Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  skift af inderskærm

Tags:
No tags yet.

(permalink) Brian Smidt Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg skal til at skifte en inderskærm på min 1303 og jeg vil
lige høre om der var nogen der havde noget erfarring og gode råd om hvordan jeg griber det an.
Jeg skal også have skiftet varmekanalerne og reservehjulbrønd.
Den nye inderskærm er bukket om i 90 grader lige der hvor tagrenden går ned.
Skal tagrenden på bilen (åbnes) og skal den nye inderskærm ligges ind under og så (lukker) man tagrenden igen

Brian
-------------------------------------------
reparatør på en større køkken fabrik i Ølgod
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja tagrenden skal åbnes/lukkes. Torpedosiden, det du kalder inderskærmen, er så svejset inde i bunden af tagrenden.
Pas på ikke at knokle mere med tagrenden end højst nødvendigt.
Pas på når du skal skifte så meget ud.
Start f.eks. med varmekanalen og få styr på den først.
Lad være med at skære det hele ud, så falder hele bilen fra hinanden og du får ikke dørene til at passe igen. Når du så er færdig tager du karosseriet af bunden og svejser det du ikke kan komme til når den er samlet.
Tag nogle mål i dørhullet. Jeg plejer at skære den gamle kanal ud, rense og klargøre til at svejse, bolte den nye kanal på bunden. Så lukker jeg døren med nogen stumper fladjern i passende tykkelse, i klemme rundt ved døren, for at stive bilen af. Så går jeg ind fra den anden side og svejser så meget som muligt før jeg lukker døren op igen.
Pas også på at du kan trække dørhullet når du skifter torpedosiden.
Når karosseriet er svejset færdig, tages det af bunden og som før nævnt, gør det færdigt der hvor man ikke kunne komme til for bunden. Så reparerer jeg bunden og får den sandblæst og malet.
Før samlingen kan man rustbeskytte der hvor det er svært at komme til bagefter.
Hvis du gør det sådan har du bil i 15 år igen. Selv om du kører om vinteren.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.