Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  min motor hakker

Tags:
No tags yet.

(permalink) flexer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
min motor hakker når den blir varm den kører som en drøm når den er kold jeg har prøvet at stille den men jeg kan over hoved ik få den til at køre ordenligt jeg har kiget lidt på autosjokeren hvordan finder man ud af om den sidder rigtigt da den jo kan drejes :-/ :-/[color=Blue:8dedbde56b][/color:8dedbde56b] det skal lige siges at det er en 1300 standert kaburator på en 1600 men den kørte udemærket til at starte med :-[
-------------------------------------------
62 til salg ikke til valg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Har du lavet service på den for nylig ? Er det kommet efter du har lavet service ? Har du målt camvinkel, tændingstidspunkt, gennemgang i tændkabler, hætter og rotor
Jeg burde måske ikke spørge og gå ud fra at de ting er i orden før man spørger, men det er min erfaring at de fleste her i gruppen ikke laver service på deres biler, men venter til de ikke virker mere.
Det lyder som en motor der ikke lukker platinerne op eller måske ikke slår chokeren fra.
Normalt er der ingen problemer med chokeren. Der er et mærke i karburatorhuset og på chokerhuset. De skal stå over for hinanden. Og så rører man ikke ved det. Det hænder at chokeren ikke slår ordentligt fra. Men det kan du se ved at tage luftfilteret af ved varm motor og se om spjældet står helt lodret. Hvis ikke skal du udskifte chokeren. Du kan ikke justere det væk. Eller det er ihvertfald ikke meningen. Du kan selvfølgelig åbne spjældet ved at dreje huset, men så passer det ikke igen når den bliver kold.
Du tager bare en choker fra en anden bil. Den behøver ikke være ny. De virker næsten altid. Se efter at krogen på bimetalfjederen får fat i spjældet når du samler den.
Svar tilbage så andre lærer noget, jeg er ikke så sur som jeg lyder, næsten ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) flexer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
det er en ny renoveret motor nye cylinder og stempler ventilerne er blevet slebet ny platin,kondensator tændrø.r kablerne er ikke nye men de ser friske ud uden brud men jeg vil lige prøve den med luftfilteret på varm motor
-------------------------------------------
62 til salg ikke til valg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jamen har du så kontrolleret alting igen.
Hvis ikke platinerne er originale plejer de ikke at køre mere end en uges tid før nylonklodsen er slidt op.
Hvor meget har den kørt siden renovering ? Har du justeret ventiler igen. De kan lukke helt på 1000km.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) flexer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
den har kørt ca. 1300 km 14 dage ventilerne er ikke blevet stilet endnu siden rep.de blev stillet da jeg samlede den og ikke siden hva mener du med at lukke helt på 1000 km platinerne står hvor de skal sjokerspjældet står lodret men det var nok en ide at stjække ventiler :-[
-------------------------------------------
62 til salg ikke til valg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Med lukket mener jeg at ventilerne ingen spillerum har. Udtrykket er måske nok forkert.
Når man samler og starter en motor der har fået lavet ventiler. Starter man den op og kontrollerer at den virker og kører, varmer den igennem kontrollerer for utætheder og måske kører en kort prøvetur.
Så tager man olien af og lader motoren køle ned. Stiller ventiler og fylder frisk olie på. Kører 500 km. Stiller ventiler- kører 500 mere stiller ventiler og skifter olie. Kontrollerer platiner og tænding.
Herefter kører man 5000km før man stiller ventiler og skifter olie igen. Nu burde den så være inde i en normal drift og man skifter så olie og stiller eller kontrollerer ventiler hver 7500 og tændrør og platiner hver 15000. Sådan gør jeg med min bil - også min Polo.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jacob Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=Frank_Andersen link=board=teknik;num=1032545671;start=0#5 date=09/21/02 kl. 21:03:26]Sådan gør jeg med min bil - også min Polo.
Og der er noget at komme efter hver gang, for ellers ville du jo nok holde længere intervaller, eller hva?
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Bobbel_Janus Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Det er bare ren og skær forbyggelse tror jeg,heller tage det i opløbet. ;)
(permalink) jacob Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=Bobbel_Janus link=board=teknik;num=1032545671;start=0#7 date=09/21/02 kl. 22:33:29]forbyggelse
Hvordan gør man det, løsner og strammer igen?
Jeg mener hvis ikke der er noget galt med indstillingerne så lader jeg det blive ved en kontrol og det er der vel ikke noget forbyggende ved.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Nej jeg må jo indrømme at jeg har snydt på Poloen og lagt en motor i med hydrauliske løftere, elektronisk tænding og så bruger de nyere tændrør der kører 50000 km.
Men jeg passer på med at skifte olie og filter.
Når jeg har en bobbel at køre i, har du ret, der kontrollerer/justerer jeg ventiler hver 7500 i forbindelse med olieskiftet. Men det er sku´da også en lille indsats for at holde dem i live. Ventilerne er jo næsten det eneste der kræver lidt omsorg på sådan en.
Jeg ved ikke om jeg misforstår dig, men nej jeg løsner ikke noget og strammer igen. Jeg bruger bare et søgerblad og lige mærker ventilerne efter. Jeg bruger et 0,15mm. og hvis der er en der måske er 0,18 rører jeg ikke ved det. De kan køre mange tusinde uden at blive rørt ved. Men når det er kundebiler skal de altid stilles ? Er det fordi det er længe siden de er blevet serviceret ?
På en tunet motor bruger jeg 0,10mm. og ser efter hver 5000 km.  
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.