Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Nu med turbo......

Tags:
No tags yet.

(permalink) spliff Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har læst i VWtrends om et turbokit til VW fra Turbocity (US)... Det ser sgu OK ud synes jeg...og så drømmer jeg lidt videre, hvis bare man havde kr. på kistebunden...

http://www.vwtrendsweb.com/tech/0211vwt_turbo

http://www.turbocity.com/VWTurboKit.htm

men det undrer mig..hvor er det bagerste varmeskjold?? Jeg ser tydeligt at der ikke er meget plads tilbage med alle disse "turbo-rør", men spørgmålet lyder - bliver motoren ikke helvedes varm? Jeg husker jeg en gang "kom til" at fjerne netop dette skjold.. og det blev sgu for varmt (standard motor)!! Der bliver nævnt i artiklen at der bliver brugt et motorklap-udrykkersæt, men er det virkelig nok til at slippe af med varmen??
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Har godt læst artiklen.
- Nu skal man egentlig ikke kritisere folk som ikke rigtig har nogen mulighed for at forsvare sig, - men alligevel : 1 Den nye redaktør er ikke andet end en stor drengerøv. Han sku lige ta´og blié tør bag ørerne. Han ved på det nærmeste ingening. Selv de store firmaer gider ikke annoncere i VWT P.T. Og 2. Det er simpelhen så US BS som det næsten kan blive. Turbo City har aldrig lavet noget til VW der dur ret meget længere end ud over kantstenen, od over et par heldige off road ting. (Til gengæld laver de nogle fornuftige turboer)
Granted, han får noget der ligner 90 hk. som er gode i optræk og overhalinger. Brændstoføkonomi er en by i Rusland , og de ca. 90 hk indtræder lige godt 4K omdr. Og så er det ved at være slut, for fjedrene kan ikke holde ventilerne lukket ret meget længere. Klappen kan ikke lukkes, OG som du osse nævner, der følger heller ikke bageste varmeskjold med i systemet. Der er ikke nødvendigt når bagklappen ikke kan lukkes mener man. Det er højst sansynligt osse rigtig nok, meeeen (!)
Hvis i vil lave et lavbudget Turbo system der dur, så lav noget alá A.J. Simms draw though. der kan klappen lukkes, og det virker. Det eneste jeg ville bruge lidt mere energi på var tændingssystemet. Ellers synes det at virke fint.
(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Insane.... det kunne være sjovt hvis man havde et par millionær firmaer, for meget fritid og et sæt grillhandsker! :lol:

Turbo Inlet pipe kunne blive rundt regner 1500 grader... det KR
(permalink) spliff Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hehe - rolig nu. Jeg vil tro der her er tale om 1500 fahrenheit som er = 816 celsius... ellers ville der sgu være et mindre kinasyndrom i motorrummet - "complete meltdown" af grenrør.. men under alle omstædigheder totalt varmt.
(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja det er jo lige det, og total varme er efter al overbevisning det der fik min gamle motor til at stå af... den tog hele turen med knækket knast i 3 dele, omsmeltede og iturevne plejlstænger, forslået krumtap, sønderrevet motorhus, og igen forslåede stempler/cylindre.... hele turen that is, så jeg har dårlig erfaring med varme :D

Så en turbo er nok noget jeg sætter i når min motor begynder at spytte isterninger ud LOL :lol:

Reply

You must log in to post.