prøver lige igen.... er i der
da man nu var så smart i sommers og skilte sin bobbel ad og ik lige fik mærket op hvordan bagsvingakslen sad i forhold til den der fjederstang
som også er pillet ud.... hvordan for jeg den så lige på rette plads igen
og hvor man hak ska den ændres når den ska sænkes???
mandarinen
Tjaa... Da jeg gjorde den same fejl fandt jeg først ud af hvilken side torsionstængerne skal sidde i(Der er præget et bogstav i enden af dem) Dernæst satte jeg løst svingpladerne på enden og monterede stavene løst i bilen. Så kunne jeg flugte anlægsfladen på undersiden af "Fjederstoppet" og undersiden af pladen, ved at tage stavene ud og rotere dem indtil de to sider var "Aligned". Ind/ud Ind/ud indtil det passer...
Ang sænkning. så giver det ikke rigtig nogen mening mere at sige "giv den to hakker" eftersom det vil være tilfældigt hvor du får dem til at sidde lige.. Så det må blive på "Trial and Error" basis....
Mener dog ganske bestemt IKKE du skal kunne montere dine "Arme" med "Håndkraft" alene.. Så kommer røven til at slæbe hen af jorden
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
Kort version:
Du sætter bunden op så tunnelen er vandret.
Ind med fjederstaven og sæt armen i en vinkel på 21 grader. Se data på lige din model.
Der står R på højre og L på venstre fjeder.
Strålerne er ikke ens, så de kan justeres inden for 50 minutter. Der går 60 minutter på 1 grad.
Hvis du vil sænke den skal du f.eks sætte den på 17 grader. Jeg kan ikke huske det mere, men jeg mener 1 grad giver 6mm.
Du kan lave et værktøj af en original donkraft til type1 til at trække fjederarmen op på plads med.
Du skal bruge et par lange bolte til at hjælpe med at få fjederdækslet på igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
ja ja blærerøv. sådan kan det selvfølgelig OGS
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
BL
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
gider i skære det u i pap
sådan jeg er helt sikker på at jeg gør rigtigt.....
Den bedste måde at skære det ud i pap på er ved at du prøver at samle delene.
Jeg er sikker på at du vil forstå det tingene meget bedre hvis du printer eks Frank's
svar ud og tager det med i værkstedet.
Tro mig det vil ikke være lettere hvis Frank skrev den lange version :lol:
Jeg har trods alt kendt manden i over 15 år.
Ud og prøv og hvis der så kommer spørgsmål vil du kunne spørge meget mere præcist
og gøre det 100 gange nemmere at svare på..
Go' held med det !!!!!!
Mvh
Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
ok det prøver jeg...
tilbage til de 21 grader, er det svingakslen iforhold til bunden af bilen
og så ellers hive med alle kræfter at få den op på plads??
I øvrigt ka jeg se at der ska sidder gummidimser på hver side af svingakslen men da jeg skildte den ad sad der kun en
så jeg må hellere bestille et nyt sæt. ska jeg vælge en bestemt type der??
sådan med hårdhed ??
De 21 grader er i forhold til vandret. Det er så i forhold til tunnelen, som jo også er vandret. Men det kan være din bil som std. skal stå på 19 grader eller ? Tjek specifikationerne for din model.
Du lægger bare en gradmåler på svingarmen med fjederen i "slap" tilstand.
Du kan købe en billig lille gradmåler i et byggemarked. Den virker som en vatterpas med en libelle og en viser med gradskala.
Der skal være 2 gummier i hver side. Den ene er med 4 ører på og der er forskel på højre og venstre.
Der står "Oben" på dem. Det er tysk og betyder OP. Dvs. oben skal vende opad.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hey takker for svarene
og godt nytår
er der nogen som hvormange gadder den så har
for jeg ka ik finde det nogen steder
det er en type 1 1200 fra 1968 lavet om til buggy
???