Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motor nummer, hvilken størrelse?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Vang Member
Skrev for 55 years siden | | | |

ja, jeg ved det godt, nu igen motornummer!!!

men jeg har kig på en motor med nummeret 167213, det er det eneste, der står!!!

er det en 30 hk? oder was og hvor ser man disse nummere?

jesper
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 55 years siden | | | |
mener også at der skal være nogle bogstaver på motornumemret, men jeg kan ikke lige huske hvor det sidder
(permalink) Vang Member
Skrev for 55 years siden | | | |


r d ikke fra og med 34hk motoren, at de begyndte at inddele motorene med bogstaver?????????

(permalink) Steven Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej

Prøv denne side: http://www.lightner.net/ybdb/serno.html
Det ser dog ud til at der mangler et eller to nr. i dit motor nr.

Hilsen Steven.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jo de gamle motorer havde kun serienumre.
Der skal du have fat i et velvilligt VW lager for at finde en der har skrevet noget i sin lommebog.
Det gjorde lagerchefen da jeg var i lære.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Vang Member
Skrev for 55 years siden | | | |

nu var jeg inde at kigge på den hjemmeside, der er nævnt i tidligere indlæg... her er de første motornummere fra 54 og de har 7 cifre, denne motor jeg har kun 6 cifre, kan det så være en 24,5 hk????????

jesper vwang
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |

Det er da en mulighed at det er en 25 hk motor du har fat i der.

Det første du tjekker er om dynamostanderen er en del af blokken eller om den er monteret med 4 M8 møtrikker?
Hvis standeren er en løs enhed er det ikke en 25/30 hk motor.

De første par år VW producerede 34 hk motorer kom de bare med et fortløbende nummer, altså uden noget kendebogstav.

Hvis du er interesseret i den præcise årgang på motoren, så må jeg lige komme tilbage med det. Jeg har en "VW Age Finder" hjemme, hvor alle nummerede dele kan slås op (gearkasse, forbro, kaross osv.)

mvh
Allan Wind,

(permalink) Vang Member
Skrev for 55 years siden | | | |

hej Allan...

dynamofoden er fast, altså i et stykke med blokken!

det kunne være fedt, hvis du har mulighed for at bestemme den korrekte årgang!

vang
(permalink) MchAlf Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hej Wvang...

Ja, hvis nummeret passer skulle det være en 25 Hk motor fra '49.

Men, spis nu Koberg til.
Du bliver nødt at kaste et mere undersøgende blik på motorens opbygning og enkelt delene.
Karburator, tændspole, dynamo, benzinpumpe, løst/ fast olie tårn.

Et par gode nær billeder vil også hjælpe  ::)

MchAlf.
(permalink) Vang Member
Skrev for 55 years siden | | | |

okay, jamen der mangler karburato, udstødningr og strømfordele! ellers er den komplet!

jeg har ikke købt den endnu, jeg ville lige vide om det kunne betale sig!!!

hvis det nu er en 25hk, er den så noget værd?

jeg henter den nok i næste uge, så kan jeg eventuelt lige smide et billede på!

vangr
(permalink) MchAlf Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Alle afpillede motorer uden historie er som udgangs punkt skrot !
Sæt købs prisen efter det.
Hvis motoren kan rotere rundt uden klemmere og mislyde, kan du " satse " på at den er renoverbar, men det ved du ikke med sikkerhed før den er adskildt !
Dertil kommer at 25 HK motor dele ikke hænger på træerne, en sådan renovering kan være en lang og bekostelig affære.

En top køreklar / renoveret 25 Hk motor til en køber med en bil af rette årgang kan bestemt indbringe en god pris.
Jeg kender ikke det nøjagtige pris niveau men skyder på ca. 8.000,- kr.


MchAlf.



(permalink) Vang Member
Skrev for 55 years siden | | | |

okay, jamen så køber jeg da nok bare og så sælger den videre uden nogen videre fortjeneste!!!

jeg har ikke noget at bruge sådan en gammel fætter til...


vang
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |

OK, hvis der er fast dynamostander, så er næste step, at tjekke forskellen på 30 og 25 hk motorer.

Hvis du kigger på skjoldene på siden af motoren. Altså der hvor cylindernummeret står. Så er der på en 30 hk motor nogle pukler, som er lavet for at skabe plads til støtte bolte. På 25 hk benyttes nogle unbraco skruer, som ikke kræver sammen plads og derfor er disse skjolde helt flade.

Hvis det viser sig at være en 49´motor, kunne jeg godt være interesseret i den!

Her er et billede af en 30 hk motor forklædt som 25 hk. Læg mærke til puklen som benzinrøret drejer forbi, i venstre side af billedet. Allan,

[img:dfad586b0a]http://vintage-vw.site.ne.jp/gallery/Black_50/50_en_02.jpg[/img:dfad586b0a]

(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |

Din motor kan iøvrigt godt være en KD motor. Det er en Kunden Dienst motor. På de tidlige motorer benyttede VW ikke genbrugsmærker, med de 2 pile der ligger i en rundkreds. Derimod standsede de et KD på siden af dynamostanderen som så indikerede at dette var en ombytter motor, renoveret af VW fabrikken. Så hvis der i motornummeret ikke står 1-0167213, så er det mere sandsynligt at det er sådan en motor der er tale om. Og så er den nok desværre ikke mange flade femører værd, medmindre den er meget fin og ikke har kørt ret meget.

Allan,
(permalink) Vang Member
Skrev for 55 years siden | | | |

okay, tak for hjælpen Allan og i andre!

jeg henter motoren lørdag og vender lige tilbage, når jeg ved noget!!!

det er sgu nok ikke noget særligt!


Reply

You must log in to post.