center monteret motor.......!!!
nå drenge og piger......
her i dag har jeg gået hele dagen og leget med en tanke jeg simpelthen bliver nød til at føre ud i livet........
men der en lille ting jeg lige skal have andres mening om.........
tingen er (kort fortalt)..... jeg skal have bygget en T1 bund om til center monteret motor.....og så er det lige det ..hvad gør jeg....?
ja jeg ved godt at man vender gearkassen om ..... og noget med krone/spidshjul.... eller sådanne noget... men det er ikke det der piner mig..........
det er mere hvad man gør for at få motoren til at være der......det vil sige i dybten......
hæver man gearkassen for at få den højre op så den kommer op i samme højde som motoren......
eller monter man gearkassen lidt "skråt" så man får lidt ekstra højde på motoren..... men det resultere jo osse i at motoren kommer til at hælde og er vel ikke lige så godt for den.....eller er den på en måde ligeglad, bare så længe at den stadig kan suge olien i bunden og det kun er en lille smule den hælder....
eller hvad......??? :roll:
skulle der vel ikke være en af de gamle rotter i brancen der har prøvet eller set det i "live"....eller nogle der kender en side her på nettet hvor det er beskrevet og vis med nogle pic......
mvh leo-pol
[img:fa1e1f3ca5]http://www.gearheads.dk/nuke/modules/My_eGallery/gallery/Dele/chassis3n.jpg[/img:fa1e1f3ca5]
http://nova-international.net/home.htm -> DATA ->THE CHASSIS
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Nej du skærer bunden over et sted bag forsæderne.
Så bygger du en ramme eller et chassis op over et par fjederben og laver det sådan at det kan "kobles" sammen med det eksisterende.
Brug evt. de originale forstærkninger under varmekanalerne fra en cabriolet.
Bare en idé, men jeg har tegningen i mit hoved når jeg ikke kan falde i søvn.
Måske med en 300HK. 2,3L Volvo motor. Den koster kun en brøkdel af en Vw motor.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:8ce2cda626="Frank_Andersen"]Bare en idé, men jeg har tegningen i mit hoved når jeg ikke kan falde i søvn.
Måske med en 300HK. 2,3L Volvo motor. Den koster kun en brøkdel af en Vw motor.[/quote:8ce2cda626]
Sæt igang Frank !!!!!! Du ved at drejebænken og fræseren står klar når der skal laves special stumper....
Jeg troede vi havde en aftale om at midtmotor bilen skulle være lyseblå og have en Rover V8 motor...
Mvh
Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
Ja tak Rolle
Det bedste ved dig er at du ved hvad jeg tænker 8)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
for ca 15 år siden kørte der en ovaler rundt i kbh med en rover v8
midtmonteret motor det største problem var at gearskiftet ikke virkede
optimalt men vilken lyd og ja den gik stærkt hvor bilen/ejer er idag ved jeg desværre ikke, min egen drøm!!!! buggy med midtmont.2,2l audi turbo
Det blir da vist en lang model så :lol: Hvis du skal have "Super 5´eren" liggende bag ryglænet.
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
tja... drenge........
så vil jeg næsten ikke sige hvad planen er for mit projekt.......
[size=24:e6b50e5fd7]kald mig bare sindsyg.......[/size:e6b50e5fd7]
en golf VR6 mid monteret i buggyen.....(den grå kort model)
gemt godt af en hardtop der slutter går lige ned bag styrt bøjlen, og
af-blændet "bagsæde"..........
min plan var så at afkorte retstammen og monter gokart sæder så langt fremme som mugligt for at give de sidste par cm til maskinen.......
nu har jeg gået og målt hist og pist og det lader til at det lige kan gå an.....
men den kommer sku godt nok til at side tæt på sæderne......
men hva f..... det skal sku prøves...... og det bliver det....
det eneste der er lidt er at "manifoldet" kommer vist til at side helt oppe i samme højde som taget........ men det vil tiden vise.......
mvh.......leo-pol-o[size=24:e6b50e5fd7][/size:e6b50e5fd7]
[quote:9e682e2bdd="leo-pol"]min plan var så at afkorte retstammen og monter gokart sæder så langt fremme som mugligt for at give de sidste par cm til maskinen.......
nu har jeg gået og målt hist og pist og det lader til at det lige kan gå an.....[/quote:9e682e2bdd]
Jeg har samme problem med spyder'en (det har nu intet med en center-placeret motor at gøre - desværre).
Min ide er at korte rammehovedet op (et sted mellem 40 og 75 mm) og så bruge en længere bund.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Leo-pol har du prøvet at køre en vr6.
Det område jeg bor i er man lidt golf tosset,så jeg har haft en vr6 engang,og jeg vil sige jeg blev skuffet over hvor lidt træk der er i en vr6er så længe motoren er org.selvfølgelig,og så er det jo en meget tung motor som fylder meget.Var det ikke sjover med en G60 motor den er lille og ikke så tung og så er den hurtig i lyskrysene.
Bare min mening
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
Ellers kan du købe sådan en VR6 motor og købe 2 KKK K03 turboer af mig og smide på den :D :D :D
VR6érens største force er ikke optræk, men derimod AUTOBAHN i time efter time ! MHT Centermotor opbygningen hælder jeg lidt til Starups fortolkning. Nemlig at lægge den på tværs, og så med VR6 gearkasse. Så sparer du en del plads i længderetningen. Og motoren kommer til at ligge lige foran bagakslen. UHA den ku´bli´sjov.
ja henrik.....!
jeg har prøvet at køre en golf VR6..... og jeg blev sku osse skuffet over den...
men dette projekt er mer for at prøve noget nyt.......
og efter som at der var en komplet til salg + adabter lige til montering...
og prisen var ok ...... ja` men så syntes jeg sku at det er et OK projekt....
og jeg har på fornemmeren at det nok skal blive sjovt nok......
men ellers må jeg jo bare være det......
mvh...leo-pol
bare hold på med det gode arbejde leo pollo, det skal nok blive sjovt, vi glæder os til at se lidt billeder som projektet skrider frem.
Jammen jeg glæder mig da til at se projektet,så held og lykke med det.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
Jeg ville da også helt klart mene at tværmonteringen vile være det helt rigtige, omend der måske skal "Gnaves" lidt rigeligt af motorhornene for at trækakslerne kan gå forbi..Hvis da overhovedet Diffen kan være mellem dem?
Men nu vi er ved drømmerierne.. Hvad med syn? Det er vel totalt umuligt at får godkendt, SELV hvis der sku sidde en gal tysk eccentrikker med en T
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
TJA.......
jeg må vel bare lave det så jeg altid skifte gearkassen, vende den om og smide en gal 1200cc i den når den skal til syn...... hvis den overhoved nogen siden skal det..... :wink: .....!
leo-pol
Ja hvis du så tidligt i projektet kører fast, så bliver synet nok dit mindste problem.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg tror faktisk godt det iunne synes hvis det kom dertil, OG som vi plejer at sige: hvis det er godt håndværk.
Det ville nok kræve en tur forbi Teknologisk institut. Men de er osse mennesker derinde.
Jeg har i min tid set et par SERI
nej frank......
du missede vist min point.........
der er ikke buggy-betalt afgift på bilen......... så om den kommer til syn........? det hade den sikkert ikke kommet aligevelle..... :wink:
men kørt fast....... nej bestemt ikke.... når jeg først sætter min noget i hovedet...... ja så skal jeg nok blive færdig med det....på et tidspunkt......!
leo-pol
[quote:3cb4412303="Farmer uden login"]Så frem med papir og blyant![/quote:3cb4412303]
Porsche 904 style (fedt billede) 8)
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Så er der gået 7 år, leo-pol... har du ikke et par billeder af projektet? (o;
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
hold da helt kæft mand... Denne her har du fanneme været langt tilbage for at hente.... men jo... Et eller andet sted har jeg da et par pic... Men projektet blev droppet pga motoren... Det kunne godt lade sig gøre og jeg hade lavet komplet bur der gik fra front til røv og det hele så fint ud... Men jeg ville have motoren ca 3-4 cm længere ned for at krumtappen var tæt på vandret.... Og det var toritionsakslen der generede... Så ville jeg fjerne lidt af bundkaret... Men det viste sig at oliepumpen med oliesien var lige der hvor pladsen skulle findes... så jeg gik lidt kold i projektet og fik et godt bud på motoren... så jeg lavede en ny bund til skallen og har bygget et nyt bur til den.... Roder lidt med noget t4 og turbo.... Men kom til at købe en bondegård fra 5 år siden så det bliver ikke til det vilde.... Men er så småt begyndt at hive lidt frem igen.... Jeg har faktisk kørt en hel del den sidste md i den sorte buggy som ellers har stået stille siden vi flyttede... Man kan jo ikke nå det hele..... Leo-pol