Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kan det synes?????

Tags:
No tags yet.

(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej alle sammen....

Det kan godt være, at dette er et omsonst spørgsmål, men alligevel.
Jeg har en bund fra 53, med et rammehoved til en bærekugleforbro. Denne bliver paret med en ovalkarosse. Spørgsmålet er om jeg kan syne denne bil med den moderne forbro?
Jeg ved selvfølgelig godt, at der en god chance, hvis ellers bilen er i orden. Jeg vil dog gerne vide, om der eksisterer en mere formel dokumentation, og dermed godkendelse af en sådan ombygning.

På forhånd tak
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja det kan godt godkendes. Jeg havde engang papirerne på det og her skrev fabrikken at det var der ikke noget til hinder for.
Man skulle iagttage at sporestængerne ikke kunne gå op mod tanken ved fuld indfjedring og styreudslaget skulle begrænses hvis dækkene vil skrabe imod inderskærmene. Det sidste kan jo også justeres på den nye forbro.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BRB Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Lige et spørgsmål ;D bliver der ikke problemer med håndbremsen ??? Det er jo den gamle model der justeres ude i  rammehoved :-/
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Disse papirer er jeg meget interesseret i. Er der nogen der ved hvor sådanne findes.
Frank kan du huske hvilket VW materiale hvori du fandt disse oplysninger?

mvh. Jesper
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja jeg kan godt huske det.
Det var vel i 1983 vi lavede det på en 1952 (brille) med en 2L type4 motor i.
Der havde vi et dokument fra Werket hvor der blev forespurgt om den ombygning kunne tillades.
Det så meget officielt ud med rødt Wolfburg vokssegl og det hele.
De havde så svaret som jeg tidligere har skrevet, at det skulle der ikke være noget til hinder for osv.
Jeg tror det er Peter ( Porsche ) Iversens far der har det. men kør du bare til syn der er sku´ingen af mine kolleger der opdager det. Hvis de er i tvivl kan du bare ringe til synshallen i Aalborg, så skal jeg prøve at hjælpe dig. men kun hvis bilen ellers er orden. Jeg stikker ikke næsen frem for en bil der ikke er 110% snorlige.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.