Spacer mellem blok og cylinder ??
Jeg overvejer lidt en kombination hvor det bliver nødvendigt med en afstandsring mellem blok og cylinder (se billed)
Ville derfor lige høre om der er nogle som har erfaring med spacere mellem blok og cyls. (det er en t4)
Kan man komme ind i nogle uforudsete problemer osv. ?
/kasper
Du får ingen problemer med afstandsringen som sådan.
Du får problemer på en type4 motor fordi stødstangsrørene ikke er fleksible som på type1.
Men hvor meget drejer det sig om ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ja det er da rigtigt ???
Har ikke regnet på C/R endnu, men jeg vil skyde på 4-5mm
/kasper
Hvilken boring ?
Fordi hvis du vil køre med 94mm. er der en mulighed for at bruge transporterstempler og så tage 3mm. af toppen på dem.
Så behøver du kun 2mm. under cyl.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Stemplet på billedet er et 95mm mahle (23mm krydspind), jeg tror det kommer fra noget volvo, men jeg ved det ikke.
De er egentligt tilpasset til 66mm krumtap, men jeg ville gerne have en 71 i. (der kan ikke drejes mere af toppen)
Disse transporterstempler er de flade i toppen?
Er der 24mm krydspind?
Hvilken årgang transporter?
Jeg savner lidt en "stempelbibel" hvor man kan gå ind og se data på div. stempler på tværs af forskellige fabrikater.
/kasper
Ja transporterstemplerne er med 24mm. krydspind. Det er jo til en 2,0L type4 motor.
På den har man sænket kompressionen ved at lave en fordybning i stemplet.
Derved kan man jo dreje dette stempel af så det næsten bliver fladt. Det der begrænser det er at man er nødt til at have lidt afstand til den øverste ring.
Du kan downloade et stempelkatalog hos Mahle.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg har en oversigt over Mahle stempler med de fleste mål angivet og den kan du godt få en kopi af. Ud fra billederne og de oplysninger du giver er jeg ret sikker på at der er tale om Opel 2,0L stempler. Volvo bruger ingen 95 mm stempler til benzinmotorer.
Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
Frank
Nåååhh... jeg troede at du mente fra en nyere transporter Frank. Ja, hvis std. t4 stempler var flade, ville de være gode til en sjov motor. Men hvis man drejer 3mm af stemplet og lægger en 2mm ring under cyls. så forsvinder kompressionen da helt ? Ska man ik tage 2mm af cylinderne? Det var måske også det du mente?
Rolf
Opel 2.0....? Ja, du har sikkert ret. I så fald er det en stor hjælp, når jeg skal ud og købe stempelringe :). Den oversigt vil jeg da gerne be om en kopi af.
Fik målt lidt idag.. En afstandsring på 5,3mm vil give en C/R=9,5
Men det vil også betyde at, kølesystemet skal modificeres, speedertrækket skal forlænges, stødstænger bliver for korte, stødstangsrør skal sikkert også forlænges.
/kasper
Dahl.
Jeg ved godt det bliver en dyrere løsning rent økonomisk. Men spørgsmålet er hvormeget. OG, hvor meget bøvl gider du have med de problemer der forbundet med det du har i gære.
FORDI, inden året er omme vil der komme nye højkvalitets Spun cast 96 mm T4 cylindersæt på markedet, til 71 mm slag. (2056 cc)Hvis de priser jeg har hørt indtil videre holder bare ogenlunde stik, så snakker vi 3700 max 4000 kr on your doorstep. Var det ikke værd at overveje? ;)
Jo bestemt, det er da billigt hvis det holder stik. Men bare ikke til den pågældende motor, da det er en slags "byg en motor af hvad der er på hylderne" som jeg laver mere eller mindre for sjov :)
/kasper
Nu kører det rundt for mig.
Hvis du tager 2mm. af cyl. så skal du da have en 7,3mm. ring under ?
På billedet ser det da ud til stemplet kommer ovenud af cyl.
Men hvis det bare er for sjov, er det da også ligemeget.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg tror ikke at du vil få ret store problemer med 5,3 mm spacers, stødstangsrørene har jo lange anlægsflader i både blok og toppe, så det er der lidt "elasticitet"
Men husk at checke vippearmsgeometrien, måske skal du finde nogle lidt længere stødstænger (men det er ikke sikkert), hvis du ikke har vildt hårde ventilfjedre kan du faktisk bruge type 1 og de er endda lettere, ellers prøv wasserboxer, de er i cromoly.
Husk at vwmotorer har intet med hjernekirugi at gøre...
for sjov...? - alle mine motorer er sgu da bygget for sjov, er det ikke det der er meningen..?