Hej på VWNETTET
Det startede med at jeg søgte oplysninger vedrørende 6V til 12V konvertering. Her faldt jeg over flere amerikanere der har løst problemet ved at skifte over til et 8V batteri.
En justering af laderelæet, og bilen var kørende. Ingen omveje eller genveje.
Nå, er der nogle danskere der har prøvet dette??
Har vi et sted hvor batteriet kan købes, i dk.?
Jeg glæder mig til at høre lidt om jeres erfaringer
Mvh. Jørgensen
Hvilket problem fik de løst ?
Er man bange for 12V ? Og synes du selv det lyder nemt at skaffe et specielt batteri når du kan købe et 12V i Bilka ?
Hvad med resten af grejet til 8V. 8V pærer osv. ? Eller sætter de modstande ind så de kan holde ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Der er i grunden ingen problemer med 6V.
På ældre 6V biler kan man godt mangler lidt "punch" (bund).
Det er 1. af årsagerne til at konvertere til 12V, mere lys og nemmere starter. Dette kunne løses nemt ved 8V.
Det er ikke frygt for 12V, det var mere for at spare udgifter og timer på en ændring. Ingen 1000 kunstner på at få sin variable vindues visker til at virke. Ingen ny dynamo osv. (listen er lang, og i til min bil dyr).
Ved at bruge 8V, er det kun laderelæet der skal justeres. De øvrige komponenter mener jeg godt kan godt klare 8V.
Det er nemt at finde 8V batterier på nettet, men at finde det til den rigtige pris?
Hvis jeg skulle bestille batteriet udenfor landet, ville det ikke være noget problem at vente på levering. Det er kun en komponent, og ikke over tyve.
Jeg vil da gøre forsøget.
Mvh. Jørgensen
et brugt 12v batteri på skotten 100kr,-
et komplet sæt pærer 0,- (de kan være i lommen..!)
en 12v generator/dýnamo
en 12v viskermotor
en tændspole
en gl. 12v karburator til stumper
: 600,- her på VWNettet
totalt 700,- + en ½ dags arbejde
alternativ:
8V batteri hos et eller andet opskurt firma i midt-usa: 1000,-
porto: 1000,-
totalt 2000,- + en times arbejde