Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp....

Tags:
No tags yet.

(permalink) 54bugholm Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har en 1600 som er bygget om til en 1680 vistnok.... med en 284 knast og det er det, ved godt at det er noget hø, men.... vidste ikke bedre den gang.
Motoren gik rigtig fint til at starte med, men er stille og roligt blevet dårligere og dårligere. Den har svært ved at tage i mod gassen ved lave omdrejninger og kan ikke trække i 4. gear. Det er faktisk så slemt at på en dårlig dag danser den polka på hele vejen, kedeligt.... :? :?
Når motoren er kold kører den som en drøm, næsten da... men såsnart den bliver bare nogenlunde varm, skyder den og hopper og hoster.
Der er dags dato blevet stillet ventiler, men det har ikke hjulpet synderligt meget. Da jeg alligevel stillede ventiler skiftede jeg lige olien, som var en blanding af benzin og olie.
Der skal lige siges at motoren kørte med 009 strømfordeler, denne er blevet skiftet tilbage den originale strømfordeler, samtidig blev der sat en nyrenoveret kaburator på. Efter råd fra Jan Koed.

Hvad er løsningen her? Skal der skrues et blåt håndtag på siden så man har noget at bære den i når man smider den væk, eller kan den reddes?


Mvh.

Kristian
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det eneste jeg kan sige sikkert ud fra din beskrivelse er, at hvis du mener det alvorligt med at olien var "en blanding af benzin og olie", så er der noget galt som du ikke kan løse uden at hive toppene af. Benzin i motorolien plejer at være et sikkert tegn på, at der er gennemløb fra forbrændingskammeret og ned til motorolien. Det kan fx. være stempelringene der er slidte, stemplet der er brændt hul i, el.lign.
Det passer udmærket med at motoren ikke vil trække, for der er sikkert ikke alverden af kompression.
Principielt kan du godt starte med at teste kompressionen, men hvis der er benzin i olien ville jeg bare hive motoren ud med det samme og se hvad cylindrene gemmer af hemmeligheder til dig.
Ikke at jeg på nogen måde er ekspert i VW-motorer, men ud fra beskrivelsen tror jeg ikke, at det behøver at blive en reparation der løber op i mere end et sæt nye stempler+ringe og en omgang cylinderhoning, så i dit sted ville jeg glemme det blå håndtag i første omgang :lol:

Erik
(permalink) Elnef Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det med benzin i olien kan også godt være fordi nåleventilerne løber over eller at benzin pumpen er defekt
John
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Er du forfulgt af held?
Du kunne jovære heldig at det benzin i olieproblemet bare var den der bakelitdims som benzinpumpen sidder på der var knækket og en benzinpumpe med urininkontinens.

Jeg selv har aldrig været så heldig at det har været noget billigt der var gået i stykker, og i så fald har det altid været noget der kostede 2500 at komme ind til...

Til gengæld er jeg selv begyndt at parallelimportere de blå håndtag til at skrue fast på ting der skal smides ud. Har også nogen i røde til særligt dyre ting. Har tænkt på hvorfor tingene ikke er født med enten blåt eller rødt håndtag alt efter hvor meget man er blevet narret...

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) 54bugholm Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:c42ab2254c="Gustav_t"]Er du forfulgt af held?
Du kunne jovære heldig at det benzin i olieproblemet bare var den der bakelitdims som benzinpumpen sidder på der var knækket og en benzinpumpe med urininkontinens.

Jeg selv har aldrig været så heldig at det har været noget billigt der var gået i stykker, og i så fald har det altid været noget der kostede 2500 at komme ind til...

Til gengæld er jeg selv begyndt at parallelimportere de blå håndtag til at skrue fast på ting der skal smides ud. Har også nogen i røde til særligt dyre ting. Har tænkt på hvorfor tingene ikke er født med enten blåt eller rødt håndtag alt efter hvor meget man er blevet narret...

G.[/quote:c42ab2254c]

Hej alle sammen og mange tak for de gode svar.

Jeg har været lidt fræk idag og fusket lidt bil i arbejdstiden hi hi..... ( jeg er ansat i et firma der hedder JF Kontor & Data Service, så man skal sgu være snedig), men nok om det.

Jeg efterstillede min karburator og min tænding og det gav vist pote, for på turen hjem måtte en Suzuki Baleno give op tsk tsk....
Nu kan bilen både gå i tomgang og er [size=18:c42ab2254c]meget[/size:c42ab2254c] villig til at tage imod gassen, lækkert. Så jeg håber at jeg derved kan udlade et defekt stempel eller lign. Hvem ved det kan jo være at jeg er heldig og at det bare er bakalitten og benzinpumpen som er færdig.

Er der nogen som har sådan noget liggende?

Med mange luftkølede vwilsner

Kristian
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvis din motor er kommet til at køre væsentligt bedre af at få justeret karb. og tænding, må der virkelig have været noget helt tosset.
Hvis ikke de helt basale ting er i orden er det umuligt at hjælpe dig her.
Hvis en bil, jeg ikke har set før, kommer til mig vil jeg starte med det basale:
Ventiljust, nye tændrør og platiner, udmåling af tændkabler evt. olieskift og derefter indstilling af platiner og tændingstidspunkt og tomgang. Evt. tage en komp.-måling når tændrørene alligevel er ude.
Hvis den så ikke kører kan man så spørge--
I dit tilfælde hvor du mistænker den for at der kommer benzin i olien er du på en VW nødt til at mistænke benzinpumpen. Hvis membranen efter 25 års brug, mod forventning, skulle være defekt. Kan der trænge benzin ned i krumtaphuset. Så er man nødt til lige at holde øje med oliestanden efter et skift og se om der bliver mere olie efter nogle dage.
Hvis du finder en brugt pumpe, så tænk over at den måske også er 25 år.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 54bugholm Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Frank.

Tak for svaret.

Hvad skal jeg så gøre i dette tilfælde?
En ny benzinpumpe og ikke en brugt, javel.
Med hvad med det andet?

Mvh.

Kristian.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Du kan også få bakelitdimsen i pvc idag...
Hvis den er knækket nede i blokken kan man få den op med en proptrækker

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) 54bugholm Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:0cb9b29569="Gustav_t"]Du kan også få bakelitdimsen i pvc idag...
Hvis den er knækket nede i blokken kan man få den op med en proptrækker

G.[/quote:0cb9b29569]

Kan man få et rep sæt til sådan en benzinpumpe eller skal man købe en ny
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Nu bevæger jeg mig ud på dybt vand for jeg er motoranalfabet, men jeg mener at du til nogen typer pumper kan få repsæt. Jeg tror nu ikke det kan svare sig. En ny koster ikke en skid. Du kan jo så købe den i vinklet så der er plads til generator når du en gang skal have det

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) 54bugholm Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:2b65e5641c="Gustav_t"]Nu bevæger jeg mig ud på dybt vand for jeg er motoranalfabet, men jeg mener at du til nogen typer pumper kan få repsæt. Jeg tror nu ikke det kan svare sig. En ny koster ikke en skid. Du kan jo så købe den i vinklet så der er plads til generator når du en gang skal have det

G.[/quote:2b65e5641c]

Okay tak for det.
Jeg prøver lige at ringe til Dennis fra Bug Service og hører om han kan hjælpe mig med lidt grej.

Endnu engang tak for hjælpen alle sammen. Jeg skal nok fortælle om det hjælper.
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
Benzin i olien kommer efter min overbevisning oftest af at folk har haft svært ved at starte motoren, og den bare har stået og væltet benzin ned i forbrændingskammeret - benzinen løber forbi selv de bedste stempelringe ned i motorolien, der dermed mister sin smøreevne, -og så ryger lejerne..

Det kan også være at den ikke har tændt på en af cylindrene, og man har kørt alligevel, så er 1/4 af al den forbrugte benzin røget i olien..

Tag oliepinden op, lugt til den, hvis den lugter af benzin, så skift olien..
-Hvis du er i tvivl - så skift olien..
Hvis der er mere end 2,5liter olie på (øverste mærke på pinden), så er der benzin i olien..

Hvis du er i tvivl om den kører på alle 4 cylindre, så hiv et tændkabel af strømfordeleren , så kan du tydeligt høre at den falder i omdrejninger, den skal falde lige meget for alle cylindre, den cylinder der ikke reagerer er der noget galt med.

Der skal 3 ting til for at en motor (eller 1/4 motor altså een cylinder) -kører :

Benzin (i et rimeligt blandingsforhold med luft)
Kompression (stempelringe eller ventiljustering..?)
Tænding på det rigtige tidspunkt (tændrør kan godt stå af lige pludseligt, men de gør det ikke allesammen på een gang..!!)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) 54bugholm Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej allesammen

Jeg har lige talt med Dennis fra Bugservice og han mente at det også kunne skyldes koldstart og små korte ture, som VWmorten også var inde på. Det var var vist meget normalt i disse kolde tider. Det kunne også være grunden til at den har hoppet og danset på vejen.
Så rådet var at jeg skulle skifte olien og så bare holde lidt øje med det.

Så endnu engang, mange tak for hjælpen alle sammen.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Store benzinmængder kommer ikke fra koldstart. Hold nu op. Biler bliver da startet kolde og mange bliver aldrig kørt varme inden de bliver slukket igen. Lad nu være med at gøre det til et problem. Ud over at det slider, så er det ikke der det kommer fra. Det meste kommer ud af udstødningen.
På en VW kommer det fra pumpen og hvis den er med indsprøjtning fra utætte dyser.
Tingene er ikke så mystiske. Tænk på at vores forældre og bedsteforældre har misbrugt de biler i 30-40 år. Og aldrig haft problemer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 54bugholm Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:743725f22a="Frank_Andersen"]Store benzinmængder kommer ikke fra koldstart. Hold nu op. Biler bliver da startet kolde og mange bliver aldrig kørt varme inden de bliver slukket igen. Lad nu være med at gøre det til et problem. Ud over at det slider, så er det ikke der det kommer fra. Det meste kommer ud af udstødningen.
På en VW kommer det fra pumpen og hvis den er med indsprøjtning fra utætte dyser.
Tingene er ikke så mystiske. Tænk på at vores forældre og bedsteforældre har misbrugt de biler i 30-40 år. Og aldrig haft problemer.[/quote:743725f22a]

Jeg skal skifte min benzinpumpe og bagalitten, hvis jeg har forstået det rigtigt. Og så gå videre derfra.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Mn bedstefar havde vist engang en benzinpumpe der stod af.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Mn bedstefar havde vist engang en benzinpumpe der stod af.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.