Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bremser!!! Hvad kan jeg og hvad m

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Halløjsa på Nettet

Her kommer lige det evigt genkomne spørgsmål: Hvilke bremser skal jeg sætte på min bil? Jeg har en 1303 fra ´74 med ikke-selvjusterende tromler hele vejen rundt og bremselængde på 12 km! (okay okay, overdrivelse fremmer forståelsen ;)) Jeg har lige investeret i en skøn 93 hestes type4 og nu vil jeg gerne stoppe bilen igen! Har i nogle foreslag til hvilke bremser jeg skal montere istedet for de originale? Og hvilke ombygninger på bilen vil det evt kræve? Nu lever vi jo i det bilfjendske land Danmark, hvor intet stort set er tilladt. Ikke engang at forbedre bremseevner!!! >:(
Så er der nogle der har haft erfaringer med at skifte bremser og ved hvad jeg må og hvad der kan lade sig gøre uden at synsfolk og politi brokker sig???
Jeg har set man kan købe et sæt hos CSP i tyskland. Er det en mulighed?

Håber i vil hjælpe mig.

MVWH

Dan søholm
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Bilinspektionen er det mindste problem mht bremserne, da en 1303 faktisk kun er typegodkendt med skivebremser i DK ! Selvom de fleste kørte med tromler dengang.
Så du finder bare et sæt originale skivebremsespindler, køber et sæt nye skiver og calipere og bremseslanger. + Måske et sæt hjullejer. Så er du lige ved at være klar til at forbedre dine bremser så de er tilstrækkelige til din motoreffekt.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Er meget enig med Farmer.

Har selv en 03 jeg har lavet om til  originale skivebremser. Caliperne er fra ATE men til brug af klodser med 1 hul til befæstigelse. Bagbremser er standard 03

Der findes en bedre ATE caliper end den som jeg kører med, hvor man kan bruge større klodser (2 huls)
;D
Kører med T4 med ca. 120 hk. Ved nedbremsninger fra høje hastigheder flere gange efter hinanden kan det dog godt mærkes at skiverne bliver varme, men ikke at bilen ikke kan bremse.

Skiverne er standard skiver, men jeg vil montere ventilerede skiver til vinter. Der kan købes diverse "forbedrede" skiver ved CSP eller Kit & Buggy, som kan bruges med standard delene.

Bare lige lidt inspiration. ::)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Det ska vist lige tilføjes at Henrik jævnligt ringer 7000 omd ved lyskrydsene, for at efterlægge sig diverse personbiler olign. hvilket godt kan gøre skiverne lune når man foretager samme manøvre på ringgadens ca 10 15 kryds, he he...

"Get back on Track"

Vh Springer

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=Springer link=board=teknik;num=1036956464;start=0#3 date=11/13/02 kl. 08:30:44]Det ska vist lige tilføjes at Henrik jævnligt ringer 7000 omd ved lyskrydsene, for at efterlægge sig diverse personbiler olign. hvilket godt kan gøre skiverne lune når man foretager samme manøvre på ringgadens ca 10 15 kryds, he he...

"Get back on Track"

Vh Springer



:-X :-X :-X Shut up dude :-X :-X

Reply

You must log in to post.