Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  afgift på buggy

Tags:
No tags yet.

(permalink) MANDARINEN Member
Skrev for 55 years siden | | | |
hejsa
jeg er ved at bygge en buggy..
det er lavet på en 1300 fra 68
er der noget jeg ska være opmærksom på med hensyn til afgift såsom hvor i landet jeg gør det jeg synes jeg en gang læste noget om at der var forskellige priser rundt om i landet?
hvis motoren ska tunes eller ændres til en 1,6  tunet ska det så med i afgiften ?? hva ska jeg regne med i afgift???
hilsen kim
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Det ville jeg også gerne vide for jeg har en 1600 som jeg regner med at få bag i
det er lidt noget lort at blive stoppet når man er til ræs  ;D 8)
så er de "sorte" ikke rare :'( :'(
kom frisk med et bud min er fra 74

MVH JB
(permalink) Farmer Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hvis i nu begge to tog og brugte søgemaskinen, så ville i få svar på alle jeres spørgsmål i den retning. Det er dækket indtil flere gange herinde.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) sune Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Det er så lige derfor at VWnettet skulle have et decideret "afgifts afsnit" !
Det kunne være kanon med lidt overskuelighed på dette område ;)
-Sune
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 55 years siden | | | |
[quote author=Farmer link=board=teknik;num=1036509556;start=0#2 date=11/05/02 kl. 23:51:45]Hvis i nu begge to tog og brugte søgemaskinen, så ville i få svar på alle jeres spørgsmål i den retning. Det er dækket indtil flere gange herinde.

TAK Farmer
er ny ;) ;)
JB
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
vvedr. afgiften til buggy. kan jeg kun  sige at ja det er rigtigt at der er forskellige priser, jeg vil mene at de ligger imellem 7000 og 15000 alt efter hvordan hvilken stand buggyen er i. jo grimmer den er  jo bedre er det for jer det eneste  krav fra told og skat er at buggyen skal være synet. jeg er godt klar over at der er nogen som har betalt 21000 i afgift. men det må bare ikke ske, det  der er vigtigt er at ikke må sætte plader på før i er tilfreds med afgiftsprisen.  hvis i får den vurderet og ikke er tilfreds med prisen så skal i bare sende en skriftig klage med en begrundelse på  hvorfor i syndes at afgiften er for høj og så  plejer de at sætte den en del ned i afgift,

;)hammer
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Afgift

jeg har fået forklaret - send afgift skemaet ind, og hvis du får en pris tilbage du er tilfreds med, så betaler du, og Buggyen behøver ikke at være nysynet på det tidspunkt.

jeg går igang med min buggy nu, prøver at fremskaffe nogen priser på hvad de ksoter i Sverige, og finder nogen priser her fra Danmark, hvor de er toldbehandlet - plader på og måske til salg.

det vedlægger jeg og skriver hvor mange km. den har kørt, og skriver en ca pris hvad det vil koste for at syne den.

tro og håber på jeg lander et sted omkring 18.000.- kr for min BL
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
[quote author=arne dolleris link=board=teknik;num=1036509556;start=0#6 date=11/07/02 kl. 20:06:28]Afgift

jeg har fået forklaret - send afgift skemaet ind, og hvis du får en pris tilbage du er tilfreds med, så betaler du, og Buggyen behøver ikke at være nysynet på det tidspunkt.

jeg går igang med min buggy nu, prøver at fremskaffe nogen priser på hvad de ksoter i Sverige, og finder nogen priser her fra Danmark, hvor de er toldbehandlet - plader på og måske til salg.

det vedlægger jeg og skriver hvor mange km. den har kørt, og skriver en ca pris hvad det vil koste for at syne den.

tro og håber på jeg lander et sted omkring 18.000.- kr for min BL
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
det må være noget som du har hørt. afgiften bliver bedømt efter hvilken tilstand bilen har. og efter hvad markedsværdien er i den periode. det er ihvertfald det de siger hos told og skat. hvis du er i tvil om hvad du skal gøre så er du velkommen til at ringe til mig, jeg har værert hele møllen igennem både på egne vejne og på nogle klubmedlemmers vejne. mit tlf. er 22174545  hilsen Hammer fra buggy-epr.dk :)
(permalink) cors Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg er enig med Hammer,nu har han osse kun brugt 1 år på at bebejde told-skat,de for maridt når de ser ham.

Morten!...et special forum til afgift,,,,,,please.
Som buggy ejer er standard spørgsmålet
1.Hvad har den kostet
2.Hvad skal man betale i afgift.

Lige præcis buggy/kitcar er der en gråzone ang afgifter.
Mvh Otto
-------------------------------------------
Tlf 50494883 Strandagervej@gmail.com VW Camper Highroof 87 turbo diesel
(permalink) Farmer Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Ok Så skriver jeg/vi det EN gang mere, og så er det slut.

En almindelig DANSK opbygget buggy med en almindelig 1600 T1 maskine. koster mellem 10300 & 12000 kr. Noglr enkelte er sluppet lidt billigere. Og det er ligemeget om det ert en 66 eller en 74 bund dener bygget over, da det betegnes som en nybygning. Hvis buggyen er monteret med f.eks en 2,0 CU T4 motor stiger afgiften typisk 3-5K.

For buggyer importeret fra eksempelvis Sverige, gælder de almindelige vurderingsregler. altså 105% af de første ca. 5k og 180% af resten. Der er det så man kan gå ind og tage en diskussion med toldvæsenet, som Hammer o.a. har gjort, og derved få afgiften reduceret til et acceptabelt niveau. Men som grundragel er det ca. 3-6k dyrere i afgift at registrere en udlænding end en dansk opbygget.
Og som Hammer skriver, Sørg for at papirarbejdet er iorden og F
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) jacob Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Jeg er røget ind i et afgift problem og har derfor søgt efter svar i de mange indlæg det efterhånden er blevet til her på vwnettet :)

En "FAQ" og en særskildt afdeling for alt hvad der har med T&S og SBI ville efterhånden være en rigtig god ide :D

Det store problem er alt det sludder der kommer fra folk der tror de ved og har hørt både det ene og det andet.
Hvis man er ny og ikke ved hvem der er hvem og hvad de er/ved/kan, så er det næsten umuligt at få endegyldige svar på sine spørgsmål :'(

For mit eget vedkommende søger jeg info om regler på http://www.fstyr.dk/Fagomraader/krav/SBI.html og info om div. indstandser's udøvende praksis her på vwnettet ;)
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
jeg prøver lige igen. nedstående kan man se hvad man skal gøre for at få eksempelvis en svensk buggy igennem.


1. man gøre buggyen synsklar. og derefter køre man den til syn. i storkøbenhavns forgår dette enten i rødovre eller avedøre.
2. man søger for at den motor man gerne vil have vuderet er den motor som sidder i bilen, når dem bliver synet.
3. til syn skal man have lavet to syn ud i et. en toldsyn og en registeringssyn.

4. man tager synspapierene og med til told og skal, toldsyns papierene. dem aflevere man sammen med den dipositum man skal betale.   hvis man gerne vil slippe lidt billigere i forhold til  diossitumet, skal man lige lave en forarbejde. dvs. man søger for at buggyen ligner noget som man tror er løgn. jo grimer des bedre. men i skal lige huske på at den gerne skal kunne bestå synet.  man tager nogle bilder af den og sender ind sammen med alle de oplynsninger man kan skaffe sammen med en forspørgelsesskema på afgiften.
5. man bestiller tid til vudering og køre så ud og får den vurderet.  husk nu at det jo dårligere stand den ser ud til at være jo billigere slipper i.

6. man venter på at få noget svar, når man så har fået svar ja er man tilfreds , ja så går man hen og får sat plader på   og ikke får.  Hvis ikke man er tilfreds så skriver man en klage til told og skat og begrunder hvorfor man er utilfreds.  der går så en lille stykke tid og så høre man fra told og skat. enten bliver buggyen sat ned eller også bliver den ikke. for det meste bliver den sat ned.  hvis man stadige ikke er tilfreds kan man søge og at få sin penge tilbage og det får man så.   men kun hvis man ikke har fået buggyen indregistreret

beregningsgrudlaget er følgende. :  105 % af de første 5600  og 180% af resten. .

håber at i kan bruge dette til noget.  
Hilsen Hammer fra Buggy-epr.dk :) :) :) :) :) :) :) :) ;) ;) ;) :D ::)

(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
jeg prøver lige igen. nedstående kan man se hvad man skal gøre for at få eksempelvis en svensk buggy igennem.


1. man gøre buggyen synsklar. og derefter køre man den til syn. i Storkøbenhavns forgår dette enten i rødovre eller avedøre.

2. man søger for at den motor man gerne vil have vuderet er den motor som sidder i bilen, når dem bliver synet.

3. til syn skal man have lavet to syn ud i et. et toldsyn og et registeringssyn.

4. man tager synspapierene med til told og skat.  Toldsyns papierene. dem aflevere man sammen med det dipositum man skal betale.   hvis man gerne vil slippe lidt billigere i forhold til  dipossitumet, skal man lige lave en forarbejde.

dvs. man søger for at buggyen ligner noget som man tror er løgn. jo grimere des bedre. men i skal lige huske på at den gerne skal kunne bestå synet.  man tager nogle billeder af den og sender ind sammen med alle de oplynsninger man kan skaffe sammen med en forespørgelsesskema på afgiften.

5. man bestiller tid til vudering og køre så ud og får den vurderet.  husk nu at det jo dårligere stand den ser ud til at være jo billigere slipper i.

6. man venter på at få noget svar fra told og skat,  enten får man nogle penge tilbage eller også så skal man betale nogle flere eller også kan det være at pengene passer.

Når man så har fået svar og hvis man er tilfreds med svaret, ja så går man hen og får sat plader på.  

Hvis ikke man er tilfreds så skriver man en klage til told og skat og begrunder hvorfor man er utilfreds.  der går så en lille stykke tid og så høre man fra told og skat. enten bliver buggyen sat ned eller også bliver den ikke. for det meste bliver den sat ned.  hvis man stadige ikke er tilfreds kan man søge om at få sin penge tilbage og det får man så.   men kun hvis man ikke har fået buggyen indregistreret dvs. iik ehar fået sat plader på.

beregningsgrudlaget er følgende. :  105 % af de første 5600  og 180% af resten. .

håber at i kan bruge dette til noget.  
Hilsen Hammer fra Buggy-epr.dk :) :) :) :) :) :) :) :) ;) ;) ;) :D ::)

(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
Hvis det er rigtigt, at beregningsgrundlaget for en svensk importeret  buggy er 105 % af de første 5600,- og 180 % af resten, så ville regnestykket på en buggy, som eksempelvis er blevet vurderet til 15000,- se sådanne ud:

108% * 5600 / 1000 = 5880,-

5880 - 15000 (resten af bilens værdi)= 9120,-

180% * 9120 / 100 = 16416

Ialt i afgift (5880+16416) = 22296,-

Mig bekendt er der ikke blevet nævnt beløber der er højere en 21000,- i afgift på en svensk buggy ???
Vil det sige, af der aldrig er blevet vurderet en buggy til over 15000,- :-/ :-/ :-/ ja undskyld, men det har jeg lidt svært ved at forstå....   (eller er det ikke sådan regnestykket skal se ud?)

MVH. ML

(permalink) Anonym Member
Skrev for 55 years siden | | | |
så vidt jeg ved. så ligger vuderingen på svenske buggies et sted imellem 7000 kr. og 14000 kr. og det er så ud fra dette beløb  at de regner afgiften ud med henholdsvis 105 % af de første 5600 og 180 % af det resterene beløb. til dette skal der også lægges 1098kr. i afgift for manglende katalysator.

hilsen Hammer@buggy-epr.dk

Reply

You must log in to post.