Hej!
Når man monterer torsionsstængerne i bag på en type 1 (1302) - skal man så bare banke torsionsstængerne så langt som muligt ind i rammen ?
Jeg mener - er der stop der begrænser hvor langt de kan slås ind - eller kan man komme til at skubbe / banke dem for langt ind i rammen ??
Jeg er opmærksom på at der er forskel på stængerne til hhv. højre og venstre side...
De skal ikke bankes !.
Det skal være smurt med fedt og puttes ind.
Husk du må ikke skramme epoxy-belægningen på fjederen. Strengt taget må du ikke røre ved belægningen med fingrene.
De kan godt gå igennem på midten og ud igen. Men de mødes blot inde på midten og så passer det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
OK ! - slog også kun med en gummi-hammer !
Har ikke skrammet belægningen - men kan nok ikke komme uden om, at jeg har rørt ved den med fingrene.....og nok en hel del....
Så må jeg vist hellere få dem tørret af....
Hvorfor er det så afgørende ? - er det for at undgå rustangreb eller hvad ?
For rust ja
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
:o Nu må jeg blande mig... Rust kræver 2 ting.. Fugt og skidt.. Der er hverken eller i vwbagbroen...
Fugt er der vel altid lidt af......ellers havde det jo heller ikke været nødvendigt for VW at lakere torsionsstængerne......
Jeg tror ikke der er nogen der frygter at fjederen ligefrem ruster igennem.
Men finten er den at en torsionsfjeder er ekstrems følsom overfor "imperfektioner" i overfladen. Følgelig vil selv en lille rustplet, Pga. de høje spændingskoncentrationer vriddet giver, forsage en risiko for at fjederen trækkes over
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com