Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  opbygning af motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hejsa alle sammen...

Jeg har endlig fået anskaffet mig en motor til 1303´eren. Det blev en type4 1800 longblok. Jeg har fået at vide den er blevet målt til 93 hk med 2 dob. weber og hævet kompression... Min 03 er en hverdagsbil og skal jo nu bygge longblokken op til det samme. Alligevel vil jeg jo gerne have at den flytter sig og også gerne lidt hurtigere end de fleste.
Er der nogle gode råd til hvordan jeg laver min motor??? Det skal virke og helst ikke koste en halv bondegård...

MVWH

Dan Søholm ;D
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg har i sin tid kørt med et hjemmelavet kølesystem på flere af disse motorer, helt op til 2,4L og 160HK.
Vi lavede dem af 2 halve sæt køleblik fra type4. Altså 2 sæt fra cyl. 1 og 3. De passer nemlig spejlvendt på. Herpå svejsede vi et type1 blæserhus og lavede en konsol til dynamoen. Du er nødt til at anvende en 6 volt remskive på dynamoen for at få blæserhuset langt nok frem og give plads til tændrøret på cyl. 2 og 4.
Derudover lavede vi selvfølgelig oliepåfyldning, oliepind, oliekøler foran osv.
Det vil være for omfattende at gå i detaljer.
Du skal også lige have et nåleleje i svinghjulet til at styre højgearakselen. Men der køber du bare et til en gammel Passat, f.eks. og får et maskinværksted til at dreje hullet til.
Det er fattigmands-metoden. Hvis tegnebogen er i orden kan alle de nødvendige dele købes i Tyskland. Men under alle omstændigheder bliver det nok den sidste motor du kommer til at lave til din bil, hvis ikke du mishandler den.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.