Hejsa.
Jeg har tænkt mig at udskifte mine torsionstave på min 03 på nogle fra en type 3, da disse er hårde i affjedringen end "03 stave".
Har fået tilbudt 2 torsionsstave af en kammerat fra en type 3. De kommer fra en type 3 variant fra midt i 60'erne med pendul bagtøj.
Mit spørgsmål går på kan de stave bruges i en 03 eller er de for korte. Jeg har ladet mig fortælle at 02/ 03 "stavene" er længere end til de andre modeller.
Er der mulighed for at få kastet lys over sagen. ;D ;D
Det er kun torsionsstave fra type 3 "Variant" dvs. stationcarmodellen der er tykkere, og dermed hårdere...
Find stavene fra en med IRS de er bolt-on...
Jeg havde et sæt til salg her på nettet for et stykke tid siden, jeg tror Jacob købte dem
[quote author=VWMorten link=board=teknik;num=1034749912;start=0#1 date=10/16/02 kl. 09:07:21]Det er kun torsionsstave fra type 3 "Variant" dvs. stationcarmodellen der er tykkere, og dermed hårdere...
Find stavene fra en med IRS de er bolt-on...
Jeg havde et sæt til salg her på nettet for et stykke tid siden, jeg tror Jacob købte dem
Hej Morten.
Lige for den langsomt fattende.... ;D Stavene fra en type 3 variant stationcar pendul dur ikke til en 03 ?? Det er sådan nogle jeg "har på hånden"
Hej hho....
Type 1 / 3 IRS fjederstave har en længde på 676 m, hvor imod stavene fra et type 3 pendul bagtøj kun er 626 mm i længden.
Du skal ( som Morten siger ) have fat i en T3 Variant IRS stave eller " nemmere " en VW 181 Jagtvogn IRS stave.
MchAlf.
Lad være med det . Den bliver sidevindsfølsom og ustabil.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote author=Frank_Andersen link=board=teknik;num=1034749912;start=0#4 date=10/16/02 kl. 11:31:22]Lad være med det . Den bliver sidevindsfølsom og ustabil.
Okay Frank. Er der andet der kan gøres i stedet ??. Er det så noget med koni dæmpere bagi ?.
Hvad er det som gør at den bliver sidevindsfølsom og ustabil ved at sætte en hårdere torsionsstav i ??
Har fået anbefalet at skifte stavene til Type 3, da jeg kører med type 4 motor .
Vw har op gennem årgangene arbejdet i retning af tyndere stave på type1.
Det er noget vægtforskydning. Noget med at når man sætter svagere bagfjedre i, så tvinger man forakslen til at overtage noget af arbejdet ?
Men jeg læner mig bare op af hvad fabrikken har gjort. Det er jo trods alt dem med millionerne.
Jeg har selv prøvet type3 fjedre da jeg kørte med 911 motor og den kørte af helvede til. Da jeg kørte med type4 motor kørte jeg bare med std. fjedre i std. indstilling. Jeg har prøvet med krængningsstabilisator bagi. Så fik jeg da først brug for hele vejen. Prøv at køre med Koni uden at stramme dem for meget.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Okay tak for svarene til alle.
Jeg må heller bruge pengene på koni dæmpere i stedet
;D What did I tell ya ! ?
[quote author=Farmer link=board=teknik;num=1034749912;start=0#8 date=10/17/02 kl. 21:04:19] ;D What did I tell ya ! ?
8) RESPEKT ;D