Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Blæser???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg har problemer med min blæser.

Min motor er en 1200 t1 74´ orginat blæser hus.

For det første larmer den, det er noget som pludselig er opstået, det lyder ikke som om at den skraber mod noget eller der er kommet skidt ind, men mere som om at luften ikke gennemstrømmer rigtigt.
Det passer også med at der ikke er retmeget tryk på den varme luft i kabinen.
Kan man skille blæserhuset ad, uden at hive motoren ud.

Hvis i har gode ideer til hvad mit problem kan være så skriv venligst.

David Mortensen
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Tjek om der kommet noget i klemme ved blæsehuset bag på motoren, eks. et blad.

Det giver lidt en "turbolyd", hvis der sidder noget der. Det burde dog ikke have noget at gøre med om der kommer mere eller mindre varme/luft gennem varmekasserne.

Du kan også tjekke om møtrikken der holder blæsehjulet ikke sidder løs, den burde ikke lige selv kunne løsne sig, men alligevel.

Du kan godt tage blæsehuset af mens motoren sidder i bilen, men du skal skille en del ad, bl.a. forbindelsen til de org. luftledeskjolde, karburator og andet. Hvis det er blæsehjulet det er galt med, er det også generatoren du skal adskille og tage ud


Reply

You must log in to post.