Hej!
1.
Er der nogen, der gider forklare mig, hvad en styretøjsdæmper er? Og hvad den gør! ??? Og hvorfor man bruger den! Og..og..og..
2. Hvorfor er en 60er boble mere retningsstabil end en oval?
på forhånd Tak ;D ;D ;D
mvh begynderen
1.
Har du nogen sinde prøvet at køre for hurtigt med en indkøbsvogn ? Så ser du at hjulene går i "shimmy" altså giver sig til at slå til siderne. De vil de også gøre på en bil. Det er et samspil mellem styretøjsvinklerne -- caster, camber, kpi og toein/out.
Vw kører med forholdsvis meget caster og har derfor i højere grad tendens til at gøre det. Det fjerner eller dæmper styretøjdæmperen.
Rent komfortmæssigt vil man heller ikke mærke stød og ujævnheder op i rattet på en bil med styretøjdæmper.
2.
Vw forsøger op gennem årene at gøre bilen mere stabil, med større sporvidde bagi, krængningsstabilisator foran, hæve forenden, sænke bagenden, blødere bagfjedre, og til sidst 4-ledet bagtøj. Og sikkert også andre ting som jeg ikke kender til eller har glemt.
[quote author=VWbeg link=board=teknik;num=1032016218;start=0#0 date=09/14/02 kl. 17:10:18]Og..og..og..
Hvordan den ser ud ;)
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
:)Tak! Så blev jeg da det klogere :)
Jeg går ud fra at det er et "must", når man kører med 150 heste i en gl.boble....
/begynderen
[quote author=VWbeg link=board=teknik;num=1032016218;start=0#3 date=09/15/02 kl. 00:02:58] :)Tak! Så blev jeg da det klogere :)
Jeg går ud fra at det er et "must", når man kører med 150 heste i en gl.boble....
/begynderen
Jeg ved ikke om det var ironisk ment,men hvis du har tænkt dig at skyde 150 HK i din bobbel så er styrtøjsdæmperen vist det mindste af dine problemer ;D