Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilken gearkasse skal der bruges?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Sholmen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hejsa alle sammen...

Hvilken gearkasse skal jeg bruge til min T4??? Springer, som jeg købte den af, sagde at jeg sagtens kunne bruge min std 1303 gearkasse... Men er der nogle der er bedre? Og blir bilen hurtig med 1303 gearkasse? Skal jeg tage højde for stærkere trækaksler?

Dan Søholm :twisted:
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Dan.

Den 1800 du har købt af Spring vil vel yde omkring de 90 HK alt efter hvilken karbs du sætter på den.

Din 03 gearkasse kan sagtens bruges til den, men du kunne overveje at finde en gearkasse fra en type 3 med IRS = anden udveksling eller en 03S gearkasse.

Alt efter den dækstørrelse du kører med burde ændring af gearkassen kunne give lavere omdrejninger ved høj hastighed = mindre belastning af motoren.

M.h.t. dine trækaksler kommer det meget an på om du skal lave dragrace start med hjulspin ved hvert lyskryds eller om du kører "pænt". Hvis dine trækaksler er i orden i "leddene" behøver de ikke skiftes.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hov hov. Jo lavere omdrejninger ved høj hastighed og sejtræk jo varmere motor sømand!
Der er en grund til at en vw kører med fuld skrald ved 130kmt.
Bilen er luftkølet altså kølet af omdrejningerne på motoren.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja Gæst, men det er med en std. motor.
En 1,8L motor har meget mere magt og kører næsten altid rundt i tomgang i en type1. Så udvikler den ikke så meget varme.
Du må ikke tro at man køler bedre med flere omdrejninger.
Jeg har kørt med en 160HK 2,4L type4 med std. køleblæser og blæserhus fra type1. Langture til træf i Tyskland, ingen problemer. Herregud hvor tit kører man 200+ km/t over lange stræk ?
Nederste remskive 140mm. ellers hopper remmen bare af !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja du har ret. Men åhh hvordan skal jeg lige forklare det.

En prikket motor med høj cr behøver vel vist antal omdrejninger for at kunne fungere over længere strækninger.

Jeg siger ikke at fordi du kører med 8000rpm hele tiden er motoren kold? :) Tværtimod møllen har også sine begrænsninger med hensyn til at kunne flytte luften (Mon ikke det er slut ved omkring 5500rpm) med derimod over lange træk kan jeg ikke forestille mig det er særligt sundt at køre 120kmt ved 2000rpm med diverse overhalinger osv med bundgas. Sejtræk=Varme

VW har vel regnet på hvor meget køling motoren skal have ved de forskellige hastigheder og derfor lavet gearingen som den nu er.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Mit indlæg skal heller ikke forståes i at man ikke belaster motoren med varme.

Det jeg mener er, at hvis Dan vælger Type 3 gearkasse eller 03S kan han høvle lidt omdrejninger af ved høj hastighed, men det er vel op til ham.

De omdrejninger der "spares" er ikke noget der betyder noget i forhold til kølig af motoren.

Endelig gad jeg godt se den gearkasse der kan køre 120 med 2000 rpm !!.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Mit indlæg skal heller ikke forståes i at man ikke belaster motoren med varme.

Det jeg mener er, at hvis Dan vælger Type 3 gearkasse eller 03S kan han høvle lidt omdrejninger af ved høj hastighed, men det er vel op til ham.

De omdrejninger der "spares" er ikke noget der betyder noget i forhold til kølig af motoren.

Endelig gad jeg godt se den gearkasse der kan køre 120 med 2000 rpm !!.

Reply

You must log in to post.