hi folks,
igår fik jeg mig en lang snak med sandblæseren. manden er absolut ekspert - han blæser ovaler, gamle jaguar cabriolet og urgamle busser fra 1936 med den perfekte sand og utrolig meget erfaring.
han blæste engang en ovaler på den ene halvdel, fordi en kunde ikke troede, at sandblæsningen ville skade karrossen ... jeg har set billeder - det skete med meget speciel sand etc ...
nå men: da jeg spurgte ham om konserveringen og lakering af bund og karrose og om hammeritt sagde han desværre ikke nogle gode ord om det lortede hammeritt. jeg blev lidt chokeret, da jeg jo havde malet bunden af min ovaler med rustbeskyttelse (kunstharzlackbasis), hvorefter den fik to lag hammeritt. det eneste fornuftige var den første lak, men resten af malingen duer ikke en sk...d - sagde han.
han nævnte "bleimennige" og jeg er på jagt efter resterne af den sag, da det jo er forbudt at købe "bleimennige" i tyskland kigger jeg i danmark. er det også forbudt i danmark?
ellers skal man holde fingrene væk fra hammeritt anbefaler manden .. i må alligevel selv være om det!
blæsningen af oval cabriokarrossen skal koste omtrent 350,- euro netto - så jeg sparer lige op til det!
ellers nyt om sandblæsning eller ICI 2 komponent grundering efter sandblæsning?
hilsen
jens
igår fik jeg mig en lang snak med sandblæseren. manden er absolut ekspert - han blæser ovaler, gamle jaguar cabriolet og urgamle busser fra 1936 med den perfekte sand og utrolig meget erfaring.
han blæste engang en ovaler på den ene halvdel, fordi en kunde ikke troede, at sandblæsningen ville skade karrossen ... jeg har set billeder - det skete med meget speciel sand etc ...
nå men: da jeg spurgte ham om konserveringen og lakering af bund og karrose og om hammeritt sagde han desværre ikke nogle gode ord om det lortede hammeritt. jeg blev lidt chokeret, da jeg jo havde malet bunden af min ovaler med rustbeskyttelse (kunstharzlackbasis), hvorefter den fik to lag hammeritt. det eneste fornuftige var den første lak, men resten af malingen duer ikke en sk...d - sagde han.
han nævnte "bleimennige" og jeg er på jagt efter resterne af den sag, da det jo er forbudt at købe "bleimennige" i tyskland kigger jeg i danmark. er det også forbudt i danmark?
ellers skal man holde fingrene væk fra hammeritt anbefaler manden .. i må alligevel selv være om det!
blæsningen af oval cabriokarrossen skal koste omtrent 350,- euro netto - så jeg sparer lige op til det!
ellers nyt om sandblæsning eller ICI 2 komponent grundering efter sandblæsning?
hilsen
jens