Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Startproblemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Vi kommer nogle gange ud for at der ikke ser en dyt når man drejer tændinggsnøglen på vores '71 1302'er.. Lamperne lyser; men starteren aktiveres ikke.
Hvis vi skubber bilen igang, kan vi godt bruge starteren lige bagefter. Weird.

Er der nogle der ved hvad dette skyldes? Jeg har hørt det enten kan være relæet på starteren eller tændingen. Men jeg gider jo ikke bare skifte alt ud fordi jeg TROR det kan være det der er problemet.
Er det et "normalt" problem på boblerne?
(permalink) jj_flensborg Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hallo,
jeg kender til det problem!!! det sker også hos andre i tyskland!

enkelte meninger går ud fra, at ledninger fra tændlåsen til starteren ikke mere er de bedste efter 30 år. det nytter heller ikke noget at man skifter starterlåsen (plastikdel) i låsen behind rattet - det har jeg prøvet med min 1303 cabriolet fra 1978. det nyttede ikke.

andre ideer er, at man setter to tynde skiver behind starteren behind gearkassen, sådan at selveste startbolten/relais i starteren skal gå 0,5 - 1 mm længere i kontakten til starteren, når nøglen drejes rundt. det hat hjulpet mange. samtidig hjælper det jo lidt med varmekompensering, som jo også kommer med ind i spillet efter længere ture. min 1303 begynder med dette problem efter 1-2 timer på motorvejen feks. ex-bug-stup-skagen ture ...

en rigtig fin ide er, at man sætter et seperat relais til startimpulsen fra nøglestarteren behind rattet. perfekt er det, når dette relais kommer ind under bagerste bønk. dette relais skal have "dauerplus" fra batteriet også snart du drejer nøglen, so sender relaièt impulsen hen til starteren. det betyder, at du skal bygge lidt om på elektriken, men det sidsnævnte kan man klare ret hurtigt. det er jo kun om at skære starterledningen fra nøglestarteren op under bagerste sæde for at sætte relais med separat KRAFTIG strøm fra batteriet.

sidste ide er at skifte ledningerne komplet til og fra tændlåsen og hen til starteren, men det anbefales kun til totalrenovering.

håber det hjælper lidt med det danskskrevne ord. jeg har kun skrevet og læst om det på tysk de sidste 5 år ...

hilsen
jens
(permalink) H.Scharling Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Dårlig stel forbindelse ved starteren, og kontakterne på starteren. rens alle stik på starteren for irring.
så har du da udelukket 1 problem. start med det, og se hvad den så siger.
husk lige at pille stel forbindelsen af på batteriet først !!!!
(permalink) CB Member
Skrev for 54 years siden | | | |
har haft samme problem, det var min tændingslås der var slidt. jeg satte en startknap på den ledning der går til starter, den skal stadigvæk stå på tænding men i stedet for at dreje nøgle det sidste stykke trykker jeg på knappen (Så har man også en billig startspærre).

håber det er til at forstå

CB
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvis du hører et klik fra relæet, når du drejer tændingsnøgle, men starteren alligevel ikke kører, er der jo også den mulighed, at starteren får fint strøm, men at selve mekanikken simpelthen er slidt op. Hvis de andre gode råd med at tjekke og rense ledningerne og måle om starteren overhovedet får strøm ikke virker, så prøv at afmontere selve startermotoren og se hvor slidt den er.
På min 73'er var lejerne i starteren så slidte, at den aksel som bliver skudt ud af startermotoren, nogle gange blev skudt så skævt ud, at tandhjulet på starteren ikke kunne gå i indgreb med tandhjulet på motoren og derfor ikke kunne dreje motoren rundt.
Prøv det med ledningerne først, men tjek selve startermotoren inden du begynder at bygge nye relæer ind i bilen osv.
Der har været et par startermotorer til salg herinde på det sidste, så tjek "dele købes og sælges" inden du bestiller en ny.
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hejsa
Jeg havde samme problem på min 1303èr, men der gik fint strøm ud til starteren, og starteren blev målt ud til at virke fint, men så skiftede vi starterbøsningen ( den der sidder i selve blokken når man kigger ind af hullet hvor starteren sidder), og der har ikke været problemer lige siden.
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net

Reply

You must log in to post.