Hej
Hvad er det bedste at gøre når min VW skal stå stille indtil foråret, så ikke bremserne osv. sætter sig fast?
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen Steven.
Fyld tromlerne fedt eller spøjt pava eller noget andet godt ind i hullerene på tromlerne
så sætter bremserne med garenti ikke
eller du kunne sætte bilen i garage ;D
-------------------------------------------
MVH -BOBLE- Jørgen Starup 7260 Sdr.Omme tlf.30252058
Bilen står i garage, selvfølgelig, men min 59´er satte sig i den ene bremse sidste vinter så jeg måtte have renoveret bremserne. Det vil jeg gerne undgå med min 56´er.
Lad være med at trække hånderen..
Eller tag tromlerne af!!! ;D
Rune
-------------------------------------------
Fyld dem med fedt/pava...... den var sku god !!! H
Gi manden en chance..
Bare læad være med at trække håndbremsen, (sæt den i gear), og stil bilen i en T
8) Jeg starter min hver uge og lader den køre godt varm i tomgang.. Ruller et par meter frem og tilbage.. bremser lidt.. ruller lidt.. bremser lidt.. slukker igen, og klapper den blødt på taget. :) Så har hun det godt til næste søndag..
Ok, bilen står i tør garage og håndbremsen er ikke trukket.
Hilsen Steven.
Man kan jo også bare køre i den hele året....
René
hva?
den normale 1956 - min cabriolet 3/57 har det! - har en smørefedtnippel på bagerste bremsekabel lige i siden på gearkassen ve/hø. jeg anbefaler, at der kommr lidt fedt ind med en fedtpres.
samtidig anbefaler jeg, at alle smørenipler (min cabrio 3/57 har 17 styk! - bliver smøret rigeligt. forbroen med ratstanger etc. har allere 12 styk.
så skal der sprøjtes normal olie fra en spraydåse ind på kanten af alle 4 skærme, således at olien "kryber ind mellem skærm og karosse og så forhindres der rust på den måde. jeg bruger op til 3 dåser til det sammen med, at kofangere og chromdele bliver sprøjtet op med krybeolien.
dryp 2 klude i olie, så skal de puttes i udstødningsrørene.
olie ind på scharner til dørene
dækkene (bilen) skal skubbes alle 4 uger 1/2 omdrejning, ellers skal dækkene bukkes op - hele bilen skal stå på 4 bukke i luften.
hændbremsen skal der ikke trækkes i - den skal være i friløb. husk at sætte gear ind - feks. 1 gear
batteriet skal ud og lades alle 4 uger - ellers anbefales "akku-jogger" - den koster omtrent 50 euro. den oplader og nedlader batteriet hele tiden og simulerer kørsel på den måde til næste sommer da den bliver tilsluttet til 220 volt.
nogen gange sprøjter jeg meget olie på lakken i kanter og gumilistekanterne - især motorrummet. det bekæmper rusten. mange gange kommer der også olie under bunden.
og husk hulrumkoservering til næste sommer og olie med sand under bunden (opnås hved kørsel i støv) - det gamle tyske militærtrik .... de bedste og perfekte - bedre end bitumenbullshit
jens
og husk at fylde tanken op - den skal ikke være halvtom!
jens
jeg kom lige i tanker om, at min oveler har en smørenippel på pedaleriet - husk det - der skal smøres alle steder inden vinter hi!
jens
hvor mange steder skal min '54 smøres for at den bliver glad?
vil gerne have et link til et eller andet grafisk hvis det findes.
-------------------------------------------
VW Type1 - 1954
På forbroen er der 4 smørenipler og ved styreboltene er der 2 i hver side og så er der 2 på håndbremskablerne de skal alle sammen have et skud fedt og helst jævnligt mener at VW foreskriver for hver 2500km. Og ellers plejer jeg bare at smøre alle steder der er bevægelige med lidt olie. Det holder sgu mange problemer væk hvis man holder tingene smurt.
Go arbejdslyst... ;D