Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  mike sanders eller tectyl "hj

Tags:
No tags yet.

(permalink) jj_flensborg Member
Skrev for 55 years siden | | | |
hi folks,
efter sidste input med "hammeritt" og lignende "p....s" er jeg nu endelig på jagt efter den rigtige konservering til hulrummene. det er det vi kalder for "hohlraumkonservierung".

jeg plejer at lave der med kompressor og pistol og 100cm slang i spidsen ...

nu hører man jo så meget om mike sanders. jeg har snakket med en gut fra 2CV klubben hernede. han er helt vild med at blande lagerfedt og krybeolie og cykelolie sammen i en mixermixtur for at pumpe det ind i hulrummene ... han arbejder altid med op til 6-10 kilogram til en bil ...

er det en ide at man fylder hele forbroen med det der dejlige krybedings - og masser af kilos ind i hulrummene - ham der sparer er en tøsedrend?

a.s.a.p.

jeg vil gerne høre om jeres erfarringer od forrykte ideer til dette tema

jens

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Linolie er brugt af mange, især svenskere..

Det skal dog fornyes ca hvert andet år

Rune
-------------------------------------------
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 55 years siden | | | |
det endeste der virker rigtig og ikke ødelægger noget af
(så er det gummi jeg tænker på nu )
er jo det man kan købe som tectyl ,suvo, pava, osv
de har lavet det i de sidste 40år så det virker
så det man blander hjemme i stuen er nok ikke så godt som
det andet

men det er jo kun min mening

hilsen thomas suvo  ;)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Der var engang nogen der fandt på at lave nitroglycerin i fast form. Det skulle også virke på gamle biler  8)
Nej Thomas lad os gøre det så svært som muligt ikke ? Og hvad ved bønder om agurkesalat ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fraglen Member
Skrev for 55 years siden | | | |
tectyl ,suvo, pava, osv  blandes med spild olie og sprøjtes
ind i hulrummene og lidt tygger til bunden
til bunden bruger vi ½ af den tygge tectyl og ½ spild olie.
vi sprøjder bunden 1 gang om året

vw club fyn
leif ,lars & claes
(permalink) Aabenhus Member
Skrev for 55 years siden | | | |
RIGTIGT!! Min kære far bruger også en blanding af spildolie og Tectyl og for ham er det udemærket.
(permalink) Nils Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg har hørt at man skal bruge motorsavsolie til rammetunnelen det fordeler sig godt og bliver med tiden fast. ???
-------------------------------------------
Har haft 1303, vw 181, T1 1965
men kører nu Camper T2
tlf. 22 77 24 21
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
perfekt!
der sker de samme ting i danmark som hos preusserne!

bare der sker noget i denne sag. enkelte er jo for doven til at blande nitro med savolie ind i en form af spildolie for at varme op i hulrummene med holdbar linoliefyr til at lave varme metalplader paa bilen ...

tak for tankerne!!!

jens

Reply

You must log in to post.