Har idag splittet en svensk bygget t4 (66*95) ad, da jeg skal bruge dele af den til et andet motor projekt.
Knasten er ukendt af mig ???
Den er temlig spids i profilen
Nok også lidt slidt, løfter lidt under 10mm
I oliepumpe-enden er der indgraveret: E6 ENEM
Er der nogle, som ved hvad det er for en?
/kasper
Det er nok en omslebet knast fra det svenske firma ENEM.
De kalder så den profil for E6
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det kunne være en Trimco knast, men hr. trimco er jo desværre død, så du skal nok prøve at forhøre dig på nogle af de svenske forums.
Jeg mener at vide at ENEM er et særdeles seriøst maskin/tuningsfirma,der er meget brugt i svensk motorsport.
(blev/bliver bl.a brugt af D.herrer A.Fridh og M.Jansson i seres superhurtige Dragbiler)
Hvis du prøver SCLF (Swedish Cal-Look Forum) får du nok mere at vide.
Rune
-------------------------------------------
Hvis der står enem på knasten er det jo nok ikke en trimco knast....
Trimco ville overhovedet ikke lave noget somhelst til eller på en type 4 motor. Jeg forhandlede engang med ham om at sætte ventilsæder i 2 sæt type 4 toppe og dette indvilligede han i efter lange og seje forhandleinger. Han ville simpelthen ikke sættes i forbindelse med type 4 motorer. Toppene forsvandt forøvrigt på vejen til Sverige ???
Enem er ganske som Rune skriver det et meget seriøst tunings firma som har noget virkelig godt maskineri til at lave og omslibe knastaksler. Ring til dem på +45 8 715 04 00 og spørg om de kan hjælpe dig med data på din knast. Firmaet er dog ikke særlig VW relateret, men bruger mest af sin tid og resurser på at udvilkle og sælge tunings dele til Opel.
Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
Jeg var ikke klar over at der var et firma der hed ENEM :)
Men I har ret, den er fra ENEM
Jeg fandt dem på nettet og har mailet lidt frem og tilbage med dem idag, og som Rolf skriver gør de sig mest i Opel.
De har ingen data på den pågældende knast, men de mente at det var en de havde lavet til turbo/rallygross
Så vidt jeg kan se er det en orginal t4 som er slebet kraftigt.
En anden grund til at jeg skilte motoren ad, var at den til tider havde en fæl bankelyd som følger ventil-mekanismen.
Men der var ikke rigtig noget at se inde i motoren.
Jeg mistænker derfor lidt knasten for at skabe den lyd.
Indsugnings-knasterne er meget spidse og løfter derfor ret hurtigt. ka det være rigtigt?
/kasper