Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvem kan sænke BayWindow foran???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Spørgsmålet har nok været oppe flere gange, men jeg har ikke været opmærksom....

Ikke noget med "du kan bare.." jeg vil IKKE gøre det selv.

så er der nogen frivillige???

Mod et lille honorar sføli..

Rune
-------------------------------------------
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=Fastoldvw link=board=teknik;num=1028228587;start=0#0 date=08/01/02 kl. 21:03:07]Spørgsmålet har nok været oppe flere gange, men jeg har ikke været opmærksom....

Ikke noget med "du kan bare.." jeg vil IKKE gøre det selv.

så er der nogen frivillige???

Mod et lille honorar sføli..

Rune

Hello Rune

Hvor meget skal den sænkes og hvordan havde du regnet med det skulle gøres.

Jeg ved at der er et par fyre i jylland (Bornholmer'en og SP) som lige har vist det for Thomas-M.I.B!!Han har brugt Berg sænknings beslag til hans bay.

Prøv da og hør om de kunne være lune på at hjælpe

Jeg ved godt at det ikke lige er en bay men det er da en meget seriøs sænkning. :-/ :-/

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 54 years siden | | | |
:D Ja, det var lige noget i den stil jeg havde tænkt mig...

Ej, det skal være en moderat sænkning, da det bliver en pendler/brugsbil der bare skal se lidt rigtig ud.
If you knowwattameen.

Jeg prøver sgu en af dem, tak schallaha'.

Rune
-------------------------------------------
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej der!!!

Hvordan vil du have sænket den.

Skal den være lav, eller skal den bare sænkes så den kan have de originale hjul på???

Skal den billigt sænkes, eller skal den være justerbar?

Kan smide et par pic på, hvis du vil se udslaget.

Søren.
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg har ikke målt på tingene endnu, men det skal være moderat, ca 10cm vil jeg tro.
Det behøver ikke at være justerbart, men det skal være gjort "ordentligt", dvs skære og dreje i forbroen.

mht til hjul pønser jeg på noget audi a8 eller mercedes 16" stålfælge hvis der er plads.

Det skal ihvertfald være skummelt.

Rune
-------------------------------------------
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
OK. Sådan en kan jeg godt lave...

Men hvordan og hvorledes?

Hvor er du fra i landet?

Skal jeg lave en forbro til dig (har exstra ), og så bytter vi når du får din egen af, eller hvad havde du tænkt dig.

Og du kan roligt sænke den 13-15cm uden de helt store problemer.

Søren.
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
;) Så skal den ned på jorden....   ::)

Hey SP. Vi er temmelig hooked på de der 13-15 cm, hvis du har to altså.? Du styrer selv med hård hånd om det skal være kontanter, eller en anden bro + nogle kroner. Vi vil bare gerne ha´ en ca. pris inden du skærer løs, og klart det ville være fedest med en justerbar...!

Skriv eller ring 24231435/54783026.

MVWH Britt & Søren Næstformand.
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej Søren.

Lige nu kan jeg kun lave forbro´er der ikke er justerbare, da jeg ikke har fået beslagene fremstillet. Fik du forresten snakket med sharling om det?

Men der er gode nyheder! Ham der i siden tid begyndte fremstillingen af beslagene kommer hjem fra militær tjeneste i Bosnien i denne månede. Han har ferie indtil han finder noget arbejde, og kan derfor nok begynde ar fremstille nogle nye beslag. Og så skal vi fanme knalde nogle Bay´s i knæ.

Men som sagt, hvis folk er ligeglad med den justerbar, kan de lave inden for ingen tid.

Så jeg ved ikke om der skulle være frisk på det. Men ville da helt klart mene at man skal vælge den justerbare.

Søren
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
AAAAAAHHHHHRRRRR DAMN DET LYDER GODT......!

Så snart han har et sæt færdig vil du så ikke smide det på en bro, for så kommer jeg sgu´over med en bytter og det du mener det skal koste......?  Vi er tæt på at være klar til at male "The Lux-Bus" og det kan ikke gå for hurtigt, for vi vil ud race med taget åbent.

Word Up Fra Os......  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D   ;D   ;D   ;D   ;D  ;D  ;D  ;D   ;D   ;D  ;D
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Yes. That´s a deal.

Hvorfor har du ikke lavet en profil her på nettet. Det er sgu da noget nemmere end at sidde og skrive det hele hver gang.

Søren.
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=SP Rasmussen link=board=teknik;num=1028228587;start=0#9 date=08/05/02 kl. 22:52:34]Yes. That´s a deal.

Hvorfor har du ikke lavet en profil her på nettet. Det er sgu da noget nemmere end at sidde og skrive det hele hver gang.

Søren.
Hej Søren!

Og jeg kommer sgu med. Så sætter du timeprisen og så holder vi en værkstedssession så os novicer kan lære noget. Jeg vil gerne deltage! Ville det ikke være nemmest at købe sænkningsbeslagene hos CSP og så svejse dem på den eksisterende bro. Så er den skid vel slået?

Cheers, med sænkningshilsener

Kasper
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej Kasper.

Ja. Hvis du køber beslagene ved CSP går det da betydeligt hurtigere.

Hvis du køber beslagene, skal jeg nok lave en forbro til dig til en fornuftig pris.

Søren
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej Søren!

Det lyder alt for lækkert - og hvis der samtidig blev mulighed for at kigge lidt over skulderen så man kunne lære lidt, ja så ville det spille tusind.

Ville egentligt have snakket med dig til Blæsermeet om samme sag men da jeg kun kunne være der meget kort tid nåede jeg det ikke. Jeg snakkede dog med en af dine kompisser som kort fortalte mig at du havde fået en ny bus. Han fortalte at du ville køre den til syn sænket - gik den igennem sådan eller hvad? (hvor mange mm. var den sænket?)

Alt for nu - snakkes

Cheers,
Kasper
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej igen.

Jeg tror vi havde en kort samtale inde på torvet. Havde vi ikke?

Jeg var nemlig til blæsermeet i den på prøveplader. Og holdte inde på torvet.

Jeg kørte ikke sænket til syn, jeg hævede den 150mm og to hak bagi. Og kørte så til syn. Ingen problemmer, men jeg vil da have sådan at jeg TUV på forbro´en. Men det kræver så desværre at der er en der skal købe en forbro ved CSP. Men nu må vi jo se, der er jo 2 år til jeg skal tænke på det igen.

Lige et billede af panelvan´en.

Søren
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Rolf Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Discount sænkning af en type 1 og 2 forbro:

1) Lav en TYDELIG streg med en ridsespids og linial på langs af forakselrøret for at holde lidt styr på hvor tingene sidder orginalt.

2) Lav et snit på hver side af  bolten i midten af hver foraksel rør, ganske som når man svejser et sænknings beslag i en type 1. Husk at man bør kun lave et rør af gangen for ikke at stå med to halve forbroer som ikke er til at svejse lige sammen igen.

3) Drej så det midterste stykke, som nu er savet fri, nedad så bliver bilen lavere. På en type 1 vil man, ifølge en gammelt Wheels magazine artikel, sænke bilen ca 7-8 cm ved at dreje midterstykket 11 mm.
Det helt nøjagtige mål kan faktisk godt regnes ud ved hjælp af lidt lommeregner arbejde når man kender bærearmenes længde og forakselrørets diameter samt det mål man nu drejer miderstykket.

4) Når den rette position for miderstykket er fundet svejses tingene sammen igen med forsvarlige kundskaber og svejser.

De der sænkning beslag som der har været en del tale om er ellers ret fede, men dyre !! Er der ingen af brugerne på VWNettet som kan lave dem eller skal vi have fundet en som kan?? Jeg har selv rigmelige kontakter til CNC firmaer som godt vil lave lidt ved siden af til lidt mere normale penge.


Mvh
Rolf



-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Iorden Rolf, det var nøjagtig det jeg gjorde, men jeg drejede
røret 15mm lavede 3 punktsvejsninger, prøvesamlede det hele
for at se om det passede, det gjorde det ,men skulle den ha haft lidt mere var det jo nemt at lave om når den kun var punktet på ..men det passede heldigvie, af med forbroen igen
fuldsvejs med fuld knald på , det er sgu noget der skal kunne holde det her.Saml og kør vær forberedt at det går ud over
selvopretningen, skal dette undgås er droppede spindler den
eneste løsning, men efter jeg har fået varevognsdæk på kører
den helt respektabelt, der har altså også en del at sige, jeg tør ikke race med 208 km/t som den tyske gule panelvan
men 150 kan godt gå , men det er spændende, bilen er jo bygget til 120-30 MAX, Husk lige at skære hjælpestyrehuset af
det skal også drejes lidt ved exstrem sænkning ellers banker
stryrearmene i på længdevangerne.
mht til i bag se "TECH" på http://www.oldbus.subnet.dk
ring evt hvis der er noget i ikke forstår
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 54 years siden | | | |
jeg skal give jer sænkning af bay foran ??
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 54 years siden | | | |
efter sænkning
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 54 years siden | | | |
også et med fælge på
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 54 years siden | | | |
;D :D ;D :D ;D :D
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
ja og så ned med røven så vi ikke rasler af når vi skal køre rundt  nede på spa og drike ice :) :) :)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
øhhhhh drikke :o :o :o
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvaaaaa thomas...

Hvornår skal den sænkes?

He He

Går den ikke op i inderskærmene med de store dæk på,  eller hvordan ligger landet?

Søren
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Good Morning SP..?

Har du ikke lavet et indlæg omkring, hvor store hjul der er plads til uden de vilde konstruktive ændringer på Bay-window..?
Jeg går og lurer meget på nogle 18" Project Two fælge, men det er fand´me svært og finde rundt dækjunglen..! Hvad øhh de der 17" TT fælge du har hængt på panelen, de skulle vel ikke være til salg..?

Mvwh Søren L.

Reply »

You must log in to post.