Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Vinter hi

Tags:
No tags yet.

(permalink) Steven Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej

Hvad er det bedste at gøre når min VW skal stå stille indtil foråret, så ikke bremserne osv. sætter sig fast?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Steven.
(permalink) BOBLE Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Fyld tromlerne fedt  eller spøjt pava eller noget andet godt ind i hullerene  på tromlerne
så sætter bremserne med garenti ikke
eller du kunne sætte bilen i garage  ;D
-------------------------------------------
MVH -BOBLE- Jørgen Starup 7260 Sdr.Omme tlf.30252058
(permalink) Steven Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Bilen står i garage, selvfølgelig, men min 59´er satte sig i den ene bremse sidste vinter så jeg måtte have renoveret bremserne. Det vil jeg gerne undgå med min 56´er.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Lad være med at trække hånderen..

Eller tag tromlerne af!!! ;D

Rune
-------------------------------------------
(permalink) H.Scharling Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Fyld dem med fedt/pava...... den var sku god !!! H
(permalink) Admin Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Gi manden en chance..

Bare læad være med at trække håndbremsen, (sæt den i gear), og stil bilen i en T
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
8) Jeg starter min hver uge og lader den køre godt varm i tomgang.. Ruller et par meter frem og tilbage.. bremser lidt.. ruller lidt.. bremser lidt.. slukker igen, og klapper den blødt på taget.  :)  Så har hun det godt til næste søndag..
(permalink) Steven Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Ok, bilen står i tør garage og håndbremsen er ikke trukket.

Hilsen Steven.
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Man kan jo også bare køre i den hele året....

René
-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) jj_flensborg Member
Skrev for 55 years siden | | | |
hva?

den normale 1956 - min cabriolet 3/57 har det! - har en smørefedtnippel på bagerste bremsekabel lige i siden på gearkassen ve/hø. jeg anbefaler, at der kommr lidt fedt ind med en fedtpres.

samtidig anbefaler jeg, at alle smørenipler (min cabrio 3/57 har 17 styk! - bliver smøret rigeligt. forbroen med ratstanger etc. har allere 12 styk.

så skal der sprøjtes normal olie fra en spraydåse ind på kanten af alle 4 skærme, således at olien "kryber ind mellem skærm og karosse og så forhindres der rust på den måde. jeg bruger op til 3 dåser til det sammen med, at kofangere og chromdele bliver sprøjtet op med krybeolien.

dryp 2 klude i olie, så skal de puttes i udstødningsrørene.

olie ind på scharner til dørene

dækkene (bilen) skal skubbes alle 4 uger 1/2 omdrejning, ellers skal dækkene bukkes op - hele bilen skal stå på 4 bukke i luften.

hændbremsen skal der ikke trækkes i - den skal være i friløb. husk at sætte gear ind - feks. 1 gear

batteriet skal ud og lades alle 4 uger - ellers anbefales "akku-jogger" - den koster omtrent 50 euro. den oplader og nedlader batteriet hele tiden og simulerer kørsel på den måde til næste sommer da den bliver tilsluttet til 220 volt.

nogen gange sprøjter jeg meget olie på lakken i kanter og gumilistekanterne - især motorrummet. det bekæmper rusten. mange gange kommer der også olie under bunden.

og husk hulrumkoservering til næste sommer og olie med sand under bunden (opnås hved kørsel i støv) - det gamle tyske militærtrik .... de bedste og perfekte - bedre end bitumenbullshit

jens

(permalink) jj_flensborg Member
Skrev for 55 years siden | | | |
og husk at fylde tanken op - den skal ikke være halvtom!
jens
(permalink) jj_flensborg Member
Skrev for 55 years siden | | | |
jeg kom lige i tanker om, at min oveler har en smørenippel på pedaleriet - husk det - der skal smøres alle steder inden vinter hi!
jens
(permalink) Klas Member
Skrev for 55 years siden | | | |
hvor mange steder skal min '54 smøres for at den bliver glad?

vil gerne have et link til et eller andet grafisk hvis det findes.
-------------------------------------------
VW Type1 - 1954
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 55 years siden | | | |
På forbroen er der 4 smørenipler og ved styreboltene er der 2 i hver side og så er der 2 på håndbremskablerne de skal alle sammen have et skud fedt og helst jævnligt mener at VW foreskriver for hver 2500km. Og ellers plejer jeg bare at smøre alle steder der er bevægelige med lidt olie. Det holder sgu mange problemer væk hvis man holder tingene smurt.
Go arbejdslyst... ;D
-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk

Reply

You must log in to post.