The RevFlow floatless carburetor incorporates guillotine slide throttle and mixture control, available from 28mm through 40mm.
http://www.revmasteraviation.com/products/revflow_injector_carburetor/index.htm
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Der står da en beskrivelse på siderne.
De sælger dele til at lave flymotorer at på basis af VW motoren. Det stille jo nogen krav om godkendelser. F.eks. er de billige krumtapper som nogen firmaer sælger med kontravægte til VW ikke godkendte hvis de er af støbejern i stedet for stål som den originale.
Karburatoren der er vist er åbenbart en karburator der minder lidt om SU og Stromberg. Altså med en variabel venturi og en konisk nål der hæves og sænkes i en dyse. På denne udgave er nålen tilsyneladende flad på bagsiden og det skulle åbenbart hjælpe med til at kompensere for ændringer i lufttryk, som et fly kommer ud for.
Der er så intet traditionelt spjæl, men en fladglider sådan at når spjældet står åbent, er det kun nålen der forstyrrer indsugningsvejene. Der er heller ingen svømmerhus og det gør den jo velegnet til at flyve på ryggen.
Den dur nok ikke til en bil. Bilmotorer kommer hele tiden ud for ændringer i belastning og omdr. og derfor har vi tomgangssystem med overgangshuller til hovedsystemet og ofte også et tilskudssystem til højfart. Ikke at forglemme accelerationspumpe til at hjælpe hen over alle systemerne. Og en choker. Det egner en dieselmotor sig bedre til.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
En flykarburator kan jo ikke have en flyder, da den skal virke i alle positioner, også på hovedet, så i stedet for er der konstant benzintryk på og en regulerbar dyse og et "guillotinespjæld" ligesom på en knallert.
Det er det jeg tror de kalder en injector karburator...
-------------------------------------------
[quote author=Frank_Andersen link=board=teknik;num=1032644353;start=0#2 date=09/22/02 kl. 09:55:38]Den dur nok ikke til en bil. Bilmotorer kommer hele tiden ud for ændringer i belastning og omdr. og derfor har vi tomgangssystem med overgangshuller til hovedsystemet og ofte også et tilskudssystem til højfart. Ikke at forglemme accelerationspumpe til at hjælpe hen over alle systemerne. Og en choker.
Mit spørgsmål var lidt dårligt formuleret. Er det her noget man kunne bruge i bil, skulle jeg have spurgt. Men jeg har fået det svar jeg skulle bruge, tak.
Og det er korrekt at en fly motor lever et liv med meget konstante rpm's og derfor åbentbart kan klare sig med den simple Karb.
Man kan iøvrigt godt bruge flyder-karbs i et fly, men motor sætter ud hvis man vender op og ned på udsigten, men det bedste er selvfølgelig indsprøjtning og tørsump.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Hvis du er ude efter noget vildt kan du måske bruge mikuni karburatorer, de har 6 justerbare trin i stedet for Tomgang/mellem/høj som alm karbs.
De har også fuldt justerbar accelerationspumpe og bedst af alt- De har glidespjæld, så en 40mm mikuni svarer i virkeligheden til en 44mm eller mere Weber/Dell.
Har du interesse så tal med JPM Racing i Helsingborg.
-------------------------------------------