Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  "Smalning" af forbro....

Tags:
No tags yet.

(permalink) spliff Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Har lige læst om i fætter som har smallet sin forbro med 7" (178mm)..... Jeg tænker hvordan fan.. får man plads til så smal en forbro? Er der et trix ? eller har de bare ingen inderskærme ?? Jeg ser ingen anden løsning end at skære i inderskærmen, men går det ikke ud over tankstolen - mister man ikke styrke i hele "næsen"? Er der evt nogen der har et par billeder af hvordan dette kan gøres - ser ud?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg tror  at den bil du har set en så smal forbro på højst sansynlig er en "dragstar" el lignende... og den har sikkert været med flipfront. Med en flipfront monteret er der ingen problemer i at opkorte sin forbro de 178 mm... Ihvertfald ikke hva angår pladsen.... Sagen er en hel anden hvis du ik kører med flipfront. Max opkortning uden at skære i inderskærme på en std bobbel med bred fortøj er 60 mm ialt. Det har jeg selv kortet min og det kan lige gå....
(permalink) spliff Member
Skrev for 54 years siden | | | |
tjoo.... en flipfront giver plads til mange sjove sager - men det har denne fætter nu heller ikke brugt - se billede?? Gad vide hvordan hans inderskærme ser ud???[img:381b04ebaa]http://www.utb.dk/common/chocolade-vw.jpg[/img:381b04ebaa]
[img:381b04ebaa]http://www.utb.dk/common/chocolade2-vw.jpg[/img:381b04ebaa]
Suverænt fed øse i øvrigt.......[/list]
(permalink) kew Member
Skrev for 54 years siden | | | |
;)Støddæmper tårnene er nok flyttede ind på tank siden eller helt fjernet.
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Jettadriver Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg har ingen anelse om hvordan det er lavet, men den bil er fandeme flot!  :o
(permalink) spliff Member
Skrev for 54 years siden | | | |
ny er der sgu endnu en fætter som har lavet trix'et...

som de skriver - citat.."an adjustable beam narrowed 4.25 inches by Trayle". Det vil sige den er kortet ca. 108mm ?? og hvem er Trayle???

Hvis vi kigger på billedet af bagagerummet er der stadig original tank i øsen....så jeg ser ikke andre muligheder end at fjerne dæmperne / tårne...? Det som Kew forslog...men uden dæmpere kan det ikke være fedt at køre???

[img:f8f196f8ea]http://www.utb.dk/common/smalletforbro.jpg[/img]
[img]http://www.utb.dk/common/smalletforbro2.jpg[/img:f8f196f8ea]
(permalink) spliff Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg kan MAX smalle min forbro ca 20mm ialt - og så vil dæmpertårnet skrabe på inderskærmen....

[img:42536f404e]http://www.utb.dk/common/broafstandtilskærm.jpg[/img:42536f404e]
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Her er et billede af en god vens forbro..
Den er smallet 20mm UDEN at det er nødvendigt at modificere karossen..

det er gjort ved at HELE tårnet til støddæmperen har været skåret af og er flyttet HELT ud til kanten af forbro rørene, det gav lige 10mm mere..

Forbroen kunne have været smallet endnu 10mm mere ved at halvere tykkelsen af tårnet som her:
http://www.funkenblitz.com/narrow-2.htm


Se også:
http://home.earthlink.net/~jnhalvo/beam/beam.htm
http://members.shaw.ca/sharkeysgarage/beam.html
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=spliff link=board=teknik;num=1033305004;start=0#5 date=10/25/02 kl. 09:40:13]ny er der sgu endnu en fætter som har lavet trix'et...

som de skriver - citat.."an adjustable beam narrowed 4.25 inches by Trayle". Det vil sige den er kortet ca. 108mm ?? og hvem er Trayle???

Hvis vi kigger på billedet af bagagerummet er der stadig original tank i øsen....så jeg ser ikke andre muligheder end at fjerne dæmperne / tårne...? Det som Kew forslog...men uden dæmpere kan det ikke være fedt at køre???

[img:6d15635a97]http://www.utb.dk/common/smalletforbro.jpg[/img]
[img]http://www.utb.dk/common/smalletforbro2.jpg[/img:6d15635a97]

Hello

Den bil du har på billedet er Quintin Dailey's 1961 Ragtop, er i øvrigt til salg på
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/index.mv?photo+200204241123336346
han er fra GFK ( German Folks Klub )
http://www.thegermanfolks.com/

Som du kan se i teksten:

Suspension- FRONT- CB Performance disc brakes drilled for Porsche pattern (red calipers) and dropped spindles, 4.25 inch narrowed adjustable beam (no shock towers)

[img:6d15635a97]http://www.thesamba.com/vw/classifieds/pix/37308.jpg[/img:6d15635a97]

Du spørger om hvem Trayle er:

Trayle Duncan er også fra GFK ( German Folks Klub )

Håber det kan hjælpe


(permalink) spliff Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg takker! Det klarlagde jo den sag..

Som jeg læser det er den magiske grænse for smalning af gammel type forbro ca. 30mm totalt INDEN man skal klipper i karossen.. herefter skal man være kreativ..som f.eks. at fjerne tårnene helt eller fjerne noget af inderskærmen og bruge en anden type tank end standard...

Det må sgu da være noget herre l..t at køre uden dæmpere fortil... kan man overhovedet bremse rigtigt?
(permalink) micha racing Member
Skrev for 54 years siden | | | |
jeg kan med sikker hed sige at hvis du har den gamle forbro med link pin kan du max small din forbro 24mm per side og et par slag i karrosen men uden at det kan ses , der efter skal du til at fjerne tårne+ lave nye beslag til støddæmperne

mvh trl
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Anonym Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg har målt lidt, og hvis man fjerne tårnene kan man smalle ca 45 mm pr side og så monter toppen af støddæmper i karosse lige der hvor forstærkningen under tanken ligger.
(permalink) jacob Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Da jeg har købt en færdigbygget kitcar, er det ikke altid jeg ved hvad jeg står med.
F.eks ville jeg gerne vide om min forbro er kortet (det kunne den være da der er isvejst justerbeslag).
Min forbro er af balljoint typen og måler 79,6 cm fra tårn til tårn (målt til/fra forsiden af flangerne i midten af tårnene i en højde på højde med det øverste torsionrør).

Er der en der gider måle en original :-*
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Rolf Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=jacob link=board=teknik;num=1033305004;start=0#12 date=10/25/02 kl. 15:41:43]Min forbro er af balljoint typen og måler 79,6 cm fra tårn til tårn (målt til/fra forsiden af flangerne i midten af tårnene i en højde på højde med det øverste torsionrør).

Er der en der gider måle en original :-*
Har lige målt min orginale forbro og den måler nøjagtig
den samme som din, Jacob.

Mvh
Rolf

-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) jacob Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Takker :D
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) kew Member
Skrev for 54 years siden | | | |
;)fandt lige dette link

http://www.btinternet.com/~aircooled/wolfsburgeast/beamnarrow.html
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Har en gammel volksworld artikel hvor de smaller støddæmpertårnene - det ser meget reelt ud.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.