Splitbus fra 66 sælges.
Da jeg ikke har mere tid tilovers, må jeg desværre sælge mit busprojekt.
Der er ikke synderlig meget rust (ikke noget alvorlig).
De vedhæftede billeder er fra da den lige var hentet hjem fra Norge sidste år.
Der skal betales afgift af bussen, og den er foreløbig vurderet til 5200,-.
Mange dele medfølger (karosseridele + bremsedele), 356 chromefælge.
Der er døre i både H + V side.
GIV ET BUD!!!
Lidt flere billeder, men flere kan fremsendes ( skriv hvad i evt gerne vil se ).
Hva' dæleren?? kommer vi så ikke til at se dig i kolding i en gammel vw'er længere???
Jo Jo bare rolig, jeg holder lige "pause". Har lige købt en Alfa Romeo 156 der også skal gejles, og så vil jeg se om jeg kan finde en "næsten" færdig restaureret splitbus i evt Tyskland, nu tager jeg til Tyrol til sommer og leder nede i det område.
[quote:7ec3f6a7d0="vwmichael"]Jo Jo bare rolig, jeg holder lige "pause". Har lige købt en Alfa Romeo 156 der også skal gejles, og så vil jeg se om jeg kan finde en "næsten" færdig restaureret splitbus i evt Tyskland, nu tager jeg til Tyrol til sommer og leder nede i det område.[/quote:7ec3f6a7d0]
det er en rigtig bad bus du har fundet der.. eller den kan blive det.. har du en ide til en pris??
Nej.... [color=red:579cce982c]BYD[/color:579cce982c]
jamen så lægger jeg ud med et bud..........5000KR
Michael, hvis du skal have geilet Alfaen, så gå ind på
http://www.dynamicstyling.dk De har noget fedt styling til sådan en alfa :D
ok så 8 kg da.....HA igen
OK alle sammen!! 10K... og så er det min...ik'?
Så gutter, nu ligner det sku noget!!!
[quote:b58d3cb913="vwmichael"]Så gutter, nu ligner det sku noget!!![/quote:b58d3cb913] :? 8) hej michael hvor meget skal der betales til told og skat da jeg ved der er andre regler hvis du tager en hjem fra norge ind hvis du tager en hjem fra sverige fordi norge ikke er med i EU mvh thomas
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
[quote:6d8ad149e6="TRL"] hej michael hvor meget skal der betales til told og skat da jeg ved der er andre regler ind hvis du tager en hjem fra sverige fordi de ikke er med i EU mvh thomas[/quote:6d8ad149e6]
Har de svenske banditter da meldt sig ud igen ??? :lol:
.......der er skal ikke betales andet ved import fra Sverige end registreringsafgiften!
/Rosenburger
Jeg er ikke sikker, men ca. 90% afgift er altid 180% kommer bilen fra et ikke EU land kommer der ca. 25% oven i (moms af den vuderet pris).
Hilsner Jesper
Man regner med 80% af bilens nyværdi af hvad den kostede den gang. Den var ca 14000 den gang,så afgitfen ligger ca på 5000 - 5500 kr. Min bus blev hjemtaget fra sverige og kostede 5460 kr i afgift og mons. Håber du kan bruge det. Peterwings
Hvaa' TRL du har da vist rettet lidt i dit indlæg efter jeg lavede mit, hva'? :wink:
.....men når du [u:eb8a82798b]nu[/u:eb8a82798b] spørger til Norge, er det jo ganske korrekt at DE ikke er medlem af EU, og der dermed gælder andre regler for import.
Reglerne for alle lande uden for EU er ens og indebærer, at der skal betales :
- 10% told af [i:eb8a82798b]fakturaprisen[/i:eb8a82798b] [b:eb8a82798b]INCL[/b:eb8a82798b] fragt- og forsikringsomkostninger.
- 25% moms af den pris du har betalt told for [b:eb8a82798b]PLUS TOLDEN[/b:eb8a82798b]
Lynhurtigt regneeksempel som illustration :
Du har købt en bil i Norge, der har en fakturaværdi på 10.000 DKR. Det koster dig 1.000 DKR i transport at få den til Danmark:
- Told : 10% af 10.000 + 1.000 DKR = 1.100 DKR.
- Moms : 25% af 10.000 + 1.000 + 1.100 DKR = 3.025 DKR
Når bilen står i Danmark koster den dig altså 15.125 DKR inden der er betalt registreringsafgift.
Det skal tilføjes at der eksisterer nogle mindre klare regler, der fritager/nedsætter visse køretøjer af historisk betydning.
Herefter skal der jo så svares registreringsafgift som [i:eb8a82798b]normalt[/i:eb8a82798b]:
For køretøjer over 6 år skal der betales 105 % af 5.800 DKR og 180 % af resten af den afgiftspligtige værdi.
Dét gælder sådan set uanset om bilen er 7 eller 77 år gammel.
Der hvor gamle biler bliver [i:eb8a82798b]favoriseret[/i:eb8a82798b] er ved fastsættelsen af den afgiftspligtige værdi. Den værdi fastsættes under [i:eb8a82798b]normale[/i:eb8a82798b] omstændigheder efter handelsværdien uden afgift, men kan aldrig overstige bilens nypris, ligeledes uden afgifter.
Endvidere favoriseres biler der er indregistreret 1. gang for mere end 35 år siden ved et fradrag på 60 % i den afgiftspligtige værdi.
Med endnu et hurtigt regneeksempel [min egen bil] :
Køretøjets oprindelige nypris uden registreringsafgift : 8.000 DKR
Fradrag grundet veteranstatus, 60 % af 8.000 DKR : 4.800 DKR
Registreringspligtig værdi: 8.000 DKR - 4.800 DKR : 3200 DKR
Registreringsafgift: 105 % 3200 DKR : 3.360 DKR
De [i:eb8a82798b]runde[/i:eb8a82798b] tal lugter dog lidt af at der bliver [i:eb8a82798b]sjusset[/i:eb8a82798b] og [i:eb8a82798b]regnet baglæns[/i:eb8a82798b], men det burde ikke være tilfældet hvis man kan dokumentere den oprindelige nypris.
Den obligatoriske vurdering der altid foretages ved import af veterankøretøjer, burde i realiteten helle ikke have anden betydning end at fastslå at køretøjet er [i:eb8a82798b]originalt[/i:eb8a82798b] som påkrævet.
Kun i de til fælde hvor standen vurderes så ringe at handelsværdien vurderes at ligge unden 40% af den oprindelige værdi uden afgift, kan det have en teoretisk betydning.
/Rosenburger
Solgt?
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
Det kunne være interessant at vide om bussen er solgt?
Er evt frisk på en handel!
mvh philipp
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060