Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Det ser ikke godt ud det her, gør

Tags:
No tags yet.

(permalink) jeepster Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Og jeg som troede jeg havde en fin AS 1600 motor....men nej :o(. Jeg vil gerne have jeres mening herinde, om det kan betale sig at renovere den og hvad jeg evt. skal købe til den. Jeg vil gerne have lidt flere hk ud af den end standard.
-------------------------------------------
Reservedele til Jeep og Chrysler
http://www.jeepster.dk
(permalink) jeepster Member
Skrev for 54 years siden | | | |
et mere
-------------------------------------------
Reservedele til Jeep og Chrysler
http://www.jeepster.dk
(permalink) jeepster Member
Skrev for 54 years siden | | | |
et mere
-------------------------------------------
Reservedele til Jeep og Chrysler
http://www.jeepster.dk
(permalink) jeepster Member
Skrev for 54 years siden | | | |
last one
-------------------------------------------
Reservedele til Jeep og Chrysler
http://www.jeepster.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
:( Det ser lidt sort ud, kammerat.. Toppene ser da ud til at være groet fast, så de skal da renoveres eller udskiftes. Stempler og cylindre skifter man jo alligevel.. Hvis du har nogle andre toppe, og hvis det "indre" ellers er iorden, så kan den da stadig reddes! :-/
(permalink) jeepster Member
Skrev for 54 years siden | | | |
vwanders: jeg har ikke andre toppe, kun nogle fra en 1300..de er vel ikke så gode at smide en 1600? ;o)
-------------------------------------------
Reservedele til Jeep og Chrysler
http://www.jeepster.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
8) For så vidt kan du godt, bare du får den fræset op til den rette boring..
(permalink) Dahl Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Du ska nok have et nyt cylindersæt. ???

Men lad dig ikke skræmme af de grimme topstykker!
Jeg har engang redet nogle t4 toppe som var ligeså grimme som dem der. Jeg lagde dem i Coca Cola noget tid, (Ja det er ikke en trykfejl. Staset er ikke værd at drikke, men skidegodt til at løsne rust og ir.) Colaen løsnede rusten omkring ventilerne således at de kunne pilles ud uden at ødelægge noget. Efter cola-turen blev de glasblæst.  :)

Prøv dog ad! det koster kun lidt cola.

/kasper

-------------------------------------------
doddern@hotmail.com
(permalink) jeepster Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Takker for de fine svar gutter! Jeg vil prøve Coca Cola tricket, det lyder som en lidt spændende metode ;o)
-------------------------------------------
Reservedele til Jeep og Chrysler
http://www.jeepster.dk
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Ja ir'en er ikke så farlig, det der bestemmer om dine topstykker er færdige( bl.a) er om de er revnede ved ventilsæder og tændrør.

Ellers gør en rens, ventilslibning og en let planing 0,01mm tit underværker.
Men de skal være RENE, så du kan se hvad du har..
-------------------------------------------
(permalink) Farmer Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Sådan nogle har jeg mødt engang imellem. HUUHA !!! Men nogen gange kan man være heldig at det ser meget værre ud end det egentlig er.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) jj_flensborg Member
Skrev for 54 years siden | | | |
hi,
jeg har engang renset to topstykker med en aluminiumbørste monteret på boremaskinen. det gik fint! topstykkerne blev blank indvendig og ventilerne blev ren. så fik ventilerne lidt indslibningspaste og færdig var jeg med det.

de to topstykker fungerer siden 1997 i min cabriolet med 50hk på en "selvlavet" AS1600 som er blandet mellem AJ/AD/AS dele pga. "tool time" ideer - lav det selv - og spar!

husk revnerne - de skal ikke være der!

jens
(permalink) Lurifaks Member
Skrev for 54 years siden | | | |
jeg trode også en gang at jeg havde en fin 1500, der bare skulle have et par nye topstykker, det skulle den også have men valgte at finde noget andet.

Jesper
(permalink) Lurifaks Member
Skrev for 54 years siden | | | |
:'(
(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hejdu...

Jeg ved ikke om jeg er den eneste, men jeg kan ikke se billederne.... og da jeg selv lige har wasted en 1600 motor har jeg stor interesse i hvordan tingene bør/ikke bør se ud :D

Anyway er der sket fremskridt med den cola der?
- jeg arrangere computer-parties så endelig er der en måde jeg kan blive betalt for mit arbejde, hehehe.

/Partyman
(permalink) JesperJ Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:6e4e3dbfec="partyman"]Hejdu...

Jeg ved ikke om jeg er den eneste, men jeg kan ikke se billederne.... og da jeg selv lige har wasted en 1600 motor har jeg stor interesse i hvordan tingene bør/ikke bør se ud :D

Anyway er der sket fremskridt med den cola der?
- jeg arrangere computer-parties så endelig er der en måde jeg kan blive betalt for mit arbejde, hehehe.

/Partyman[/quote:6e4e3dbfec]
Hvaffor no'en billeder??


Kan heller ikke se dem!

Jesper

Reply

You must log in to post.