Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bilejer for første gang :-)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hejsa

Efter at have været og kigge på denne hjemmeside utallige gange, er tiden kommet hvor jeg seriøst overvejer at anskaffe mig en selv. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som jeg håber en/nogle kan være behjælpelige med at besvare??

1. Hvor gammel skal den være for at jeg slipper billigst i forsikring og hvordan ligger forsikringspræmier generelt??

2. Hvor langt kører den typisk på literen??

3. Hvis man overhovedet ingen mekanisk snilde besidder, hvor kan man få lavet ens bil og hvad ligger en timeløn typisk på??

Det var egentlig bare det og nu er du måske lidt forundret over at alle spørgsmål er af økonomisk natur, men det skyldes at jeg egentlig ikke har råd lige p.t. til at anskaffe en dyt. Vinteren står dog for døren og DSB har ikke lige min største tillid, så derfor denne overvejelse om at blive bilejer.

Håber på lidt respons. Hyg Jer og hold Jer muntre.

M.v.h.
Michael
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Mit råd til dig er at du skal gøre dig helt klart hvad for en model og stilart du vil have inden du køber.

Det koster sindsygt mange penge at bygge en gammel callooker om til originalbil eller en 70ér bil til en tidligere...o.s.v.

G
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Mine bedste råd:

En bobbel er ikke en "billig" bil at have, en brugt golf eller polo eller kadett er meget billigere og nemmere at holde kørende..

Det koster 10.000,- i værdiforringelse at køre med en bil EEN vinter, uanset om det er en ny eller gammel bil, vinterkørsel med bobler er synd, og iøvrigt ikke særligt praktisk..

En bobbel der er over 35år, kan af NOGLE forsikringsselskaber forsikres billigt som veteranbil, HVIS man har en anden bil til at køre i til dagligt..
Provinsforsikring har/havde et begreb de kalder for "hobbybilsforsikring", der er vist ikke de samme betingelser.

Hvis du ingen mekanisk snilde besidder, S
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
jeg har haft min fars dames bobbel 1302'er oppe på at køre o 14-15 km/l
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Mht. teknisk snilde, så kan det jo lade sig gøre at få det hen ad vejen, men det kræver selvfølgelig at man er indstillet på at man gerne vil have det. Hvis du overhovedet ikke gider at skrue på gamle biler, så er en bobbel nok ikke det helt rigtige køretøj at anskaffe. Der er en del vedligeholdelsesarbejde på en bobbel, men det kan læres og folk i dette forum er faktisk meget flinke til at hjælpe og give gode og lærerige svar.

Mortens argument om værdiforringelse ved vinterkørsel er jeg ikke helt enig i. En af mine kammerater gravede en gammel bobbel ud af naboens hæk, fik den synet og kørte i den (20-30 kilometer om dagen, sommer og vinter) til og fra arbejde i fem-seks år uden de store problemer. Bilen endte med at blive klodset op da den ene bundplade skulle skiftes, og han i øvrigt fik en anden bil, men 3-4000 kr. til mekanikeren og jævnlige Techtyl-/Pavabehandlinger havde nok holdt den kørende endnu. OK, rust er et stort problem på bobler og ingen biler har godt af vejsalt, men det kan da lade sig gøre at have en bobbel som eneste bil.
Men derudover har Morten fuldstændig ret; vinterkørsel i en bobbel er ikke særlig fedt. Køreegenskaberne er "interessante" og varme og afdugning af ruder etc. er en by i Rusland...

Værkstedstimer til Bobler koster nok det samme som værkstedstimer til alle mulige andre gamle biler. Ring evt. til Bugservice og spørg: http://w1.1444.telia.com/~u144400882/

Jeg tror, at dine overvejelser i første omgang skal gå på, om du gider at skrue eller ej. Hvis svaret er nej, så drop boblen. Hvis du bestemmer dig for at du gerne vil have en bobbel, så find en der kender til bobler og tag ham med på råd når du køber noget. Sørg for at I undersøger bilen grundigt; en omgang "hattelak" kan skjule rigtig mange dyre skader. Skal du bruge en hverdagsbil, så sørg for at finde en bil der er god og sund (= ingen rust og en standardmotor i god stand). Og vær så forberedt på - som Morten skriver - at en bobbel ikke er en billig bil at holde kørende.



Reply

You must log in to post.