Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvilken udstødning

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej med jer dette er måske et dumt spørgsmål som er blevet besvaret mange gange men igen synes jeg ikke at kan finde noget på søgemaskinen
nå men mit problem er at jeg har en std 1600 dog med let hævet kompression og 2 stk 40mm weber. jeg køre pt. med std udstødning men synes der mangler noget har haft den på felt og der gav der 62 hk som jeg synes er ´lidt i underkandten. så jeg tænkte på at skifte udstødning men vil det hjælpe noget ??? og hvilke en skal man vælge???
håber på gode svar takker
(permalink) Rolf Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er absolut ikke noget dumt spørgsmål !!! Meget relevant i dit tilfælde fordi du kan få mere effekt ud af din motor. Umiddelbart synes jeg 62 hk lyder fint ud fra det du beskriver. Men som sagt er der rum for mere....
Jeg ville vælge en 4i1 manifold med ca 1 3/8" diameter og en enkelt turbo lyddæmper, eks det CSP sælger: http://www.csp-shop.de/shop/images/artikel/10218.jpg
Hvis du vælger en manifold som er større i diameter vil du sikkert ikke få det samme gode resultat. Rørdimensionen skal passe motorens omdr område og størrelse og her vil en 1 3/8" manifold være helt fin.
Lyddæmperne som leveres med denne type udstødning er ikke ligefrem nogen super kvalitet og holder ca 1 år. Man kan købe lyddæmpere med diverse overflade behandlinger og det er jo smag og behag hvad man vælger.
Umiddelbart vil jeg tro at du vil kunne hente 5-8 HK ved at skifte udstødning, Hvis din motor er frisk og i orden. Men husk lige at du skal på rullefeltet igen og have dyset karburatorerne ind igen for at få et godt resultat.
Det kan også være en idé at rode lidt med tænding og måske prøve en type 3 strømfordeler.

Jeg ved godt jeg har været lidt efter nogle fordi man spørger på en måde som er svær eller umulig at svare på, men dette her er jo en fornøjelse at svare på fordi "hustler" er præcis i sit spørgsmål og giver lidt oplysninger om hvad det er han har og gerne vil have..
Thumbs up !!!!!!!
Mvh
Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
tak for det fine svar og ja var god klar over at jeg skulle på felttet igen jeg står muligvis over for et kaburator skift fra de nuværende 40mm ned til nogle 36 mm så kan jeg jo ligeså godt skifte udstødningen samtidig
mage tak mvh hustler
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:bfe82e6644="hustler"]...jeg står muligvis over for et kaburator skift fra de nuværende 40mm ned til nogle 36 mm...[/quote:bfe82e6644]

Kan vi ikk lige snakke lidt sammen så, så vil jeg måske gerne overtage dine 40mm!!!!!!!

Du kan bare skrive mig en "private message" så vender jeg tilbage til dig hvis du oplyser mail eller lign... Kan ikke finde noget på dig da du er logget ind som gæst... :-/

Tak!

BB.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det skal lige siges at tændingstidspunkt var fejljusteret på målingsdagen. (Delvis min fejl) Efter korrektion af det, er der MINDST 6 - 8 hk mere i den.
Venturierne i karbsene er for store til sådan en lille en, hvilet resulterer i off idle stumble. derfor har jeg nævnt at hvis han ville ha´den til at gå perfekt ville jeg nok anbefale et sæt 36 DRLA istedet. (Dem ka´je´jo godt li´)
Ved montering af en 4-1 udst. vil du tabe lidt mellemområdemoment, men vinde noget over 4000 omdr. og skabe lidt bedre betingelser for den på motorvejen.
Ellers skal du bare have en Leistritz original potte på. Det ved vi der virker!
(permalink) hustler Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja nu hasr jeg gjort som Rolf anbefalede og købt en ny udstødning men nu står jeg så igen med et spørgsmål kan man gøre noget for at selve grenrøret ikke ruster? da jeg er træt af at se på de ræve røde rør??
hvis der er noget at gøre vil jeg gerne vide hvor henne og evt en ca. pris*??

håber på svar Mvh Allan

Reply

You must log in to post.