Jeg har et problem med min 1303.
De grønne pile i instrumenbordet der indikerer at jeg skal dreje, blinker vildt hurtigt når jeg sætter tænding på bilen, men stopper når jeg starter den. Alle blinklys virker på bilen.
Når jeg så kører og skal blinke, blinker både den grønne pil, samt motorlampen(den lille røde der sidder til højre for pilen)
Og nogen gange når jeg kører lyser både olielampen og motorlampen i 2 sek. og slukker derefter??
Alt lys virker perfekt og bilen ligeså, der mangler ikke olie eller strøm.
Hvad f...... kan det være??
Kære vw elektriker hjælp! :'(
vwdillen
Uden at være sikker ville jeg gætte på dårlige stelforbindelser et eller andet sted? Det kan give meget mærkelige resultater med lygter der blinker helt umotiveret ;) Håber du finder fejlen ...
Der er ingen stel til disse lamper. En lampe lyser ikke fordi der er stel og plus. En lampe lyser fordi der er spændingsforskel mellem stel og plus.
En ladelampe lyser fordi der kommer 12volt på en ene side når vi sætter bilen til tænding og den går ud når der kommer 12volt fra dynamoen, fordi så forsvinder spændingsforskellen.
Der er også derfor at en ladelampe kan lyse svagt når dynamoen er lidt for god, eller hvis der kun er 11,5volt fra tændingen.
Den du kalder motorlampen er det den vi andre kalder ladelampen ?
Har bilen kørt til i dag og du har ikke lavet noget om ?
Hvad sker der hvis du bruger katastrofelyset ?
Har du haft speedometeret ud for at se om der er noget der rører ved hinanden ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hva´så hvad finder du af ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
har din 1303 stadig relais under bagerste sæde på venstre side? dine problemer hentyder til meget fugtighed på dette sted. tjek alle kontakter og få fugtigheden ud.
det kunne måske være en ide at skifte "slidte" kulstifter på generatoren når det kun er en "gleichstromgenerator".
hvis endelig du har en "drehstromgenerator" med relais i selveste generatoren, så er problemet nok foran i instrumenterne.
mangler detaljer til flere argumenter ...
jens
Bilen kører og der er ikke lavet noget om.
Der er intet unormalt når jeg sætter katastrofelys på.
Kan det have noget at gøre med at, da jeg skulle skifte spedokabel, ramte et stik på min lyskontakt stel, og der kom en gnist??
Jeg tror evt. det er noget med generatoren?
Der sidder et helt nyt laderelæ (tror jeg det hedder) i højre side under bagsædet (modsatte side af batteriet)
Tak for de mange svar :)
vwdillen