Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Svejsning i bund

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej VWolkes

Jeg står med en komplet (stort set) type 1 fra 61, men i rigtig mange dele.
Den skal have nyt rammehovede og nye filletter. Jeg har det hele liggende, men hvem kan svejse det billigt og godt? - og hvad vil det cirka koste?

Jeg vil have bilen ud og køre til foråret. 8)

Har hørt lidt om en svejsekonge der vist nok hedder Scharling... :)

På forhånd tak

R. Watson
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg har også lige et sprøgsmål om svejsning i bunden, må man godt selv svejse ny kardanboks bund i ? eller skal man hav efat på en pladesmed ???
(permalink) Scharling Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Stefan. selvføllig må man da det, det skal selvføllig bare laves så den ikke falder af. Og det ikke ligner noget en 4 årig har lavet, det skal ikke klattes sammen men koges sammen....
Så fuld styrke på maskinen !!
sæt i gang...

Watson. mail mig.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Kanont  ;D så kan vi stadig rede min fars originale 56 bund, den er helt rådden i bunden af den kanal, og vi skal til at rette den op, for den har fået et stort hak foran gearstangen  :-/ Har du nogle gode ideer til hvordan vi laver det scharling ???
(permalink) H.Scharling Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Tja. i kan jo ikke komme til at banke bulen ud indenfra, og trække den ud er også umuligt. Da det ca er 2 mm. jern plade.
Så jeg ville nok skære det bulet stykke ud, og så banke det ud så det er rimligt pænt igen, og så svejse det i igen. slibe svejsningerne ned og spartle det igen så det er pænt.

Men hvis det er en kæmpe bule, så er det jo muligt at hele tunnlen er bukket. Og så ville jeg droppe det, for det er meget svært at få den lige igen. Den vil sikkert lave 4 hjulspor forskudt af hinanden hvis den er skæv. :-[

hvis tunellen nedeunder er rusten, så skal det også laves i 2 mm. jern.
Find evt. en anden bund i kan bore bund tunlen af på og så svejs den over på. det bliver nok det pæneste...
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Tja det er jo en pæn stor bule, stykket foran gearstangen har en anden vinkel end resten af kardanboksen  :-/ er det så helt umuligt at rette op ??? Og vi har en anden bund liggende, som er tærret op alle andre steder end i kardanboksen  ;D

Reply

You must log in to post.