Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Rust i bund.

Tags:
No tags yet.

(permalink) folkeboerge Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Er der nogen der kan fortælle en nybegynder lidt om hvor langt en bundplade må være "gået" mht. rust før man bortdømmer den???.
Hvad skal man kigge efter???
Mig bekendt fås det meste i pladedele til en type 1 stadigvæk eller hvad?
Jeg har planer om en selvdesignet buggy i glasfiber.

På forhånd tak
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Bunden må ikke være "gået" Den skal være hel og ikke have væsentlig godsreduktion.
Jeg oplevede engang en buggy der var rustet op der hvor passageren sidder med fødderne.
Efter jeg havde svejset et nyt stykke bund i var bilen helt anderledes at køre i.
En buggy er en blød balje. Bunden skal være god og du skal lige have i baghovedet at hvis du vil lave en ny buggy, kan den kun godkendes hvis den er opkortet. En kitcar med bund i fuld længde kan ikke godkendes. Den er for blød.
Den org. godkendelse fra VW om at bygge en buggy på en opkortet bund tager i øvrigt udgangspunkt i at bilen max. må køre 100 km/t.
Byg en bil med tag.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Den 1303er kommer du nok til at lave nogen tegninger af og sende dit forslag til færdselsstyrelsen.
Den slags er vi ikke uddannede til et vurdere. Måske kunne du få en bilinspektør i dit område til at se på det.
Personligt ville jeg ikke godkende den. Men det er kun ud fra sund fornuft. Den ville jo få en fuldstændig tosset vægtfordeling. Og blive alt for høj. Prøv at tænk på at selv om Porsche 911 ser ud til at være den samme bil, så øger Porsche akselafstanden på de nyere, for at få motoren længere frem. De sætter simpelthen nogen længere bageste bærearme på og bagskærme hvor hullet til hjulet sidder et andet sted. Nej glem det. Hvad med at lave en med centermotor i stedet for ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Youre on, Frank..

Jeg vil gerne lave en  (spyder) med centermotor hvis du vil hjælpe mig med at få den igennem systemet..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Spyderen kan vel købes som en eller anden form for byggesæt, så det skulle vel ikke være umuligt ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jo, der bliver produceret et byggesæt i usa, men det er vel ikke sådan lige at få det godkendt her i DK..
Ingen crashtests, beregninger osv..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Ja det er jo nemmest at bruge noget fra EU. Har englænderne ikke noget ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg er totalt på :) ;) :D :-* 8)

Med Frank og Morten som banebrydere kunne det godt gå hen og blive til noget?

Jeg skæpper gerne i kassen hvis vi skal forbi teknologisk institut eller lignende godkendelses pjat!
Eller hvis min karos hvis den kan bruges til noget fornuftigt.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
:-* :-* :-*
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) folkeboerge Member
Skrev for 55 years siden | | | |
OK, OK, Jeg er godt klar over at man skal have en bund der er iorden, men det var mere hvad der skal være iorden på en vw , et par nye bundstykker er vel ikke det værste at skifte, men hvis rammehovedet også er gået, kan det laves???, hvor stikker jeg skruetrækkeren i for at vurdere om den er besværet værd?? det var det jeg mente.

Og til jacob: hvad er det for noget karossværk du roder med, har du et billede???
Jeg er frisk hvis du har noget interresant.
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
[quote author=folkeboerge link=board=teknik;num=1032547753;start=0#9 date=09/21/02 kl. 17:54:23]Og til jacob: hvad er det for noget karossværk du roder med, har du et billede???
Jeg er frisk hvis du har noget interresant.
Klik på det lille hus under mit navn. Her kan du se at min spyder karos er kørende og den er derfor ikke til salg (alt er til salg for den rigtige pris). Den kunne bare godt bruge en mere optimal placering af motoren.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
[quote author=Frank_Andersen link=board=teknik;num=1032547753;start=0#2 date=09/21/02 kl. 08:43:59]så øger Porsche akselafstanden på de nyere, for at få motoren længere frem. De sætter simpelthen nogen længere bageste bærearme på og bagskærme hvor hullet til hjulet sidder et andet sted.
Jeg har lige erhvervet mig et sæt påsvejsningsbeslag til montering af bærearme i forbindelse med konvertering til 4-ledet.
Min tanke var om man kunne fremstille en 35-40 mm længere kopi af disse beslag, tilrette et sæt fjederben fra et swingaxle bagtøj og på den måde opnå en lille forbedring i vægt fordeling og en øget axelafstand på de her 35-40mm (min bund er lige kort nok til kit-karossen)?
Og Frank, hvad ville du sige nede i hallen når jeg kommer anstigende med sådan en løsning?
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060

Reply

You must log in to post.