Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  8V batteri

Tags:
No tags yet.

(permalink) 356kratlusker Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej på VWNETTET
Det startede med at jeg søgte oplysninger vedrørende 6V til 12V konvertering. Her faldt jeg over flere amerikanere der har løst problemet ved at skifte over til et 8V batteri.
En justering af laderelæet, og bilen var kørende. Ingen omveje eller genveje.

Nå, er der nogle danskere der har prøvet dette??
Har vi et sted hvor batteriet kan købes, i dk.?
Jeg glæder mig til at høre lidt om jeres erfaringer
Mvh. Jørgensen
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvilket problem fik de løst ?
Er man bange for 12V ? Og synes du selv det lyder nemt at skaffe et specielt batteri når du kan købe et 12V i Bilka ?
Hvad med resten af grejet til 8V. 8V pærer osv. ? Eller sætter de modstande ind så de kan holde ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 356kratlusker Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Der er i grunden ingen problemer med 6V.
På ældre 6V biler kan man godt mangler lidt "punch" (bund).
Det er 1. af årsagerne til at konvertere til 12V, mere lys og nemmere starter. Dette kunne løses nemt ved 8V.

Det er ikke frygt for 12V, det var mere for at spare udgifter og timer på en ændring. Ingen 1000 kunstner på at få sin variable vindues visker til at virke. Ingen ny dynamo osv. (listen er lang, og i til min bil dyr).
Ved at bruge 8V, er det kun laderelæet der skal justeres. De øvrige komponenter mener jeg godt kan godt klare 8V.

Det er nemt at finde 8V batterier på nettet, men at finde det til den rigtige pris?
Hvis jeg skulle bestille batteriet udenfor landet, ville det ikke være noget problem at vente på levering. Det er kun en komponent, og ikke over tyve.
Jeg vil da gøre forsøget.
Mvh. Jørgensen
   
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
et brugt 12v batteri på skotten  100kr,-
et komplet sæt pærer 0,- (de kan være i lommen..!)

en 12v generator/dýnamo
en 12v viskermotor
en tændspole
en gl. 12v karburator til stumper
: 600,- her på VWNettet

totalt 700,- + en ½ dags arbejde


alternativ:

8V batteri hos et eller andet opskurt firma i midt-usa: 1000,-
porto: 1000,-

totalt 2000,- + en times arbejde


Reply

You must log in to post.