Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  sænkning igen igen

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har søgt og søgt men kan ikke finde noget om det selv om jeg godt ved at det er skrevet mange gange håber i vil hjælpe endnu engang.
Lige nu køre jeg med just. forbro men synes den er for hård og ikke lav nok:-) så jeg tænkte på om man kan mont dropede spindler og stadig køre med forbroen så man kan bevare affjedringen. og hvis man kan det hvilke størelse dæk kan man så have under skærme??? ved godt det har noget med indpressningen at gøre men hvad køre iandre med?? på 5½x15
Håber på nogle gode svar så jeg kan komme igang.
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej...

Tjeck forbroen, er den smurt hvor den skal? Er dine spindler smurt? og justeret?...(bundbolte??) og hva med dine støddæmpere??

Du skulle kunne køre rimelig lav kun med den justerbare forbro uden dropped spindler.. husk Caster shims mellem det nederste rør på forbroen og rammehovedet. det gør at din vogn vil (gerne skulle) køre ligeud når du sænker den..

135/15 vil gå på dine 5,5 tommer fælge, men vær opmærksom på at der ikke er det helt store vejgreb i disse smalle dæk ved hårde opbremsninger.... men det ser godt ud og der er luft.....

MVH fau_Weh_Mann
-------------------------------------------------------
"Rub Your Ass in Fiberglass"
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
På de uoriginale forbroer er det som om bærearmene gror fast. Det er selvfølgelig fordi de er af dårlig kvalitet. Det er som om at kunststofbøsningerne vokser og klemmer på armene. Så kan den ikke fjedre.
Dine støddæmpere kan være for lange.
Hvis din bil skal have en chance for at køre ordentligt skal tunnelen være vandret med tendens til at pege op med forenden.
Men jeg ved godt at det ikke ser smart ud. Men det kører.
Faktisk hæver VW bilerne foran i 66-
Tænk på at det ikke er en formel 1. Undervogne uden fjedervandring virker kun hvis du har mulighed for at bruge banedæk. Det kræver så også at bilen ikke krænger. Det kræver igen at den ikke bare vrider sig i karrosseriet osv.osv.
Glem det eller købe en Porsche 356.
Nej det er ikke sådan ment, men vi skal jo køre i alt slags vejr og hvis bilen ikke kan fjedre får vi ingen vægtforskydning fremad og så kan vi f.eks. ikke bremse i regnvejr.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Forbroen virker ! Dvs. det gjorde den da sidst den var her forbi.
Men hvis du absolut vil have den længere ned med fronten, og så have bedre affjedring er der kun droppede spindler som mulighed. Men det vil kræve at du skal ud og investere i et sæt nye forfælge og et sæt smallere fordæk, fordi spindlerne øger sporvidden med 5mm pr side, og fordi hvis den skal være så lav, så skal dækket længere ind i skærmen for at få plads til at arbejde. ELLER du du skal have din forbro gjort smallere. Det næste problem er så, at droppede spindler sænker 2½". Det er fint nok. Men der lige den hage ved det at når så forbroen har den "almindelige" forspænging på fjedrene, så sætter bilen sig yderligere 2 cm, bare man stiger ind i den, og 2 cm mere hvis der kommer en passager med. Og så står forbroen nærmest på jorden. Så er det man skal til at køre slalom mellem brønddækslerne for ikke at køre imod.
Jeg har diskuteret problemet med forskellige mennseker, og har ikke fundet den "perfekte" løsning endnu. Men jeg tror det bliver noget med at ændre forspændingen på en af fjedrene i broen med X antal grader, sådan at fjederspændingen bliver mere progressiv. Nu er det jo ikke lige den slags biler jeg arbejder mest i, så jeg skal lige have fundet en der har tid til at lege prøveklud, (når jeg har tid) for at kunne finde den bedste løsning.

Reply

You must log in to post.