Hvem kan sænke BayWindow foran???
hej søren r
hjulene går ikke på nogle steder
fik også sænket den bagi igår
foto kommer senere
hilsen thomas 356
Så er du blevet profil bruger. Kanon Søren.
Projekt two... hmmm ja, hvorfor ikke!!!
Jeg vil da tror du kan sætte 18" på uden problemer. ET´en skal bare være 35 og så skal fælgene ikke være bredre end 8".
Men du skal lige tænke på at Projekt Two koster 18000kr. uden dæk.
Men ja for fanden, hvis du vil købe TT fælgene, så er de da til salg...
Men jeg skal 10 kilo for dem, da der lige er smidt nye dæk på dem...
215/45-17 bag og 205/40-17 foran.
Men tænk over det.
Søren
Nåh så rasler vi ikke af nede på spa når vi kører og drikker Ice...
Den var fandeme god Kylle...
Er klokken ikke snart 22.00 og er vi ikke snart i Vejle!!!!
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
her er min nye doka så
malet og sænket på 5 timer
hvad siger i så
Hej igen..
Så er Christian kommet hjem fra Bosnien, og er gået i gang med at lave sænkning beslag til type 2 forbro´erne...
Der vil blive lavet 9 sæt ( i første omgang ) så alle jer der mangler, kan godt begynde at glæde jer.
Søren
halløj....
jeg bestilte 2 sæt for snart 1 år siden.
så jeg er aftager af 2 stk.
hvad kommer de til at koste ????
Der findes fler måder at sænke en bay' på!!!
Set på
http://www.thesamba.com
Nå... Christian fortalte mig i dag, at der vil blive lavet 13 sæt, endnu bedre...
Landet ligger sådan at vi bliver nødt til at betale os fra at få lavet dem, noget med at få stukket tænder i dem ( aner ikke så meget om drejebænke )
Men vi have regnet med at tage omkring 1000kr. pr sæt, med at tilhørene og klar til svejse på.
Vi vil også lave hele forbroer lige til at sætte på bilen. Hvor den bliver sandblæst og malet. Og så får jeg den forbro i piller af.
For at lave forbro´en med beslagene på skal vi have 2000kr. for.
Ikke undfair, da det tager en 4-6 timer at lave sådan en forbro.
CSP tager 1800kr. for deres sænkningsæt, og ca. 5000kr. for deres forbro´er.
Så det er da en vis besparelse.
Men lad mig hører om i syntes det er helt urimeligt, eller i stadig er friske på det.
Med sænkningske hilser
Søren
De der slamme beslag, de kan vel også bruges til splitforbroer? Nu vi er ved forbroer, er det rigtig at der er bredde forskel på en split og en latebay forbro, eller er detkun montering hullerne der er forskellig fordelt.
Kan i ikke kaste et billede på af beslaget,når i har et færdigt.
Det er vel stadig et problem med syn med sådan et påsvejset beslag, trods Scharling papirer ang. svejsning af forbro.
ok alt vel fra Ronnie, D S K
Ahh tror lige der var en finger der smuttede, nå men SP Team Lolland er friske på en ombytter til 2 K...! Det er kun et spørsmål om hvornår du er klar, og så skal den være lige til at smide på en 76 Lux-bus...
See Yaaaaaaaaaaaaaa..
Mvwh Søren med den nymalede bus......... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
PS: Prisen er iøvrigt ding dong, der er ingen jeg kender som arbejder gratis i fritiden..!
jeg er stadig på 2 sæt.. ;)
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
Det har jeg sgu da fuldstændig glemt at sige... Beslagene der bliver laver passer også på split busser.
Og dit spørgsmål angående forbro´er, mener jeg ikke der er forskel mellem akselrørene, det der er forskel er afstanden mellem hullerne du spænder forbro´en fast på.
Men hvis du tager en forbro fra 68-69 Bay passer den i hullerne på din splitbus. Det har så den fordelagtige egenskab, at din bus istedet for styrebundbolte, får bærekugler. Plus at du nu kan sætte skrivebremser fra en senere Bay på.
Det er svært at sige om der bliver problemer med syn af bilen, når sænknings beslagene er svejst på.
Hvis man nu havde sæt papir af dem der følger med den forbro CSP sælger med TUV på, skulle der ikke være nogen problemer.
Og de papir Sharling har, står der ikke noget om man ikke må svejse i akselrørene.
Men man skal selvfølgelig heller ikke køre bilen til syn med en sænkning på 200mm. Så går det sgu galt.
De opdagede ikke noget som helst da jeg synede Panel´en. Men den stod også i fuld original højde til synet.
Håber det besvarede dine spørgsmål Ronnie, ellers må du sige til.
Ps. Her er lige et billede af beslagene vi selv har lavet.
Søren
Hvis de 13 sæt ikke er nok og det er besværligt at få lavet nye, så laver det tyske firma "Tafel Tuning" også lignende sæt.(På tysk: "rasterplatten")
Jeg kan ikke finde billeder af dem på deres hjemmeside, men har set dem i flere annoncer (fra tafel) i tyske vw-blade.
Prisen hos tafel er 129
Hej igen...
Så er beslagene færdige, men slå nu koldt vand i blodet... Jeg skal lige have lidt tid til at få det hele godt klar... Maskine arbejderen skal ud og hente beslagene i morgen, så må vi se hvor godt det er blevet...
Jeg får sendt 2 stk. forbro´er til sandblæseren i løbet af ugen, og så begynder jeg så småt at lave de første SP Forbro´er... he he.
Men vi kan da lige så godt få et overblik over hvor mange der skal have beslagene løse, og hvor mange der skal have lavet hele forbro´er.
Scharling 2stk.
Siiii. 2 stk. til mig. hvis du vil sende dem til mig.
du kan lige fyre en mail af til mig med dit bank nr. så sætter jeg penge over. ;)
Hej Søren!
Som sagt tidligere er jeg også klar på et stk SP Race-forbro til min bay'75..;-)
Men du kommer sgu til at arrangere en lørdagsskruening så jeg kan overvære og hjælpe til med operationen (mod betaling naturligvis). Med mindre at vi samlet får fragtet forbroerne til Sjælland og Scharling så tager mig under sine bus-vinger.....
Hvad siger I folks? Skal vi arrangere fælles transport af the bridges?? Og hvad siger Scarling til at få en lærling med i nogen timer (vel og mærke en bus-glad lærling!!)??
Snakkes,
Kasper
Så er vi klar...
Beslagene er færdige, skruerne kommer i morgen....
Men nu kunne jeg tænke mig at få en overblik over hvem der skal have lavet en forbro og hvem der bare ville have et sæt sendt, hvor de selv laver den.
Så kunne vi ikke gøre det sådan, at i sende intern meddelse til mig, hvor skriver hvad i vil have.
Vi skal lige have fundet ud af hvad der er den nemmeste måde at gøre det her på....
Forslag?
Heyyyy igen..
Så er vi klar...
Kom med nogle adresser, til dem som vil have nogle løse sæt... Smid en intern meddelse, så sender jeg per efterkrav...
Jeg begynder på den første forbro så hurtid som muligt...
Et par pics