Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Overfladebehandling af udstødning

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har lige fået lavet et læs udstødninger hos Gladsaxe Metalsliberi...

Det er kanonfedt når man har konstrueret et udstødningssystem, at få det metalliseret så det ikke kan ruste..

Metalliseringen sker ved at de sandblæser udstødningerne, og derefter sprøjter smeltet aluminium på dem med en speciel pistol. Overfladen er næsten hvis meget ru, men egentligt kunne man polere den op (men hvoffor skulle man..).

Jeg ved ikke hvor længe det holder, det længeste jeg har haft en metalliseret udstødning er 4-5 år, og på den tid er den ikke begyndt at ruste.

Det koster ca. 3-400,- for et tarmslyng med varmekasser og en potte..

Før:
[img:5aa1d49311]http://www.gearheads.dk/udst00.jpg[/img:5aa1d49311]

Efter:
[img:5aa1d49311]http://www.gearheads.dk/udst01.jpg[/img:5aa1d49311]

Closeup af overfladen:
[img:5aa1d49311]http://www.gearheads.dk/udst04.jpg[/img:5aa1d49311]
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) HMS Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Morten.
Fin ide gider du lægge deres tlf nr og adresse jeg må prøve det . HMS.
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
kig i links´ne..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Her skal jeg så lige hører dig engang morten.... JEg har et tarmslyng (går ud fra at det er det der sidder fra kasserne til potterne, korrekt?)

....og et dobbelt potteværk jeg havde tænkt mig at få sandblæst og så give det en gang varmebestandig grunder og maling.

Men nu til spørgs.:
1) Er det ikke påkrævet at man stopper hullerne til så der ikke kommer sand og meget andet guf ind i potterne? Hvis jo, hvordan klarede du den?

2) Du siger du bare får dem metaliseret...smører du dem så ikke også ind i noget grunder/maling eller smider du delene sammen efter den behandling du gir dem?

og 3) Hvilket links? Jeg kan ikke lige se nogle?

Det var alt.

/Partyman
(permalink) Scharling Member
Skrev for 21 years siden | | | |
ja. tarmslynget er fra varmekasserne til potten.

stop hullerne til med en klud. bare prob den godt ind.. hvis der er krom på enden af potten så vikel gaffa tape om. 3-4 lag. så forkromningen ikke tager skade.

når du har fået den metalliceret, kan du bare smække den på. eller giv dem noget varmefast spray maling. glem grunderen. de er jo lige blevet metalliceret...

linket er nederst på forsiden. hvor banner reklamerne skifterder hvor kb. manden kommer frem nogle gange. ( den skifter ) ellers er der lavet et indlæg med sandblæsning i dette forum et sted.

ellers slå op i tlf bogen og kig under sandblæsning.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) jacob Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:68808943fb="partyman"]3) Hvilket links? Jeg kan ikke lige se nogle?[/quote:68808943fb]
Kig i menu'en i dato-bjælken øverst på skærmen :wink:
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
scarling:

Jaok... den med kluden er en fin ide... spørgsmålet er om det metaliseringsjob inkludere noget flydende stads.... og måske er sandblæserdelen lige en tand for kraftig for en klud i et rør... i dunno.... en uerfaren, men alligevel altvidende, ven sagde at jeg skulle købe en træstang i en diameter på rørets størrelse, file det konisk, og så banke det let ind... men er det ikke lige lovlig meget at gøre ud af det? Meninger forespørges.

Jeg fandt heldigvis ud af at de har en afd. i slangerup... så dem skal jeg da lige besøge.

Og et spørgsmål mere: da jeg pillede delene af så det ud som om der var kommet noget flydende pakningsværk på, men det så underligt skummet ud... er der nogle tips til hvad jeg skal ud og finde til det formål når de skal på igen?

/Partyman
(permalink) H.Scharling Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Glem det med en træ klos.. prop en klud ind i hver ende af potten. det er ligså godt.

når du samler udstødningen, så har du købt nye pakninger til den. hvis du ikke kan købe et rigtigt paknings sæt til systemet. så køb et paknings ark. du ved ligsom et A4 papir ark. der er beregnet til at lave home made pakninger. lav evt. 2 stk. til hver samling så det er rigtigt tæt.

hvis du absalut skal bruge paknings pasta, skal det være noget gun-gum eller ligende. noget der er beregnet til at tætne udstødninger med. kan købes hos enhver reserve dele forhandler. husk at følg brugs anvisningen

men brug pakninger ! fremfor udstødnings pasta.....
(permalink) Tomrer-Gearheads Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hmm....... lige en rettelse, når du skal male på metaliceret overflader SKAL der grundes... evt 2komponet hp1 grunder.. dyrt... eller køb evt. i Silvan en Hamarite grunder til d.o..(hamerite=Hammerlak).. den er væsenligt biligere........
Har du crom der skal bevares, så rul en gammel cykel-slange, kondom elign omkring...spændes evt med ståltråd... Sandblæs/metalic kan IKKE trænge igenem gummi..... har du fælge der hurtigt skal friskes op, kan disse faktisk blæses med dæk på..... :twisted:
Div. huller i potter og rør, glem stopningen, du blæser sandet ud første gang du starter...

"Tømrer"
(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
ok.... jeg har noget zink grunder... det må da kunne bruges? eller er det som at sætte olie og vand sammen?

Og tilstopningerne tror jeg nu alligevel jeg lige sætter i... det gør jo ikke noget at forebygge en smugle... så er der så meget mindre at blæse ud bagefter :D


Men tak for de fine råd!

/Partyman
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
vwmorten skrev:
kig i links´ne..


Hvor er de links? - jeg kan sku ikk finde rundt på den her nye side ( savner stadig den gamle)
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er en gammel tråd, så henvisningen til links passer ikke mere, de ligger nu ude til venstre, og Gladsaxe Metalsliberi er ikke med mere, men her er deres side: http://www.gladsaxemetal.dk/
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nej det er noget fuck... sidder stadig på nettet og leder efter det link vi havde til justering af type3 kaburatore - PDSIT 32-34 - eller Franks vejledning - fuck
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Men nu har jeg lige haft den ene af de udstødninger på billedet "under kniven".
Jeg skulle hilse og sige at det er ikke for børn at skulle ændre på en udstødning med denne behandling bagefter.
Aluminiumet er langt inde i stålet. Lidt håbløst at svejse på selv om man sliber.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.