Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kadron 40mm karb.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |

jeg søger lige lidt info om disse enkelt portede 40mm kadron karburatorer!

jeg har købt et komplet sæt, der kun har kørt 500 km, de er som nye, MEN er de noget værd?

jeg har hørt lidt om, at speedertrækket er noget lort!

de skal på en 1776 motor med elektronisk tænding og 284 knast !

Gode råd søges!!!

(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Førhen var jeg absolut ikke stolt af dem. Bl.a. pga at der var alt for mange dårlige emner imellem.
Meen de kan altså godt laves så de dur. Speedertrækket er ikke af de bedste, mem du kunne jo opgradere til et push/pull system. CSP har eksempelvis et til ca 625 kr i rustfrit. Det er et fint sæt.
Med 284 gr. knast er dt vigtigt at øge balancerørets
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |

hej igen... der

jeg regner med at købe : 140 main
                                   
                                      30 venturies
                                     
                                      170 aircorection

jeg har læst mig til disse opgraderinger på
www. lowbudget.com

Men hvor køber jeg disse ting og hvad koster de? er det noget kit og bug. ligger inde med!



(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |

ups ! siden hedder www. lowbugget.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
I doubt it !

Ellers kontakter du bare mig, så finder vi ud af det.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |

hvad mener du?

skrive et nummer, så ringer jeg lige til dig!!!

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Af alt det skrammel der er lavet i Kina og Brasil til VW. Er Kadron nok noget af det bedre.
Det kan som Farmer er inde på godt forbedres på et par punkter, men speedertrækket er vel egentligt genialt på en simpel måde. Det virker bedre end det ser ud.
Og så skal man nok bruge lidt tid på at indstille accellerationspumpen. De virker for det meste slet ikke ved modtagelsen. Prøv at stille dem til at give en halv milliliter pr. slag.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Flubber!
20888030
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Lige et spørgsmål!!!

hvad gør man med forstilling af tændingen? der er jo vacuum dåse på strømfordeleren, men der er ikke udtag til vacuum på karburatorerne, hvad gør man så?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Laver din strømfordeler om så den ikke er vacumafhængig, eller køber en Bosch 094 fordeler.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |

okay, det er garanteret rigtig nemt....

Men jeg er jo interesseret i at beholde min strømfordeler, da det jo er en hall- giver! men det kan altså lade sig at gøre, at ombygge den?

Hvordan?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hall-giver ? Hvad er det for en strømfordeler du kører med ?
Hvordan ? Ved at flytte Hall-giveren over i den nye fordeler.
Eller som Farmer siger fjern dåsen på din egen og lav avanceringskurven om i den.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |

jeg havde tænkt mig, at benytte et elektroniske tændingssystem fra en 80er bus! det er jo en hall- giver!

sammen med centrifugal regulering og vacuum regulering kan den advancere tænding helt op omkring 40 grader. hvis jeg fjerner vacuum dåsen, så vil den jo advancere 20-25 grader!

ret mig, hvis jeg tager fejl...

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Du kan ikke lægge vacuum/centrifugalavanceringen sammen og sige det bliver 40 grader. Meningen er jo at vacuum forsvinder efterhånden som gasspjældet åbnes og centrifugalavanceringen tager over.
Hvis din strømfordeler giver 20-25 grader er den nok fin. 7,5 grader plus 20-25 giver så 27-33 grader ved fuld avancering. Så skal du bare have den til at komme lidt hurtigere.
Men jeg har bare en lille en der gnaver i min mave, der siger at de senere type2 fordelere ikke giver så meget.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
MHT. WBXéren ved jeg ikke helt, men T2 2,0 luftkølet giver fra +4,5 til -32 - 34 grader med vacumavanceringen. Det er jo klart for meget til centrifugal alene. Så der skal kloges noget i den inden det virker. Men absolut ikke umuligt.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.