Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Et rigtig godt spørgsmål til mot

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg monterede dobbel 36mm Weber på min bus her for en 3 uger siden. ( Der der skal lige siges at det er en 1600 mexico motor, helt stardard, ud over Weberne )

Alt gik godt de første 14 dage, ingen problemer, den gik godt masser af bundtræk osv.

Men så her for en uge siden begyndte den at opføre sig mærkeligt. Når jeg kørte stærkt ( 90km-- ) begyndte den at hugge helt vildt, og kunne ikke trække mere, og til sidst gik den i stå.

Men jeg kunne godt starte den igen, og den stod også nogenlunde i tomgang, men havde svært ved at komme hurtigt op i omdrejniger(tøvede)

Når den så havde stået i tomgang i et minuts tid, kunne den igen. Så kunnne bilen kører 5 km. igen, og så begyndte den igen.

Jeg tænkte med det samme, det må være benzin pumpen der er noget i vejen med. Den skiftede jeg ( ingen ændring ) så skiftede jeg tændspolen ( ingen ændring ) Så rensede vi karburatorne ( ingen ændring )

Så prøvede jeg at hælde karburator sprit i tanken. ( heller ikke ) jeg lukkede luftindtagene halvt til ( Cliff Bak´s idé ) ( heller ikke )

Så gav vi Weberne i federe blanding ( Farmer´s idé ) og det hjalp en lille smule, men det gør det stadig.

Det sjove er at weber manifolene er is kolde, selv når motoren er driftsvarm.

Hvad kan jeg gøre ved problemet, er der ingen løsning? Eller skal jeg sætte den originale karburator på igen?

Jeg har tænkt på at prøve at tage en af slangene fra varmekasserne, og sætte den til at blæse om i motor rummet...

Hjælp, for det er pisse irriterne...
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
SP. Jeg har lige diskuteret dit problem med Vang. Og at dømme ud fra hvad i allerede har gjort, tror jeg stadig det er et blandingsforholds- OG et eller andet andet der driller

Jeg har bedt Vang om at få undersøgt hvordan den egentlig er i blandingsforholdet. (DCNFére kan nemlig få motoren til at leve på en extrem mager blanding.) Når det er på plads og eventuelle ændringer er udført, og den så måske stadig laver nummeret med is, Så prøv at føre varme op til luftfiltrene fra varmekasserne. Ikke bare ind i motorrummet for så tar blæseren det det bare. Slangerne skal helt op til filtrene. Du kunne evt. flække enden af slangen og lægge den rundt om filtret, sådan at denbåde kan få luft "udefra" og fra slangen.

Men det burde altså ikke være nødvendigt. Jeg tror mere på det med blandingen. (Det kan være i skal et nummer op i str. for at kunne trimme både tomgang, dellast og fuldlast.
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hej sp
ja det lyder jo mærkeligt specielt hvis det fungerede til at starte med.
jeg har pt ikke lige nogle guldkorn men et lille tillægs spørgsmål...

når du montere dobbel karburator i din bus hvor får du så vaccum til bremseforstærkeren fra ???
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hey Torben...

Jeg har gået hele dagen og prøvet alle mulige ting for at løse problemet.

Jeg prøvede at tage et af rørene fra varmekasserne, og kører tilbage til motor rummet. Inde i motor rummet lavede jeg et delerør hvor det gik op på hver af luftfiltrene. Udover det har jeg næsten blændet luftindtagene af i baghjørnene.

Nu kommer det mærkelige som understøtter din teori. Nu er manifolene varme, det hjalp lidt, men det gør det stadig.

Jeg tror Vang lige skal have den med en dag, så må han se om han kan måle den ud.

Men hvis der skulle være nogen der har et forslag, må de meget gerne komme med det.
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) MchAlf Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej SP.....

Nu har I tjekket benzinfilteret og tanken / slangerne fra tanken ?

Der kan ligge løst rust / snavs der stopper til når benzin flowet er stort = høj hastighed.


Har selv to gange fundet en skruetrækker i mine benzintanke :roll:




MchAlf.
(permalink) Elnef Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej S P
Jeg kender godt dit problem har selv prøvet det
i mit tilfælde var det som alf også nævner benzin
tilførslen som drillede jeg skiftede filtret så var
den okay som før tror ikk på den med den blandingen
når den har kørt som en drøm før
Hej
John Elnef
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Good point Elnef !
Jeg fokuserede på det med isen og tænkte slet ikke på filtrene og slangerne.
(permalink) Vang Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det første Søren gjorde var netop, at blæse hele benzinsystemet igennem og skifte benzinfiltre osv... Så jeg går ud fra, at det er iorden, men.... man kunne jo prøve igen!
(permalink) H.Scharling Member
Skrev for 21 years siden | | | |
jeg vil da også lige komme med en ide. havde samme problem for en del år siden, det var et lille sand korn der havde sat sig fast i en af dysserne !!!
kunne køre 5-6 km. så hakkede motoren og døde ! ventede i 4-5 minutter og så kunne den køre igen ?? når motoren stoppede gik sandkornet løst og der kunne komme lidt benzin ind, men så når motoren blev started blev kornet suget op i dyssen igen og lukked for tilførslen!

det tog nogle dage at finde fejlen, havde prøvet alt andet og så var det bare sådan en lille ting......
rens dysserene, så er det da udelukket....
held og lykke.
(permalink) Vang Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hej sharling...

det er blevet gjort!
(permalink) MchAlf Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nu vi snakker om benzin tanken.

Har han tjekket at udluftningen i benzintanken er iorden ???


MchAlf.
(permalink) Vang Member
Skrev for 21 years siden | | | |
jeg prøver lige at tale med søren i aften og spørger, hvad han helt præcist har gjort!!!!

så går vi lige hele benzin systemet igennem igen...

8O
(permalink) flexer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
jeg har lige haft problemet med min bare standert kaburator udluftningen var stoppet dey var den slange der går ned gennem skrovet det er så godt nok en type 1 der jeg snakker om jeg ku ikke blæse luft igennem så jeg måtte skifte den på med en ny og jeg var kørende igen jeg blæste omme fra motorummet af og ventede et par minuter så linede jeg tank dækslet og den var fyldt med luft så jeg måtte lige jernen i blød hvordan for jeg det ud jeg fik det dog ud og måtte så blæse alle slanger igennem før jeg fandt fejlen mvh flexer[color=blue:35cebd99ef][/color:35cebd99ef]
-------------------------------------------
62 til salg ikke til valg
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Vi snakkede om det i klubben i går, og kom frem til at det kunne være at en af dyserne i svømmerne ar stoppet. Da det var det samme problem som René fra klub havde for et par måneder siden.

Tror i det kunne være problemet. Eller har Weber karburator det med at blive slidte i denne dyse. Jeg tror kun det er i den ene side, for det lyder som om den kun går på 2 cylinder, når den gør det.

Forslag....

Hilsen Søren
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
prøv med et nyt strømfordelerdæksel
.da jeg har prøvet det samme.
der kan være en revne i det som man ikke kan se
hilsen R
M.I.B
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:64230d4591="gæst"]prøv med et nyt strømfordelerdæksel
.da jeg har prøvet det samme.
der kan være en revne i det som man ikke kan se
hilsen R


M.I.B[/quote:64230d4591]
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har skiftet platiner og strømfordeler dækslet plus tændkabler...

Her de sidste par dage, har det faktisk gået rimlig godt.. Hvis man bare lader være med at kører over 80-90km.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej, jeg har selv prøvet det på et tidspunkt, og der var det justeringen på svømmeren der hvor bøjlen griber i nåleventilen.
Når jeg gav fuld gas og tømte svømmerhuset, så falder svømmeren jo, og trak lige netop ventilen så langt med ud, af det kæntrede og satte sig fast åben.
PR

Reply

You must log in to post.