Er der nogen der kan svare på om en standard Solex (pict 28-34) kugleventil kan klare trykket fra en elektrisk benz-pumpe.. Trykket er omkring 0.25 bar (120L/timen). Jeg ser der er nogen der bruger reduktionsventil lige før kabureringen, men er det nødvendigt??
[img:f8f2744935]http://www.biltema.se/Archive/Product_images/52/Large/52-3225_l.jpg[/img:f8f2744935]
Det burde ikke være nødvedigt med en reduktionsventil med den benzinpumpe, men hvoffor ikke bare bruge en mekanisk (original) - færre problemer..
Husk at en elektrisk benzinpumpe skal monteres under tanken, IKKE i motorrummet..
Så er bilen klar til den "mean street killer machine" der kommer i til foråret... og da jeg alligevel skal have fronten fra hinanden nu......
Tak for svaret..og tippet - jeg havde nu også regnet med at monterer en "trykpumpe"...
kan den org.benzin pumpe også føde et par 40mm IDFer.Jeg har nemlig købt en elektrisk pumpe fordi jeg fik at vide at den org. ikke kunne føde dem nå man giver fuld gas.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
En original kan, hvis ellers den er iorden, følge med til små 130 hk. Men det er da rart med en elektrisk. Specielt hvis bilen har stået stille længe og bennoen er dampet af karbsene. Så er det jo bare bzzzzzzzz. og så er de klar til kamp igen ::)
Jeg kører med enkeltports 1300 og benzinpumpe (holley) som er et levn fra den store motor der sad i bilen, og som farmer siger gør den bare at den starter nemmere når bilen har stået i lang tid.
Og så lyder det hyggeligt, "kluklukluk" ligesom at hælde snaps op:-)
Rune
-------------------------------------------
Hvad gør man ved det hul hvor den org.benzin pumpe sider hvis man bruger en elektrisk pumpe.laver man en plade der passer til, eller hvad.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
Yepper - du handler en "block-off"... F.eks fra CSP
[img:27de40af8e]http://www.csp-shop.de/shop/images/artikel/10927.jpg[/img:27de40af8e]