Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Forskelige motorer ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hvilken grundlæggende forskel er der på AD og AR motorer. Jeg mener begge er 1300cc med 44 HK.

???
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) 54bugholm Member
Skrev for 54 years siden | | | |
En AD er vist en 1600 med omkring 50 hk.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
HMMM!!
Det spøger stadig lidt herinde! Vi prøver igen.

En AR motor er en 1303 1300 cc. fra 08/73 >
En AD motor er oprindeligt en busmotor fra før -74. Afhængig af hvilket register man kigger i, har den 47-48 hk.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Så har jeg et andet spørgsmål til bogstavskoderne...

Jeg har en std. ABér liggende. Er den god at bygge en 1914 på eller skal jeg finde en anden 1300ér. Jeg er lidt grøn ppå området, men har hørt der er stor forskel på 1300ene  - noget med oliekanaler eller lign... Man vil jo gerne starte med en motor der kan holde til det... Grunden til jeg ikk vil ha type4 er at de efter sigende er en del dyrere i stumper, og så kan man kigge lige ind til min motor hvis man kører bag ved, og strisserne skal helst ikk ha for meget at kigge på!!!  ;) Så hvis jeg kan bygge lidt sjov på en std 1300 vil det være fedt!

BB.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=BuggyBoy link=board=teknik;num=1036957956;start=0#3 date=11/11/02 kl. 13:16:07]Så har jeg et andet spørgsmål til bogstavskoderne...

Jeg har en std. ABér liggende. Er den god at bygge en 1914 på eller skal jeg finde en anden 1300ér. Jeg er lidt grøn ppå området, men har hørt der er stor forskel på 1300ene  - noget med oliekanaler eller lign... Man vil jo gerne starte med en motor der kan holde til det... Grunden til jeg ikk vil ha type4 er at de efter sigende er en del dyrere i stumper, og så kan man kigge lige ind til min motor hvis man kører bag ved, og strisserne skal helst ikk ha for meget at kigge på!!!  ;) Så hvis jeg kan bygge lidt sjov på en std 1300 vil det være fedt!

BB.

Hæj buggy
Sådan som jeg har forstået det så er det ikke det "fedeste" at gør(mener ikke at man kan), mener at du skal ha' en 1600 for at bygge en 1914'er. men du kan bygge din 1300'er om til en 1600, på samme måde som hvis du byggede en 1914. Der er nok ikke så meget skub i den i forholdet til en 1914, men så skal du ikke købe en ny blok, kun renovere den gamle.
Folk er velkomme til at rette mig da jeg også en ny i det med motore.
(permalink) Scharling Member
Skrev for 54 years siden | | | |
prøv ar find en 1200 eller 1300 blok. det er ligegyldigt hvilken.

Det der er lidt vigtigt er at du kigger på siden af blokken lige oven over stødstangs rørene, og ser om det er en as 21 eller as 41 blok. det har noget med legeringen på blokken at gøre.
de skulle være mere holbare. men det er der nok en der har lidt mere forstand på end mig.  fysik og sådan !!! :-/

Det er i hvertifældet hvad jeg har fået at vide af andre kloge hoveder her inde, der har sat sig ind i de ting...

Den skal jo så beabejdes så 1914 cyl passer på..
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com

Reply

You must log in to post.