100 om året (min eneste forsikring i selvskabet). ;)
er det fuld kasko ?
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) jacob Member
[quote author=kew link=board=teknik;num=1030463379;start=30#32 date=09/09/02 kl. 13:08:55]er det fuld kasko ?
Det er med kasko og jeg mener at det er uden selvrisiko (jeg må lige checke i aften).
Du kan henvende dig i din lokal Alm. Brand afdeling og bede om deres standart veteranbils papirer, her står det altsammen.
De har et elendigt web-site så det kan jeg desværre ikke henvise til.
Mob. 2682 0060
(permalink) Admin Member
Jeg tror at så længe man er under 25år, gælder det om at få bilen forsikret i forældrenes navn, ellers er det alt for dyrt..
(Jeg tror at forsikringsselskabernes politik er at hvis forældrene ikke vil lade knægten køre i deres navn så er det en højrisikoforsikringstager)

-Derudover kan jeg kun anbefale http://www.Provinsforsikring.dk, der har jeg pt. 4 biler (3 veteran), et hus, en hund, en (1) kæreste og et barn forsikret, alt til fine priser og med ok behandling ved skade..
(permalink) Mette Administrator
Under 25 eller ej så er det dyrt at starte på nederste trin. Det er vist ikke alderen der er det afgørende der - så skal jeg da vist til at råbe højt...
~Mette
(permalink) jacob Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så vil de lige pludseligt ikke forsikre en standart T1 69 aut. :cry:
Grunden er at de har strammet op og ikke længere lader folk få veteranforsikring uden at have et andet køretøj forsikret :evil:

Hvilken klub (med forsikringsaftale) kan jeg melde mig ind i ???

Jeg er så nede så jeg næsten overvejer at droppe bilen :|

Må nok lige nævne at jeg pt. arbejder på en forsikring igennem Anders Fuglsang og Thisted Amt G/S
Mob. 2682 0060

Reply

You must log in to post.